Business Wire

MyHeritage lanserar ny omfattande DNA-analys av etnisk härkomst

6.6.2017 12:27 | Business Wire

Dela

MyHeritage, den ledande globala destinationen för släktforskning och DNA-testning samt skaparna av den framgångsrika MyHeritage DNA-produkten, tillkännagav idag lanseringen av sin nya och förbättrade etnicitetsuppskattning. Den nya analysen, som utvecklats av företagets vetenskapsteam, ger MyHeritage DNA-kunder en procentbaserad uppskattning av deras etniska ursprung som täcker 42 etniska regioner, många tillgängliga enbart på MyHeritage. Detta utgör den mest omfattande rapporten av sitt slag som finns tillgänglig på marknaden. Denna fascinerande rapport ger användarna en mycket bättre förståelse för vem de är och var deras förfäder kom ifrån. Etnicitetsuppskattningen presenteras i ett originellt och engagerande format, vilket gör det inte bara intressant men också roligt att titta på och dela.

Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20170606005906/sv/

MyHeritage lanserar ny omfattande DNA-analys av etnisk härkomst (Foto: Business Wire)

MyHeritage lanserar ny omfattande DNA-analys av etnisk härkomst (Foto: Business Wire)

MyHeritage särskiljer sig från andra ledande aktörer i branschen genom att låta användare som redan har testat sitt DNA med en annan tjänst att ladda upp sina data till MyHeritage gratis. Dessa användare får DNA Matches gratis för att kunna hitta släktingar utifrån delat DNA. Från och med den här veckan får användare som redan har laddat upp sina DNA-data till MyHeritage, eller som laddar upp inom de närmaste månaderna, den nya etnicitetsuppskattningen gratis. Den här förmånen erbjuds inte av något annat större DNA-företag.

Genom utvecklingen av den nya etnicitetsuppskattningen har antalet etniska regioner som omfattas av MyHeritage DNA ökat från 36 till 42. Detta var möjligt tack vare MyHeritages Founder Populations Project – ett av de största av sitt slag som någonsin har genomförts. För detta unika projekt har MyHeritage handplockat mer än 5 000 deltagare från sin 90 miljoner starka användargrupp, då deras släktträd konsekvent exemplifierar anor från samma region eller etnicitet i många generationer. Alla projektdeltagare fick gratis DNA-tester och gjorde det möjligt för MyHeritage att utveckla banbrytande etnicitetsmodeller utifrån genererade data. Tack vare denna analys har MyHeritage DNA blivit det enda procentbaserade DNA-testet för den breda marknaden som kan avslöja etniciteter från exempelvis Balkan, Baltikum, eskimå/inuit, Japan, Kenya, Sierra Leone, Somalia, fyra stora judiska grupper – etiopiska, jemenitiska, sefardiska från Nordafrika samt Mizrahiska från Iran och Irak – Amazonas, Peru och många andra. I vissa fall kan andra konkurrerande produkter identifiera och rapportera en aggregerad region (t.ex. italiensk och grekisk) medan MyHeritage har bättre upplösning och identifierar grekiska, italienska och sardiska etniciteter separat.

MyHeritages nya etnicitetsuppskattning ger användarna en fängslande upplevelse (visa exempel) med animering och, från och med denna vecka, även originalmusik som komponerats av MyHeritage. Var och en av de 42 etniciteterna har en distinkt melodi som är baserad på regionens kulturella särdrag. Detta gör rapporten rolig att titta på och dela på sociala medier.

MyHeritage DNA-användare Tiffany Bowden sade ”Jag är väldigt glad och mycket stolt över att upptäcka var jag kommer ifrån och genom mina DNA-etnicitetsresultat har jag nu bakgrunden som hjälper mig att förstå vem jag är som person”.

”DNA är framtiden för släktforskningsbranschen och vi är glada över att komma in i DNA-branschen med stark energi och nytt perspektiv” sade Gilad Japhet, grundare och vd för MyHeritage. ”Genom att tillvarata MyHeritages största tillgångar som är dess talangfulla, teknikfokuserade ingenjörsteam och det gigantiska internationellt varierande nätverk av släktträd som omfattar mer än 2,5 miljarder profiler skapade av våra användare samt vår omfattande etnicitetsuppskattning full av innovation. Vi har kunnat gräva djupare där andra hade ansett sitt arbete slutfört. Genom att presentera användarnas data på ett nytt fräscht sätt och låta dem ladda upp sina DNA-data gratis kommer våra användare bli glada och de kan räkna med att vi fortsätter att utveckla innovationer inom DNA så att vi kan glädja dem med nya upptäckter om vilka de verkligen är.”

