MTA genomför ombyggnation av Mjellby Konstmuseum

Upphandlingen avseende ombyggnation av Mjellby Konstmuseum i Halmstad har tilldelats MTA. Avtalet har tecknats och projektet avser om- och tillbyggnad av konstmuseet inom fastigheten Mjellby 5:2.
MTA har tilldelats uppdraget att rusta Mjellby Konstmuseum för framtiden.

På Mjellby konstmuseum finns Halmstadgruppens konst, men man erbjuder också nationella och internationella utställningar. I ett led att rusta för framtiden byggs lokalerna om med ny utställningshall, konstförvaringshallar, reception, konstateljé samt nytt ventilations- och teknikrum för nya installationer.

Befintlig BYA motsvarar ca 1310 kvm Tillbyggnad motsvarar ca 665 kvm BTA Rivning motsvarar ca 381 kvm BTA.

MTA inleder arbetet omgående under februari 2023. Slutförande beräknas till april 2024.

MTA har tilldelats uppdraget att rusta Mjellby Konstmuseum för framtiden.

Industrivägen 8
302 41 Halmstad