Myndigheten för press, radio och tv

Nu kan du söka innovations- och utvecklingsstöd för 2020

Dela

Under perioden 16 mars-15 juni 2020 kan du ansöka om innovations- och utvecklingsstöd via e-tjänsten på vår webbplats.

Du kan söka stöd för:

  • utveckling av digitala affärsmodeller
  • innovationer och utveckling när det gäller digital publicering och spridning av nyhetsmediets innehåll
  • insatser eller förstudier som avser utveckling av redaktionellt innehåll i digitala kanaler

Bakgrund

Innovations- och utvecklingsstödet ingår i mediestödet som regleras av mediestödsförordningen och riktar sig till allmänna nyhetsmedier oavsett innehålls- eller spridningsform. Syftet med mediestödet är att stärka demokratin genom att främja tillgång till oberoende nyhetsförmedling i hela landet via en mångfald av allmänna nyhetsmedier med redaktionellt innehåll av hög kvalitet. Det nya mediestödet delades ut första gången 2019.

Ansökningsomgången pågår mellan 16 mars och 15 juni 2020. Du ansöker via myndighetens e-tjänster på www.mprt.se.

För mer information, kontakta:
registrator@mprt.se eller 08-580 070 00

Nyckelord

Länkar

Om

Myndigheten för press, radio och tv
Myndigheten för press, radio och tv
Arenavägen 55
121 77 Johanneshov

08-580 070 00https://www.mprt.se/

Myndigheten för press, radio och tv tillhör Kulturdepartementets ansvarsområden. Vi arbetar för yttrandefrihet samt stödjer möjligheterna till mångfald och tillgänglighet inom press, radio och tv.

Följ Myndigheten för press, radio och tv

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Myndigheten för press, radio och tv

Ny rapport: Nytt bottenår för dagspressen - under 2019 sjönk tidningsföretagens försäljning med omkring 1 miljard kronor21.10.2020 09:02:44 CESTPressmeddelande

Den svenska mediemarknaden, som redan innan 2020 präglades av en allt tuffare global konkurrens, gjorde en tvärnit i pandemins spår. Sämst rustad var dagspressen som gick in i 2020 med sämsta året hittills i ryggen. Det visar siffror från vår nya rapport "Medieutveckling 2020 - Medieekonomi" som publiceras idag. Rapporten analyserar de svenska medieföretagens bokslut för 2019, men tar också en titt på hur reklammarknaden har utvecklats under det första halvåret 2020. Medieekonomi är skriven av Jonas Ohlsson, medieforskare och föreståndare för Nordicom vid Göteborgs universitet, på uppdrag av MPRT.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum