November 2020 i korthet – 1 580 förmedlade bostäder

I november förmedlade Bostadsförmedlingen i Stockholm 1 580 bostäder. Den genomsnittliga kötiden var 8,3 år.

Hittills i år har 16 286 lägenheter förmedlats av Bostadsförmedlingen i Stockholm. Det är 2 605 lägenheter fler än vid samma tidpunkt 2019.

I november förmedlades 292 studentbostäder och 152 ungdomslägenheter. 377 av de totalt 1 580 förmedlade bostäderna var nyproducerade.

SNABBFAKTA NOVEMBER

• Kortaste kötiden: Söra Skolväg 4, Åkersberga; vanlig hyresrätt (2 rum och kök; 50 kvm) – 1 månad
  • Längsta kötiden: Rosenlundsgatan 48C, Södermalm; vanlig hyresrätt (2 rum och kök; 56 kvm) – 32,3 år
  • Mest klickade annonsen: Nordmarksvägen 5B, Farsta Strand; vanliga hyresrätter (40 bostäder om 3 rum och kök; 71–75 kvm) – 50 133 sidvisningar