Tyska Turistbyrån

Musik, recept och andra julspecialiteter från Tyskland i årets julhälsning

Dela
Den tyska nationella turiststyrelsen (GNTB) lanserar nu onlinekampanjen "Season's Greetings from Germany". Utöver julmarknader i mindre och större orter ligger fokus på typiska tyska traditioner och vinteraktiviteter i naturen. Hjärtat i kampanjen är landningssidan med utvalda julmarknader, hållbara erbjudanden, utomhusaktiviteter och traditionella seder som Tyskland är känt för världen över.
Lübeck: Holsten Gate with Christmas lights. © Adobe Stock/Mapics
Lübeck: Holsten Gate with Christmas lights. © Adobe Stock/Mapics

- Julerbjudanden i tyska städer och regioner har varit mycket efterfrågade bland internationella resenärer i många år, säger Petra Hedorfer, styrelseordförande för GNTB. Detta understryks av de senaste resultaten från Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) 2022: Enligt detta stärker särskilt "Historiska byggnader", "Charmiga städer", "Modern konst" och "Kulturellt arv" vår image bland potentiella resenärer till Tyskland. "Season's Greetings from Germany" adresserar vi i första hand till gäster från våra grannländer för autentiska upplevelser på landsbygden. I linje med vår strategiska inriktning har vi valt de olika julerbjudandena framför allt ur hållbarhetssynpunkt.

Kampanjen "Season's Greetings from Germany" kommer nu att spridas internationellt via sociala medier, programmatisk annonsering, ljudstreaming, e-postmarknadsföring och sökmotorer. Hjärtat i kampanjen är landningssidan www.germany.travel/de/christmas med utvalda julmarknader, hållbara erbjudan­den, utomhusaktiviteter och traditionella seder som Tyskland är känt för världen över.

Här finns även julrecept, att baka efter, och olika julspellistor med tysk julmusik samt en podcast om en vinterturné i Tyskland som ger ytterligare inspiration för potentiella gäster.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Lübeck: Holsten Gate with Christmas lights. © Adobe Stock/Mapics
Lübeck: Holsten Gate with Christmas lights. © Adobe Stock/Mapics
Ladda ned bild
Handmade Glass Christmas Balls © Adobe Stock/dieter76v
Handmade Glass Christmas Balls © Adobe Stock/dieter76v
Ladda ned bild
Bernkastel-Kues: Christmas Market © Wein- und Ferienregion Bernkastel-Kues GmbH/Dominik Ketz
Bernkastel-Kues: Christmas Market © Wein- und Ferienregion Bernkastel-Kues GmbH/Dominik Ketz
Ladda ned bild

Länkar

Om

Tyska Turistbyrån
Tyska Turistbyrån
Box 27104
102 52 Stockholm

http://www.germany.travel/se/index.html

Om Tyska Turistbyrån:

Tysklands turistbyrå (GNTB) är Tysklands nationella turistorganisation. Den arbetar på uppdrag av det federala ministeriet för ekonomi och klimatåtgärder för att representera Tyskland som turistland och finansieras av ministeriet i enlighet med ett beslut som fattats av den tyska förbundsdagen. I nära samarbete med den tyska resebranschen och partner och branschorganisationer inom den privata sektorn utvecklar GNTB strategier och marknadsföringskampanjer för att främja Tysklands positiva image utomlands som turistmål och uppmuntra turister att besöka landet.

GNTB främjar hållbar och framtidsinriktad turism i linje med den tyska regeringens mål. Fokus ligger här på hållbarhet och digitalisering.

Hållbarhet har varit ett centralt ämne i mer än ett decennium och vi engagerar oss i det som en strategisk fråga inom alla delar av organisationen. Vår organisation följer en strategi med tre pelare som kombinerar kunskapsdelning med externa partner och en stödjande kommunikationsstrategi med vårt interna hållbarhetsinitiativ. GNTB främjar ansvarsfull turism, ett viktigt tillväxtområde, genom att visa upp Tyskland som ett hållbart och inkluderande resmål på den internationella resemarknaden. Detta är särskilt viktigt eftersom pandemin har påskyndat den globala förändringen av resenärernas värderingar mot ett större socialt och miljömässigt ansvarstagande.

GNTB är en pionjär när det gäller att använda uppslukande teknik (virtuell, förstärkt och blandad verklighet), röstassistenter och andra samtalsgränssnitt samt tillämpningar med artificiell intelligens, t.ex. chatbots. För att se till att turistutbudet är synligt på AI-baserade marknadsföringsplattformar samordnar GNTB den tyska turistindustrins projekt för öppna data, som syftar till att utveckla en kunskapsgraf för turism.

Följ Tyska Turistbyrån

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån

Försvunnen ö i norra Tyskland funnen efter 662 år28.3.2024 10:05:47 CET | Pressmeddelande

Det finns vaga, skriftliga indikationer på att en större stad måste ha försvunnit i en förödande översvämningen år 1362. Men ingenting hittades. Första fynden skedde 1921 då en bonde vid lågvatten gick djupt ner i lerbottnen mellan ön Nordstrand och Hallig Südfall och upptäckte fåror, keramik och rester av en brunn. Det skulle kunna vara ett aprilskämt, men letandet efter ön Rungholt har en lång historia.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye