Myndigheten för Yrkeshögskolan presenterar resultatet av 2019 års ansökningsomgång

På onsdagsmorgonen lämnade Myndigheten för Yrkeshögskola sitt besked om vilka nya yrkeshögskoleutbildningar som landets YH-anordnare beviljats med start hösten 2020. Av 1097 ansökningar har 38 % beviljats och expansionen av yrkeshögskolan fortskrider enligt plan. Hermods Yrkeshögskola fick 8 tilldelade utbildningar.

Yrkeshögskola

Totalt sett tillsammans med 2019 års tilldelning så kommer Hermods Yrkeshögskola att bedriva 32 utbildningar på 8 orter plus distans i Sverige från hösten 2020.

- Vi är glada över att ha fått fortsatt förtroende för de utbildningar som vi bedrivit under många år. Extra kul att Östersund gått starkt där samtliga tre utbildningar som vi idag driver med stor framgång får fortsatt förtroende. Vi kommer att jobba hårt under våra studerandes resa för att förbereda dem för deras nya yrkesroller och för att vi även fortsättningsvis ska hjälpa över 90% till jobb efter en examen inom Hermods Yrkeshögskola, säger Anette Wahlgren, Verksamhetschef Hermods Yrkeshögskolor.

Nya beviljade YH-utbildningar inom Hermods yrkeshögskolor 2020:

• Trädgårdsmästare inom park/kulturlandskap inriktning arbetsledning, Karlskrona
  • Redovisningsekonom, Östersund
  • Stödpedagog, Östersund
  • Drift- och fastighetstekniker, Östersund
  • Internationell transportlogistiker, Malmö
  • Trädgårdsmästare inriktning park och tätort, Stockholm
  • Stödpedagog, Göteborg
  • Trädgårdsmästare inriktning arbetsledning, Göteborg

För att se alla höstens starter, besök www.hermods.se/yh.

Yrkeshögskola