Medlemmarna fortsätter strömma till Vänsterpartiet – största ökningen på 50 år

Vänsterpartiet gjorde inte bara ett av sina bästa val någonsin. Medlemmarna fortsätter att strömma in i en takt som partiet inte upplevt på 50 år. Vid årsskiftet hade Vänsterpartiet 17 275 medlemmar och idag är det 27 796. Det är en ökning med 10 524 nya medlemmar på dryga åtta månader.

-  Vi har inte bara ett starkt valresultat med 8 procent, utan en medlemstillströmning som berättar något mycket viktigt om läget i det svenska samhället. Unga progressiva människor kommer till oss, liksom många som farit illa av den politik som skapat ökade klyftor. Vänsterpartiet är också det största partiet bland studenter.
- En ny vänstergeneration växer fram. De som nu kommer till oss accepterar inte ojämlikheten och de ser att det bara finns ett parti som på allvar tänker göra något åt den, så att vi får ett samhälle för alla, inte bara några få, säger Aron Etzler, Vänsterpartiets partisekreterare.

Vänsterpartiets presstjänst

Pressinbjudan: Jonas Sjöstedt håller vårtal16.5.2019 15:20:42 CESTPressmeddelande

Lördag den 18:e maj håller Jonas Sjöstedt vårtal på Vänsterpartiets vårfest, som hålls på Nytorget i Stockholm. Media bjuds också in till en pressträff där Jonas Sjöstedt presenterar en angelägen nyhet med koppling till EU-valet. Välkomna! Programmet i sin helhet: 13.30 Vårfesten börjar 13.35-13.45 Tal av Malin Björk, EU-parlamentariker (V) och toppkandidat 13.45-14.15 Musikframträdande med Northern Indians 14.20 pressträff med Jonas Sjöstedt 14.50 – 15.10 Musikframträdande med Esther Lennstrand 15.15-15.45 ca vårtal av Jonas Sjöstedt 16.00 Festen avslutas För mer information: Vänsterpartiets presstjänst: 070-620 00 64

Kulturkväll med Vänsterpartiet – Vem kan leva i Europa? Jonas Sjöstedt gästas av Johan Rabaeus, Evin Ahmad och Helle Klein15.5.2019 11:55:37 CESTPressmeddelande