Nu lanseras Qreds kreditkort - utvecklat för företag

Precis som med de flesta andra krediter har många småföretagare svårt att få ett kreditkort och många kämpar dessutom med hanteringen av alla sina papperskvitton. Qred, ett av de snabbast växande företagen i Europa, kommer att godkänna kreditkort i realtid och automatisera sina kunders redovisning när de lanserar det första kreditkortet som är särskilt utformat för småföretag i Norden.

Stockholm, den 11 maj 2021 - Idag lanserar fintechbolaget Qred sitt egna kreditkort. Produkten är utvecklad för småföretagare, ett segment som historiskt sett har haft svårt att bli godkända för ett kreditkort från banker - något som Qred ska förändra. Det nya kortet är en del är Qreds expansionsplan och först ut bland de nya produkterna som planeras att lanseras, vilka ska göra det möjligt för alla företagare att verka på samma villkor som större företag.

”Under mycket lång tid har småföretag förbisetts när det kommer till finansiella tjänster. Så mycket ansträngning och finansiering går till konsumentprodukter eller företagslösningar men småföretag, som är ryggraden i våra ekonomier, ignoreras ofta. Det vill vi ändra på och har därför djupdykt ner i småföretagares vanor och problem som de ställs inför. Vi har lyckats hitta sätt att hjälpa dem att spara tid så att de kan fokusera på att bygga det de älskar och brinner för." säger Emil Sunvisson, VD på Qred.

I november förra året fick Qred sin AIS/PIS-licens och har sedan dess arbetat med att utveckla sitt eget kreditkort och egna app speciellt framtagna för mindre företag. Kortets funktioner har anpassats till företagarnas dagliga behov och är därför det första av sitt slag. Kreditkortet har tagits fram i samarbete med Visa.

“Visa letar ständigt efter sätt att erbjuda de mest utvecklade lösningarna till våra kunder. Att gå samman med det innovativa fintechbolaget Qred, med tanke på deras bakgrund av att arbeta nära med småföretagarsegmentet, är definitivt något som kommer att förbättra kreditkortsindustrin,” säger Helene Podsadni Nilsson, Head of Fintechs, Nordics & Baltics på Visa.

Redan nu kan företagare registrera sig på listan för att vara först i kön för Qredkortet, som kommer senare i sommar. Läs mer om Qreds kreditkort här: www.qred.com/sv-se/card

Qred grundades 2015 av entreprenörer för entreprenörer och är Sveriges snabbast växande fintechföretag enligt Financial Times. Qred är marknadsledare i Norden och har Sverigest nöjdaste kunder enligt Trustpilot. Med verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Nederländerna, Brasilien och Belgien har Qred hjälpt över 25 000 företag. Qreds helautomatiserade kreditsystem gör det enklare och snabbare för företagare att få det kapital som behövs för att kunna växa. Just nu skapas tio jobb om dagen, sju dagar i veckan med hjälp av Qred.

För att läsa mer, vänligen besök: Om Qred