Musik, recept och andra julspecialiteter från Tyskland i årets julhälsning
Den tyska nationella turiststyrelsen (GNTB) lanserar nu onlinekampanjen "Season's Greetings from Germany". Utöver julmarknader i mindre och större orter ligger fokus på typiska tyska traditioner och vinteraktiviteter i naturen. Hjärtat i kampanjen är landningssidan med utvalda julmarknader, hållbara erbjudanden, utomhusaktiviteter och traditionella seder som Tyskland är känt för världen över.

- Julerbjudanden i tyska städer och regioner har varit mycket efterfrågade bland internationella resenärer i många år, säger Petra Hedorfer, styrelseordförande för GNTB. Detta understryks av de senaste resultaten från Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) 2022: Enligt detta stärker särskilt "Historiska byggnader", "Charmiga städer", "Modern konst" och "Kulturellt arv" vår image bland potentiella resenärer till Tyskland. "Season's Greetings from Germany" adresserar vi i första hand till gäster från våra grannländer för autentiska upplevelser på landsbygden. I linje med vår strategiska inriktning har vi valt de olika julerbjudandena framför allt ur hållbarhetssynpunkt.
Kampanjen "Season's Greetings from Germany" kommer nu att spridas internationellt via sociala medier, programmatisk annonsering, ljudstreaming, e-postmarknadsföring och sökmotorer. Hjärtat i kampanjen är landningssidan www.germany.travel/de/christmas med utvalda julmarknader, hållbara erbjudanden, utomhusaktiviteter och traditionella seder som Tyskland är känt för världen över.
Här finns även julrecept, att baka efter, och olika julspellistor med tysk julmusik samt en podcast om en vinterturné i Tyskland som ger ytterligare inspiration för potentiella gäster.
Nyckelord
Kontakter
Helen Wiberg
Tel:+46 8 665 18 85helen.wiberg@germany.travelBilder



Länkar
Om
Om Tyska Turistbyrån:
Tysklands turistbyrå (GNTB) är Tysklands nationella turistorganisation. Den arbetar på uppdrag av det federala ministeriet för ekonomi och klimatåtgärder för att representera Tyskland som turistland och finansieras av ministeriet i enlighet med ett beslut som fattats av den tyska förbundsdagen. I nära samarbete med den tyska resebranschen och partner och branschorganisationer inom den privata sektorn utvecklar GNTB strategier och marknadsföringskampanjer för att främja Tysklands positiva image utomlands som turistmål och uppmuntra turister att besöka landet.
GNTB främjar hållbar och framtidsinriktad turism i linje med den tyska regeringens mål. Fokus ligger här på hållbarhet och digitalisering.
Hållbarhet har varit ett centralt ämne i mer än ett decennium och vi engagerar oss i det som en strategisk fråga inom alla delar av organisationen. Vår organisation följer en strategi med tre pelare som kombinerar kunskapsdelning med externa partner och en stödjande kommunikationsstrategi med vårt interna hållbarhetsinitiativ. GNTB främjar ansvarsfull turism, ett viktigt tillväxtområde, genom att visa upp Tyskland som ett hållbart och inkluderande resmål på den internationella resemarknaden. Detta är särskilt viktigt eftersom pandemin har påskyndat den globala förändringen av resenärernas värderingar mot ett större socialt och miljömässigt ansvarstagande.
GNTB är en pionjär när det gäller att använda uppslukande teknik (virtuell, förstärkt och blandad verklighet), röstassistenter och andra samtalsgränssnitt samt tillämpningar med artificiell intelligens, t.ex. chatbots. För att se till att turistutbudet är synligt på AI-baserade marknadsföringsplattformar samordnar GNTB den tyska turistindustrins projekt för öppna data, som syftar till att utveckla en kunskapsgraf för turism.
Följ Tyska Turistbyrån
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån
Kultur och event i Tyskland under 2023. Från korsvirkes-arkitektur till gatukonst.16.1.2023 15:21:51 CET | Pressmeddelande
80 operahus över landet, en segelregatta som fyller havet med vita segel, konst i olika former och klassisk musik både inne och ute. 2023 lovar gott när det gäller kultur, en kultur som skiljer sig åt beroende på det geografiska läget, historiska händelser och andra influenser. Så vad väntar i Tyskland i år?
Skidorter i Tyskland – i fem regioner19.12.2022 10:18:52 CET | Pressmeddelande
Du måste inte åka till alperna för att uppleva variationsrika pister. Det finns det många skidområden i Tyskland, med backar där även proffsen svettas och där snön ibland kommer tidigare än i Sverige. Här kommer en översikt över 5 tyska regioner och deras möjligheter till skidåkning.
Tågresedagen på Centralen - res med tåg till Tyskland30.11.2022 15:12:46 CET | Pressmeddelande
På fredag den 2 december står representanter för Snälltåget, Europarunt och tidningen Vagabond samt flertalet turistbyråer och tågkonnässörer till tjänst för att dela med sig av sin kunskap om tågresor i Europa. Den stora Tågresedagen anordnas av Vagabond och går av stapeln på Stockholm Centralstation. Tyska Turistbyrån är en av deltagarna och här hittar du information om hur du smidigast tar dig till Tyskland och vidare med tåg i hela landet.
Allt fler åker tåg9.11.2022 17:13:09 CET | Pressmeddelande
Tågresor blir alltmer efterfrågade och lättare att erbjuda. För resebranschen är det fortfarande en utmaning att erbjuda kunderna en smidig resväg, om flyget ska väljas bort. Inte bara anslutningar ska vara smidiga och i rätt tid, utan även bagage och sittplatser, ombokningar och större grupper måste kunna hanteras.
Ny tysklandsbiljett under 20234.11.2022 13:00:00 CET | Pressmeddelande
I Tyskland har federala och delstatliga regeringarna enats om en gemensam lösning för en fortsättning på den framgångsrika 9-eurobiljetten. Starten av den nya biljetten är planerad till våren 2023. Biljetten kommer att kosta 49 euro och vara tillgänglig både digitalt och som plastkort. Den kommer att gälla i en månad i taget.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum