Nu lanseras Qreds kreditkort - utvecklat för företag

Precis som med de flesta andra krediter har många småföretagare svårt att få ett kreditkort och många kämpar dessutom med hanteringen av alla sina papperskvitton. Qred, ett av de snabbast växande företagen i Europa, kommer att godkänna kreditkort i realtid och automatisera sina kunders redovisning när de lanserar det första kreditkortet som är särskilt utformat för småföretag i Norden.

Stockholm, den 11 maj 2021 - Idag lanserar fintechbolaget Qred sitt egna kreditkort. Produkten är utvecklad för småföretagare, ett segment som historiskt sett har haft svårt att bli godkända för ett kreditkort från banker - något som Qred ska förändra. Det nya kortet är en del är Qreds expansionsplan och först ut bland de nya produkterna som planeras att lanseras, vilka ska göra det möjligt för alla företagare att verka på samma villkor som större företag.

”Under mycket lång tid har småföretag förbisetts när det kommer till finansiella tjänster. Så mycket ansträngning och finansiering går till konsumentprodukter eller företagslösningar men småföretag, som är ryggraden i våra ekonomier, ignoreras ofta. Det vill vi ändra på och har därför djupdykt ner i småföretagares vanor och problem som de ställs inför. Vi har lyckats hitta sätt att hjälpa dem att spara tid så att de kan fokusera på att bygga det de älskar och brinner för." säger Emil Sunvisson, VD på Qred.

I november förra året fick Qred sin AIS/PIS-licens och har sedan dess arbetat med att utveckla sitt eget kreditkort och egna app speciellt framtagna för mindre företag. Kortets funktioner har anpassats till företagarnas dagliga behov och är därför det första av sitt slag. Kreditkortet har tagits fram i samarbete med Visa.

“Visa letar ständigt efter sätt att erbjuda de mest utvecklade lösningarna till våra kunder. Att gå samman med det innovativa fintechbolaget Qred, med tanke på deras bakgrund av att arbeta nära med småföretagarsegmentet, är definitivt något som kommer att förbättra kreditkortsindustrin,” säger Helene Podsadni Nilsson, Head of Fintechs, Nordics & Baltics på Visa.

Redan nu kan företagare registrera sig på listan för att vara först i kön för Qredkortet, som kommer senare i sommar. Läs mer om Qreds kreditkort här: www.qred.com/sv-se/card

Qred grundades 2015 av entreprenörer för entreprenörer och är Sveriges snabbast växande fintechföretag enligt Financial Times. Qred är marknadsledare i Norden och har Sverigest nöjdaste kunder enligt Trustpilot. Med verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Nederländerna, Brasilien och Belgien har Qred hjälpt över 25 000 företag. Qreds helautomatiserade kreditsystem gör det enklare och snabbare för företagare att få det kapital som behövs för att kunna växa. Just nu skapas tio jobb om dagen, sju dagar i veckan med hjälp av Qred.

För att läsa mer, vänligen besök: Om Qred

Qred publicerar årsredovisning29.4.2021 20:30:00 CEST | Pressmeddelande

Stockholm, 29 april 2021 - Idag släpper Qred årsredovisningen för 2020. Qred rapporterar en ökning av rörelsens intäkter på 57 procent jämfört med föregående år och antalet aktiva användare steg med 29 procent. Trots ett år som har präglats av pandemi och restriktioner har fintechbolaget dubblat antalet medarbetare genom att anställa nya 60 kollegor. Dessutom har Qred hjälpt tiotusentals företagare på sex marknader genom en mycket turbulent tid. Under 2020 erhöll Qred en AIS/PIS-licens, vilket möjliggör utveckling av nya smarta tjänster. Utöver det lanserade Qred på bolagets sjätte marknad; Belgien. “Qred behövs mer än någonsin för att stötta småföretagen och hjälpa nästa generations hjältar. Vi vill dra vårt strå till stacken. Tillsammans skapar vi förutsättningar för små företag att kunna utvecklas” säger Emil Sunvisson, VD på Qred. Läs rapporten i sin helhet här: Qreds årsredovisning 2020

Qred Holding AB (publ), org. nr. 559031-0685 (”Bolaget"), har avslutat det skriftliga förfarande som inleddes den 22 mars 2021 (“Skriftligt Förfarande”) för att anhålla om godkännande från innehavare (“Obligationsinnehavare”) av sitt seniora säkerställda obligationslån 2019/2022 med ISIN SE0012507267 (“Obligationen”) att ändra Obligationens villkor (“Obligationsvillkoren”) för att tillåta avnotering från handel på börs samt multilateral handelsplattform. Deltagande Obligationsinnehavare bildade nödvändig kvorum och godkände enhälligt begäran om att ändra Obligationsvillkoren. Medgivandet att ändra Obligationsvillkoren fastslogs ha accepterats vid utgången av röstningsperioden den 16 april 2021. Resultatet av det Skriftliga Förfarandet kommer även att meddelas via post till Obligationsinnehavare samt publiceras på agentens hemsida, Nordic Trustee & Agency AB (publ) (www.nordictrustee.com). De uppdaterade Obligationsvillkoren kommer att finnas tillgängliga på Bolagets hemsida. Obligation

Qred-koncernen säljer obligationer till ett nominellt värde av EUR 3 000 00023.3.2021 17:00:00 CET | Pressmeddelande

Qred Holding AB (publ), Reg. No. 559031-0685 (“Bolaget”), meddelar idag att dess helägda dotterbolag (tillsammans med Bolaget, “Qred-koncernen”), har sålt obligationer av det seniora säkerställda obligationslån 2019/2022 med ISIN SE0012507267 emitterat av Bolaget i juni 2019 (“Obligationslån”) till ett totalt nominellt värde av EUR 3 000 000, i enlighet med Obligationslånets villkor. Efter försäljningen uppgår Qred-koncernens egna ägande av Obligationslånet till ett nominellt belopp om EUR 18 200 000. Legal disclaimer Denna information är sådan information som Qred Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 mars 2021, kl 17:00 CET.