Dr. Yaniv Erlich, forskningschef på MyHeritage, sade ”För MyHeritages vetenskapsteam är denna stora uppdatering av vår etnicitetsuppskattning bara en aptitretare. Det finns mycket fantastiskt kvar att servera och användarna kan förbereda sig på en festmåltid! Vi har detaljerade planer på att öka noggrannheten, utvidga vårt Founder Populations Project vidare och förbättra upplösningen för etniciteter som är av stort intresse för våra användare från många olika ursprung. Vårt mål är att använda vetenskap för att främja allmänhetens bästa och tillhandahålla allmänheten med de bästa innovationerna från vårt vetenskapsteam.”

MyHeritage DNA-testet består av ett enkelt kindsvabb och tar mindre än två minuter att utföra, utan att behöva blod eller saliv. Provet skickas sedan till MyHeritage DNA-laboratorium för analys och användaren kan se resultaten på MyHeritages webbplats, ungefär fyra veckor senare.

MyHeritage stärkte sin position som global ledare inom släkthistoria när de lanserade MyHeritage DNA-kit i november 2016, som snabbt har blivit enormt populär sedan dess. Med företagets jättelika användargrupp på 90 miljoner över hela världen, mer än 7,7 miljarder historiska dokument, massiva användargenererad släktdatabas och tillgänglighet på 42 språk står MyHeritage DNA på en stabil grund. Företagets DNA-erbjudanden har för närvarande två huvudfunktioner: detaljerade etnicitetsrapporter som avslöjar användarens etniska och geografiska ursprung och DNA Matches för att hitta släktingar utifrån delat DNA. Under de senaste månaderna har människor framgångsrikt använt MyHeritage DNA för att återförenas med förlorade familjemedlemmar.

MyHeritage DNA-kit finns till ett överkomligt pris på 79 $ + frakt. Beställ MyHeritage DNA eller ladda upp DNA-data gratis.

Om MyHeritage
MyHeritage är den ledande globala destinationen för släktforskning och DNA-testning. Med framåttänkande teknik omvandlar MyHeritage familjeforskning till en aktivitet som är tillgänglig och omedelbart givande. Vår globala användargrupp har tillgång till ett massivt bibliotek av historiska dokument, den mest internationella och diversifierade samlingen släktträd och banbrytande sök- och matchningsteknik. MyHeritage DNA lanserades i november 2016 och är ett tekniskt avancerat, prisvärt DNA-test som avslöjar etniskt ursprung och tidigare okända släktingar. Med förtroende från miljontals familjer erbjuder MyHeritage ett enkelt sätt att hitta nya familjemedlemmar, upptäcka etniska ursprung och dela familjehistorier, förr och nu, och bevara dem för kommande generationer. MyHeritage är tillgängligt på 42 språk. www.myheritage.se

Contact information

MyHeritage
Aaron Godfrey
VP Marketing
Telefon: +1-347-5427902
E-post: aaron@myheritage.com

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Senaste nyheterna från Business Wire

Ge dig ut på nya äventyr med Mcdackonline.com, Metzeler och Motorrad & Reisen31.5.2017 11:26Pressmeddelande

Solsken och lediga dagar: den perfekta kombinationen för motorcykelåkare. Innan du sätter dig på motorcykeln och ger dig ut på vägarna under de kommande sommarmånaderna har Mcdackonline.com samlat ett par bra tips – från motorcyklister till motorcyklister, för vid Touring-tävlingen förra året uppmanade Mcdackonline.com, Metzeler und Motorrad & Reisen deltagarna att beskriva sina vackraste motorcykelturer 2016. Många tusen kilometer genom hela Europa har deltagarna kört, till Norge, Luxemburg, Italien, Portugal och ännu längre – de bästa rekommendationerna för reseglada har Mcdackonline.com samlat här. Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20170531005751/sv/ Ge dig ut på nya äventyr med Mcdackonline.com, Metzeler och Motorrad & Reisen (Photo: Business Wire) Tur 1

International Women’s Forum samlar globala ledare i Stockholm för 2017 års World Cornerstone Conference10.5.2017 17:09Pressmeddelande

Den 17 maj hålls den 15:e årliga International Women’s Forum (IWF) World Cornerstone Conference i Stockholm som samlar över 700 kvinnliga ledare från 40 länder över hela världen för att diskutera världens mest akuta utmaningar. Årets tema, ”A More Sustainable World: Movements & Markets” (En mer hållbar värld: Rörelser och marknader), tittar på hållbarhet ur bredare synvinklar: miljömässiga, sociala och politiska samt effekterna av populism och nationalism, migration och cybersäkerhet. Konferensen är en unik samling av morgondagens globala ledare och påverkare, för att dela kunskap och diskutera dessa problem – och deras lösningar – ur ett globalt kvinnligt perspektiv. “This year’s cutting-edge Cornerstone Conference is remarkable in its relevance and depth of engagement on difficult and timely topics,” said IWF President & Merrill Lynch Managing Director, Teresa Wein

Codeta fullföljer en andra finansieringsrunda på €2.3m10.5.2017 06:16Pressmeddelande

Codeta.com, pionjär inom Live Casino-segmentet, har avslutat sin andra stora finansieringrunda, som ökar kassareserverna med 2,3 miljoner euro. Detta samtidigt som aktören fortsätter att utöka sin spelportfölj och iscensätter nya marknadsföringskampanjer. Finansieringsrundan har väckt stort intresse hos framträdande investerare från hela världen. Av det införskaffade kapitalet, så har Trention AB, som är listat på Nasdaq Stockholm, investerat €1m av dessa. Codeta kommer att använda den utökade kassan för att investera i nya produkter och ny teknik för att ta användarupplevelserna till en ny nivå, samt för att inleda nya, spännande marknadsföringskampanjer och utöka sitt team med nya anställda. Edward Ihre, VD för Codeta: ”Vi är mycket glada över att ha avslutat vår andra stora finansieringsrunda på under ett år. Det visar att investerarnas tro på onlinec

L&T Infotech går ut med ny varumärkesidentitet som LTI5.5.2017 13:13Pressmeddelande

Larsen & Toubro Infotech Ltd. (NSE: LTI, BSE: 540005), ett globalt konsultföretag inom teknik och digitala lösningar, lanserade idag sin nya varumärkesidentitet som LTI. LTI lanserar sig med sloganen ”Let’s Solve” och söker utgöra en partner till kunder för att hjälpa dem att konkurrera bättre i en värld där det digitala och fysiska konvergerar. Varumärkets grundläggande idé – ”Att skapa pionjärlösningar i en konvergerande värld” – driver hela företaget när det kommer till att designa, innovera och investera i lösningar som hjälper kunder att accelerera den digitala omvandlingen. Den nya varumärkesidentiteten som LTI är ett uttryck för den snabba utveckling som skett i hela företaget de senaste kvartalen. Företaget lanserade Mosaic-plattformen med komponerade lösningar för digitala data, analyser, IoT, automation och molnet. Det listades i juli 2016 för att ha höjt intressentvärdet

Med Dackonline.se och Continental på Land Rover Experience-resa till Island20.4.2017 16:04Pressmeddelande

Kunder hos Dackonline.se och Continental kan se fram emot en mycket speciell tävling: Mellan den 1 och den 30 april 2017 lottar Europas största däckhandel på nätet tillsammans med premiumdäcktillverkaren ut 16 platser till Land Rover Experience-resan till Island. Den 30/8 till den 4/9 2017 gäller sen: bort från vardagen och ut på Islandsäventyret. Den sex dagar långa Experience-resan går genom bergigt högland, floder och lavafält – den ultimata offroad-utmaningen för både människa och bil. Hänförande vilda landskap och naturskådespel, från vulkaniska sjöar via gejsrar och vattenfall till gigantiska glaciärer, väntar på att upptäckas. Resa tur och retur, hotellövernattningar och transport är redan inkluderat för alla deltagare. Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20170420006135/sv/ Den sex

Ny rapport: telekomoperatörer kan öka Enterprise Value med 40 procent genom digitaliseringens möjligheter5.4.2017 06:00Pressmeddelande

I en ny rapport om telekombranschen granskar Arthur D. Little (ADL) de strategiska vägval som telekomoperatörer ställs inför som följd av digitaliseringen. Baserat på intervjuer med fler än 100 ledande befattningshavare över hela världen beskriver rapporten ”Major strategic choices ahead of Telcos: Reconfiguring for value” varför telekombranschen kommer att bli mer diversifierad de kommande fem åren. ADL förutser en marginell tillväxt på 1,2 procent för telekombranschen i åtta av Europas större länder. Samtidigt förväntas ”B2B2x”-marknaden, driften av kunders digitala lösningar, skapa nya tillväxtmöjligheter. B2B2x -marknaden uppskattas utgöra åtta procent av den globala ICT-marknaden år 2020, motsvarande 276 miljarder dollar. Telekomoperatörer har möjlighet att ta marknadsandelar i detta segment från traditionella IT-bolag som inte har samma nivåer av effektivitet och kompetens i drif

I vårt nyhetsrum kan du läsa de senaste nyheterna, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt nyhetsrum