Maria Tullberg ny chef för Resorts & Hotels inom Nordic Leisure Travel Group

Nordic Leisure Travel Group, där bland annat Ving ingår, förstärker nu ledningsgruppen med Maria Tullberg, som övertar ansvaret för avdelningen Resorts & Hotels och för de populära hotellkoncepten Sunwing Family Resorts, Sunprime och Ocean Beach Club.

Maria tar med sig en lång erfarenhet från ledande befattningar inom bland annat Scandic och Radisson Blu och från ett antal år som hotelldirektör i Dubai för Radisson Blu Hotel Dubai Deira Creek. Maria kommer närmast från rollen som Cluster General Manager med ansvar för Stockholm Waterfront, Waterfront Congress Center och Radisson Blu Royal Viking Hotell.

Jag välkomnar Maria, som med sin långa erfarenhet och kunnande kommer att bidra till vår fortsatta utveckling, och inte minst till att vi fortsätter skapa de bästa veckorna på året för våra gäster. Vi har skapat minnen och upplevelser tillsammans med våra gäster i över 60 år. En av de främsta anledningarna till att många väljer Ving är våra fantastiska hotellkoncept, säger Magnus Wikner, koncernchef Nordic Leisure Travel Group.

Maria tillträder sin tjänst inom Nordic Leisure Travel Group i mitten av december där hon tar det övergripande ansvaret för koncernens egna koncepthotell.

- Det här är ett drömuppdrag där jag ser fram emot att få ta med mig mina erfarenheter och bidra till den fortsatta utvecklingen av Nordic Leisure Travel Groups fantastiska hotellkoncept, säger Maria Tullberg.

Peter Grandell, som haft ansvaret för Resorts & Hotels i 20 år, kommer att introducera Maria i arbetet och successivt gå över i en ny roll där han fortsätter arbetet med expansion och utveckling av koncernens hotellkoncept.

Fredrik HenrikssonKommunikations- och hållbarhetschef Nordic Leisure Travel Group (Ving-gruppen)

Nordic Leisure Travel Group (Spies, Ving, Tjäreborg och Sunclass Airlines)

Tel:+46709513124fredrik.henriksson@ving.se

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Skogsbad, crossfit och seniorträning bland nyheterna när Ving lanserar träningsresor för 20224.10.2021 09:26:02 CEST | Pressmeddelande

Intresset för att kombinera semester och träning ökar och för första gången släpper nu Ving alla träningsresor vid samma tillfälle. För 2022 lanseras ett bredare utbud än någonsin tidigare för den som vill ha en aktiv semester. Bland nyheterna finns allt från skogsbad/naturretreat på Mallorca och Crossfit Camp i Marbella till simläger med Therese Alshammar på Cypern och seniorträning på Kreta.

Ving öppnar nytt vuxenhotell i natursköna omgivningar på Mallorca1.10.2021 09:13:31 CEST | Pressmeddelande

Vackra Pollensa-bukten blir platsen för Vings nya tillskott – Sunprime Pollensa Bay, som blir det 14:e hotellet i ordningen inom ramen för vuxenkonceptet Sunprime Hotels och det andra på Mallorca. Hotellet är redan idag ett hotell i Vings program, men genomgår nu en renovering och uppfräschning, för att öppna upp som ett Sunprime-hotell i april 2022. Förutom läcker och modern design kommer hotellet bland annat att locka med närproducerad och vegetarisk mat, enkelrum för singelresenärer, gym med havsutsikt och ett exemplariskt läge för dem som vill utforska Mallorcas nordkust.

Hävd reseavrådan får svenskarna att boka resor27.9.2021 13:13:50 CEST | Pressmeddelande

I fredags, den 24 september, hävde UD reseavrådan för resor utanför EU. Därmed är det fritt för svenskar att från och med den 1 oktober även resa till långväga resmål. Och det råder inga tvivel om att beskedet vara efterlängtat. Hos Ving ökade antalet bokningar av charterresor med över 50 procent under helgen jämfört med för två veckor sedan, med Kap Verde i topp som ökade med 270 procent. Samtidigt bokade svenskarna rekordmånga resor med reguljärflyg hos Ving, där cityresmålen ökade allra mest (170 %), men också resor till resmål som Maldiverna.

Vings succé med Icehotel fortsätter – nu lanseras paketresor från Köpenhamn21.9.2021 08:57:52 CEST | Pressmeddelande

För knappt ett år sedan lanserade Ving i Sverige paketresor till det spektakulära ishotellet i Jukkasjärvi i norra Sverige som en exotisk nyhet på hemmaplan. Lanseringen blev en succé och till vintern fortsätter samarbetet i Sverige med resor från Stockholm och Göteborg med SAS och Norwegian. I år expanderar Ving ytterligare och kan nu även erbjuda resor från Köpenhamn till Icehotel. Resorna från Köpenhamn kan bokas både med Ving och med det danska systerbolaget Spies.