Mikael Westberg ny rättschef på Försäkringskassan

Mikael Westberg har utsetts till ny chef för rättsavdelningen på Försäkringskassan. Han kommer närmast från motsvarande befattning på Pensionsmyndigheten.

Mikael Westberg som i grunden är kammarrättsassessor har tidigare bland annat varit ämnessakkunnig på justitiedepartementet och verksamhetsområdeschef för verksjuridik på Försäkringskassan. Han har vidare varit särskild utredare och expert i ett flertal offentliga utredningar.

- Jag är glad över att ha rekryterat Mikael som med sin erfarenhet kommer att bidra till att fortsätta att utveckla rättssäkerheten på myndigheten, säger generaldirektör Ann-Marie Begler.

Mikael Westberg kommer att ingå i Försäkringskassans ledningsgrupp och blir chef för rättsavdelningens 120 medarbetare.

- Försäkringskassan har ett viktigt uppdrag där rättstillämpningsfrågor spelar en grundläggande roll. Jag ser både fram emot att vara en del av myndighetens ledning och att tillsammans med medarbetarna på rättsavdelningen arbeta med myndighetens uppdrag, säger Mikael Westberg.

Mikael Westberg tillträder sin tjänst efter sommaren och efterträder Eva Nordqvist, som går i pension.

För mer information, vänligen kontakta Försäkringskassans presstjänst: 010-116 98 88

Pressinbjudan: Kommande förändringar för vård av barn4.12.2018 13:02:44Pressinbjudan