Business Wire

Making Science går in på den tyska marknaden genom att starta ett joint venture med den oberoende byrån pilot

Dela

Making Science tillkännagav idag sin etablering på den tyska marknaden genom ett partnerskap med det tyska företaget pilot. Making Science är ett konsultföretag inom teknik och digital marknadsföring som specialiserar sig på e-handel och digital acceleration. pilot är en oberoende full-servicebyrå med fokus på effektiv varumärkeskommunikation som arbetar med välkända, internationella kunder såsom exempelvis Procter & Gamble, Stage Entertainment, Dr Oetker, Volkswagen Financial Services och Pepsicoa.

Därmed fortsätter Making Science sin planerade internationella expansion. Att nu gå in på den tyska marknaden är en stor milstolpe för Making Science eftersom Tyskland är den femte största reklammarknaden i världen. pilot ignite, det joint venture bolag som nu startas tillsammans med pilot, är ytterligare ett steg i Making Science växande koncern, som tidigare i år också utökades genom förvärvet av den svenska mediebyrån Tre Kronor Media.

pilot ignite, en ny tysk byrå med spjutspetskompetens inom teknik

pilot ignite kommer att fokusera på kunder inom direct-to-consumer och e-commerce på den tyska marknaden. pilot ignites huvudkontor kommer att vara i Hamburg och ledas av pilots CEO i Hamburg, Benjamin Bunte.

Idag är behovet av digitala tjänster och tillgång till teknik i marknadsföringen stort. pilot ignite kommer att erbjuda en integrerad portfölj av tjänster. Dessa kombinerar de mer traditionella mediebyråtjänster som pilot idag erbjuder sina kunder med den specialiserade, innovativa tekniken och digitala marknadsföringen som Making Science erbjuder.

Making Science bidrar med sin långa erfarenhet inom området datahantering och analys, samt sitt utbud av interna mjukvarulösningar. pilot ignite kommer att få tillgång dess tjänster från Making Science mjukvaruutvecklingsteam med över 400 personer.

José Antonio Martínez Aguilar, Ordförande och VD för Making Science, “Den tyska reklammarknaden är topp fem i världen. Partnerskapet med pilot kommer att innebära nya möjligheter för oss att bistå kunder i Tyskland med att förbättra och accelerera sina varumärkens digitala positionering. Vi är mycket glada över att etablera oss i Tyskland genom ett samarbete med ett så kompetent och erkänt företag som pilot och att se pilot ignite födas för att fortsätta förnyas på vägen mot digital acceleration för B2C-företag.”

Benjamin Bunte, CEO of pilot ignite, kommenterar: “Digitaliseringen har ökat kraftigt som ett resultat av pandemin, speciellt e-handeln. Många annonsörer har utvecklat detta på ett utmärkt sätt, men har nu nått en gräns där tillväxten avtagit och det är allt svårare att hitta nya kundgrupper med nuvarande kommunikationsstrategier. Det är precis här vi vill att pilot ignite ska positionera sig och sina tjänster. Vi glädjer oss åt att samarbeta med Making Science, som är en ideal partner för detta projekt. Den erfarenhet vi gemensamt besitter kommer att ge oss möjlighet att erbjuda våra kunder heltäckande och agila tjänster, samtidigt som båda parter kommer att gynnas av det ömsesidiga utbytet av kunskaper och kompetens.”

Om Making Science

Making Science är ett internationellt företag inom digital acceleration med fler än 1 000 anställda som finns på 12 marknader: Spanien, Portugal, Mexico, Colombia, Frankrike, Italien, Storbritannien, Irland, Sverige, Danmark, Georgien och USA. Making Science fokuserar på digital annonsering, dataanalys, e-handel och molntjänster, som alla expanderar kontinuerligt.

Making Science rankades på 15:e plats I FT1000: Europas Snabbast Växande Företag år 2022 i kategorin Teknologi och erkändes som det snabbast växande spanska företaget inom tekniksektorn. Making Science har också anslutit sig till Pledge1% initiativet, som är en filantropisk rörelse som stödjer ideella organisationer som är engagerade i att göra positiv skillnad i samhället.

År 2021 anslöt sig Making Science till Local Planet, världens största nätverk för oberende mediebyråer, som partner som specialiserar sig på teknik, digital och prestationsbaserad marknadsföring, genom att förvärva 7% i det globala holdingbolaget.

Om pilot

pilot är en av Tysklands största oberoende och ägarledda byråer inom kommunikation och marknadsföring. pilot började som en traditionell och digital mediebyrå och är nu en fullserviceleverantör med fokus på effektiv varumärkeskommunikation. Huvudkontoret ligger i Hamburg, men bolaget har också kontor i München, Berlin, Stuttgart, Nürnberg och Mainz där mer än 500 experter inom olika områden arbetar samordnat. pilot skapar innovativa kommunikationslösningar genom vilka varumärken framgångsrikt kan nå sina målgrupper och uppnå mätbar effekt. pilot är en av grundarna av det globala nätverket Local Planet. Bland pilots kunder finns välkända nationella och internationella företaget från en mängd olika branscher, såsom Dr.Oetker, Hochland, tekniker Krankenkasse, Smyths Toys Superstores, Jack Wolfskin, Stage Entertainment och Amorelie.

