MUF tältar i över 20 städer för att bli först med att rösta

Under onsdagen inleds förtidsröstningen och Moderata ungdomsförbundet tänker vara först med att rösta. För att säkerställa detta kommer de redan på tisdagkväll sätta upp tält och övernatta utanför vallokalerna runt om i landet.

Bild från förra valet då Emma Jogic och Axel Krottler tältade utanför vallokalen i centrala Stockholm.

– Sverige står inför stora samhällsutmaningar, färre poliser, ett växande utanförskap samtidigt som vårdköerna växer snabbt. Vi tycker att det är viktigt att den första rösten läggs på ett parti som kan lösa samhällsutmaningarna och vi vet att det är Moderaterna. Därför tänker vi vara först, säger Muf:s förbundsordförande Benjamin Dousa.

- Personligen är jag ute på turné under hela valrörelsen och när det är dags att tälta kommer jag att vara i Kalmar, säger Benjamin Dousa.

Ungdomsförbundet lyfter även fram att kampanjen är ett bra sätt att få fler att bli uppmärksammade på att förtidsröstningen nu har börjat.

- Det är en uppseendeväckande och rolig kampanj som får uppmärksamhet. Det är det viktigt att påminna väljarna om att man kan rösta redan rösta från och med idag, och denna kampanj uppfyller det syftet, säger Benjamin Dousa.

För mer information se kontaktuppgifter nedan.

MUF storsatsar på utlandsröstningen25.7.2018 07:00Pressmeddelande

Redan nu på torsdag, den 26 juli, kan man börja rösta i riksdagsvalet om man bor utomlands. Detta berör 700 000 svenskar och historiskt brukar många utlandssvenskar rösta på Moderaterna. I förra valet var det dock bara 52 000 som använde denna möjlighet och röstade, därför kommer Moderata Ungdomsförbundet på torsdag anordna utlandsröstnings-LAN där de samlar medlemmar runtom i hela Sverige för att skriva till vänner, släktingar och bekanta man vet bor utomlands.

MUF: Wallström bör utvisa ryska diplomater i Sverige26.3.2018 15:18Pressmeddelande