Musik, recept och andra julspecialiteter från Tyskland i årets julhälsning
- Julerbjudanden i tyska städer och regioner har varit mycket efterfrågade bland internationella resenärer i många år, säger Petra Hedorfer, styrelseordförande för GNTB. Detta understryks av de senaste resultaten från Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) 2022: Enligt detta stärker särskilt "Historiska byggnader", "Charmiga städer", "Modern konst" och "Kulturellt arv" vår image bland potentiella resenärer till Tyskland. "Season's Greetings from Germany" adresserar vi i första hand till gäster från våra grannländer för autentiska upplevelser på landsbygden. I linje med vår strategiska inriktning har vi valt de olika julerbjudandena framför allt ur hållbarhetssynpunkt.
Kampanjen "Season's Greetings from Germany" kommer nu att spridas internationellt via sociala medier, programmatisk annonsering, ljudstreaming, e-postmarknadsföring och sökmotorer. Hjärtat i kampanjen är landningssidan www.germany.travel/de/christmas med utvalda julmarknader, hållbara erbjudanden, utomhusaktiviteter och traditionella seder som Tyskland är känt för världen över.
Här finns även julrecept, att baka efter, och olika julspellistor med tysk julmusik samt en podcast om en vinterturné i Tyskland som ger ytterligare inspiration för potentiella gäster.
Nyckelord
Kontakter
Helen Wiberg
Tel:+46 8 665 18 85helen.wiberg@germany.travelBilder
Länkar
Om
Om Tyska Turistbyrån:
Tysklands turistbyrå (GNTB) är Tysklands nationella turistorganisation. Den arbetar på uppdrag av det federala ministeriet för ekonomi och klimatåtgärder för att representera Tyskland som turistland och finansieras av ministeriet i enlighet med ett beslut som fattats av den tyska förbundsdagen. I nära samarbete med den tyska resebranschen och partner och branschorganisationer inom den privata sektorn utvecklar GNTB strategier och marknadsföringskampanjer för att främja Tysklands positiva image utomlands som turistmål och uppmuntra turister att besöka landet.
GNTB främjar hållbar och framtidsinriktad turism i linje med den tyska regeringens mål. Fokus ligger här på hållbarhet och digitalisering.
Hållbarhet har varit ett centralt ämne i mer än ett decennium och vi engagerar oss i det som en strategisk fråga inom alla delar av organisationen. Vår organisation följer en strategi med tre pelare som kombinerar kunskapsdelning med externa partner och en stödjande kommunikationsstrategi med vårt interna hållbarhetsinitiativ. GNTB främjar ansvarsfull turism, ett viktigt tillväxtområde, genom att visa upp Tyskland som ett hållbart och inkluderande resmål på den internationella resemarknaden. Detta är särskilt viktigt eftersom pandemin har påskyndat den globala förändringen av resenärernas värderingar mot ett större socialt och miljömässigt ansvarstagande.
GNTB är en pionjär när det gäller att använda uppslukande teknik (virtuell, förstärkt och blandad verklighet), röstassistenter och andra samtalsgränssnitt samt tillämpningar med artificiell intelligens, t.ex. chatbots. För att se till att turistutbudet är synligt på AI-baserade marknadsföringsplattformar samordnar GNTB den tyska turistindustrins projekt för öppna data, som syftar till att utveckla en kunskapsgraf för turism.
Följ Tyska Turistbyrån
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån
En hyllning till romantiken, naturen och konsten24.4.2024 10:52:50 CEST | Pressmeddelande
Kala träd i isiga vinterlandskap, ruiner täckta av murgröna, himmel över det stormfyllda Östersjön och människor som begrundade naturen. Det var några av Caspar David Friedrichs favoritämnen. I sina teckningar och målningar fångade konstnären inte bara landskap, utan också de stämningar och känslor som låg bakom dem.
Försvunnen ö i norra Tyskland funnen efter 662 år28.3.2024 10:05:47 CET | Pressmeddelande
Det finns vaga, skriftliga indikationer på att en större stad måste ha försvunnit i en förödande översvämningen år 1362. Men ingenting hittades. Första fynden skedde 1921 då en bonde vid lågvatten gick djupt ner i lerbottnen mellan ön Nordstrand och Hallig Südfall och upptäckte fåror, keramik och rester av en brunn. Det skulle kunna vara ett aprilskämt, men letandet efter ön Rungholt har en lång historia.
Save the date – DZT arrangerar Dagen för barriärfri turism för tolfte året i rad den 6 mars 2024 under turistmässan ITB Berlin.23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Under den 12:e Dagen för barriärfri turism (Tag des barrierefreien Tourismus) presenterar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) nationella och internationella experter som avhandlar strategier och best practices på temat inkluderande resor.
Europamästerskapet 2024 i Tyskland ger positiva effekter för tysk incomingturism23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Från den 14 juni kommer allt i Tyskland att handla om EM 2024. Till arenorna där de 51 matcherna utspelas välkomnar man 2,7 miljoner besökare och i fanzonerna räknar man med runt sju miljoner deltagare. EM kan generera en fyraprocentig ökning av övernattningsvolymen för tysk incomingturism.
Positivt resultat för reslandet Tyskland 2023 – DZT-prognos ser ytterligare tillväxtchanser för tysk incomingturism under 202423.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Europa är fortsatt den viktigaste källmarknaden – stark återhämtning från Asien och Nordamerika – kulturella höjdpunkter och UEFA EURO 2024 samt brett utbud av natursemestrar som ökar internationell efterfrågan
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum