MUF nominerar Nyamko Sabuni till ny partiledare för Liberalerna

Svensk politik är i gungning och delar av den gamla Alliansen har valt att ställa sig bakom en socialdemokratisk statsminister. Nu tar vi i Moderata Ungdomsförbundet ansvar för högern i svensk politik.

Moderata ungdomsförbundets förbundsstyrelse har beslutat att nominera Nyamko Sabuni till Liberalernas nya partiledare.

- Svensk borgerlighets framtid står på spel och Nyamko Sabuni är rätt kvinna på rätt plats för att kunna få tillbaka delar av den på rätt spår. Med Sabuni som partiledare tror vi att det finns en bra grund för att återskapa det nationella samarbetet mellan Liberalerna och Moderaterna, säger Benjamin Dousa förbundsordförande MUF.

MUF: Lövin bör ta sitt ansvar och avgå6.3.2019 16:48:57 CETPressmeddelande