Nooshi Dadgostar håller jultal

Torsdagen den 16 december klockan 19.00 håller Nooshi Dadgostar sitt jultal. Talet följs av en intervju om året som gått och förväntningarna på valåret 2022. Alltsammans sänds i Vänsterpartiets sociala medier och på partiets hemsida.

Studio V är en del av den satsning på eget innehåll i sociala medier som Vänsterpartiet jobbat med under året.

Ungefärligt tidsschema:
19.00 Nooshi Dadgostar håller jultal
19.15 Musik
19.20 Intervju med Nooshi Dadgostar pratar om vad som egentligen hände, hur partiet rustar för valrörelse och hur mycket hon ser fram emot 2022.

Maria Carlsson, pressekreterare till Nooshi Dadgostar, 076-816 53 68
Vänsterpartiets presstjänst, 070-620 00 64 (ej sms)

Nooshi Dadgostar kräver väsentliga förbättringar för de sämst ställda pensionärerna16.11.2021 15:57:38 CET | Pressmeddelande

Sverige behöver en stabil regering. Vi behöver inte fler regeringskriser. Väljarna ska veta vem som styr landet och vem som har inflytande över politiken. Därför ser vi det som viktigt att komma överens om spelreglerna för samarbete framåt. Det framförde Vänsterpartiets partiledare Nooshi Dadgostar på en pressträff under tisdagseftermiddagen. - Vi har konstruktiva diskussioner med Magdalena Andersson. Vår inställning är att vi vill komma fram till en överenskommelse som bland annat ska innehålla väsentliga förbättringar för de sämst ställda pensionärerna, säger Nooshi Dadgostar. 40 procent av kvinnorna och tolv procent av männen hade en allmän pension under 10 553 kronor i månaden före skatt. 300 000 pensionärer räknas som fattiga. Den arbetsgrupp som gjorde en överenskommelse om pensionerna avsåg inte ens själva att nivåerna för de sämst ställda pensionärerna skulle bli så låga som de nu är. Pensionsarbetsgruppen är ett sätt för S och M att hålla pensionerna nere, och deras uppgörelse