Lucas Ljungberg vald till riksordförande för Moderata studenter

Lördagen 14 mars valdes Lucas Ljungberg, juriststudent vid Uppsala universitet, till riksordförande för Moderata studenter.
Lucas Ljungberg, riksordförande MST

- Det känns enormt hedrande att bli vald till riksordförande för Moderata studenter, även under rådande omständigheter. Så även om corornaviruset med all rätt tar vår uppmärksamhet här och nu, får vi inte glömma bort det långsiktiga: det kommer att komma en vardag igen och då kommer vi att vara redo för att opinionsbilda för våra idéer, säger Lucas Ljungberg.

Moderata studenter (MST) är en del av Moderata ungdomsförbundet och riktar sig mot studenter. MST fokuserar främst på studentpolitik och ideologisk utveckling. Organisationen opinionsbildar bland annat ör en mer frihetlig bostadspolitik med mindre regleringar för göra det enklare att bygga fler studentbostäder. MST ställer dessutom upp i kårval runtom i Sverige på olika lärosäten.

- Det kommande årets fokus kommer att vara att rusta våra föreningar starka inför kommande valrörelse. Vi ska se till att föreningarna står klara valrörelsen 2022 när vi gör Ulf till statsminister, avslutar Lucas Ljungberg.

Lucas Ljungberg är 24 år gammal. Han är född och uppvuxen i Varberg, och började direkt efter gymnasiet studera juridik vid Uppsala universitet.

Moderata studenters riksstyrelse i sin helhet:

Riksordförande: Lucas Ljungberg
Förste vice riksordförande: Kajsa Glittvik
Andre vice riksordförande: Carl Gustav Pfeiffer

Ledamöter:
Ludvig Berggren
Izabel Riedl
Sten Candell
Carl Alm

Lucas Ljungberg, riksordförande MST

Box 2080

Moderata Ungdomsförbundet är Sveriges största och viktigaste politiska ungdomsförbund med över 10 000 medlemmar. Moderata Ungdomsförbundets förbundsordförande heter Douglas Thor.