För att se det här innehållet från cts.businesswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Contact information

Making Science
Mónica González, Marketing & Communications Director - monica.gonzalez@makingscience.com
T. 91 309 02 09

pilot
Rebecca Kalisch-Klütz - r.kalisch-kluetz@pilot.de
T. 040 – 303 766-7053

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

Philip Morris International Demonstrates Clear Progress Toward Its Purpose as It Releases 2023 Integrated Report28.3.2024 12:38:00 CET | Press release

Philip Morris International Inc. (PMI) (NYSE: PM) today releases its fifth annual Integrated Report, which outlines the company’s ongoing work to advance toward its 2025 Roadmap goals, with the primary focus on addressing the health impacts of the company’s products. The 2023 Integrated Report highlights PMI’s continued expansion of smoke-free alternatives in markets worldwide, as well as social and environmental programs deployed with and in parallel to these products—including the deployment of responsible marketing and sales practices and efforts to reduce post-consumer waste. Further, PMI reports its progress toward fostering an empowered and inclusive workplace, improving the quality of life of people in its supply chain, decarbonizing its operations and value chain, and preserving nature and biodiversity. “2023 was a year marked by unity, determination, and a continued commitment to our vision of a smoke-free future,” said Jacek Olczak, Chief Executive Officer of PMI. “As we enco

Wolters Kluwer named Market Leader in BARC Score Financial Performance Management 202428.3.2024 12:09:00 CET | Press release

Wolters Kluwer, a global leader in information, software, and services for professionals, today announces that its CCH® Tagetik expert solution has retained its leadership position for the seventh consecutive year in both the Global and DACH region issues of the prestigious BARC Score Financial Performance Management (FPM) Report. Developed by BARC, one of Europe’s leading analyst firms for business software, the reports highlight CCH Tagetik’s strength as a unified platform for financial corporate management (financial consolidation and close; budgeting, planning, and forecasting; ESG and regulatory reporting; corporate tax) that can be used by individual subsidiaries or at group level. Ralf Gärtner, Senior Vice President and General Manager of Corporate Performance & ESG, Wolters Kluwer, said: “The BARC Score FPM Reports have ranked CCH Tagetik as a market leader year after year, recognizing our consistent commitment to product excellence and innovation. We are focused on empowering

Cirium’s Airfare Data Shows Increases in Economy Airfares in 2023 in North America and Europe With a Decrease in Transatlantic Business Class Fares28.3.2024 11:37:00 CET | Press release

Cirium, the leading aviation analytics company, analysed airfare trends for 2023, using Cirium FM Traffic. Economy airfare has generally increased since 2023 in North America and Europe, but lower than the U.S. inflation rate. “While airfare has risen in nominal terms in U.S. and Europe, consumers will appreciate that the increases are less than other consumables,” said Jeremy Bowen, CEO of Cirium. “Cirium’s data teams will continue to monitor the impact on fares of increased capacity in the market, despite challenges related to the availability of aircraft, be it due to groundings, engine issues, or supply chain constraints.” Cirium analysed airfare for the U.S. domestic market (including 13 U.S. airlines), intra-European travel, and the Transatlantic market. The data is non-directionally averaged, in U.S. dollars, not including taxes and fees. Unless otherwise noted, the fares indicated are for economy class. U.S. Domestic Airfare The average U.S. domestic airfare by the 13 airlines

Ministry of Education and Science of Ukraine and Palantir Partner to Create Safe Conditions for In-Person Education in Schools28.3.2024 10:00:00 CET | Press release

The Ministry of Education and Science, along with Palantir (NYSE:PLTR), a leading provider of AI systems, have signed an agreement. The main goal is to facilitate qualitative transformations in the field of education and ensure the maximum number of children have access to safe in-person learning. The agreement, initially for 12 months, will support the Government’s official School Offline initiative which aims to provide 300,000 more Ukrainian pupils with safe access to a school. New software tooling will enable: Funding allocated for school bomb shelters to be targeted where it will deliver the greatest benefit for children and young people of a school age. Every school to receive a risk rating according to a methodology recently adopted in law as a Cabinet of Ministers decree, in order to help identify targeted measures that will improve the safety of a school. The rating will take into account factors such as historic shelling in the area, presence of a bomb shelter, safety of acce

Guidewire Jasper Release Boosts Commercial Lines Agility for P&C Insurers and Strengthens Functionality Across Entire Product Portfolio28.3.2024 08:05:00 CET | Press release

Guidewire (NYSE: GWRE) announces Jasper, its latest release, which boosts commercial lines agility for P&C insurers with support for layered coinsurance, schedule import, and a new U.S. Bureau Content Solution.* Additionally, expanded HazardHub data for Canada gives insurers deeper property risk insights for underwriting precision. Jasper release will be generally available on April 5, 2024. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20240328607054/en/ “Commercial lines insurers face both risk and opportunity. On the one hand, there are economic fluctuations, including inflation, geopolitical complexities, capital limitations, and environmental challenges. On the other hand, the protection gap creates growth opportunities for insurers that innovate to stay ahead of the evolving risk landscape,” said Eugene Lee, senior vice president and general manager, InsuranceSuite, Guidewire. For P&C insurers seeking to improve commerc

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye