November 2019 i korthet – 1 304 förmedlade bostäder

I november förmedlade Bostadsförmedlingen i Stockholm 1 304 bostäder. Den genomsnittliga kötiden var 10,6 år.
Foto: Mostphotos

Hittills i år har 13 680 lägenheter förmedlats av Bostadsförmedlingen i Stockholm. Det är 1 383 lägenheter fler än vid samma tidpunkt 2018.

I november förmedlades 277 studentbostäder och 115 ungdomslägenheter. 365 av de totalt 1 304 förmedlade bostäderna var nyproducerade.

SNABBFAKTA NOVEMBER

• Kortaste kötiden: Elin Falks Gata 2, Tallkrogen; studentlägenhet (1 rum och kök; 26 kvm) – 2 månader
  • Längsta kötiden: Bengt Ekehjelmsgatan 1B, Södermalm; vanlig hyresrätt (2 rum och kök; 59 kvm) – 35,8 år
  • Mest klickade annonsen: Valla Torg 41–45, Årsta (18 bostäder om 2 rum och kök; 51–65 kvm) – 21 478 sidvisningar