Nutisal i ny design

Sedan Nutisal-varumärket grundades 2007 (och senare kom in i Cloettas portfölj) har förpackningarna främst designats med fokus på ingredienserna. Den nya identiteten förenar ingredienserna med de unika Nutisal-smakerna och rullas ut i butik under våren.
Det är våra fina kvalitetsnötter tillsammans med Nutisals egna goda smakkombinationer som gör att vi skiljer oss från konkurrenterna och stärker varumärket. Vi vill därför förtydliga detta ytterligare på våra förpackningar. Samtidigt introducerar vi ett helt nytt element i den nya designen - sigillet Nut Roastery - som är Nutisals egen stämpel för att garantera kvalitet och hantverk, säger Fia Rasmusson, Brand Manager på Cloetta.
Utöver designförändringen har Nutisal-produkterna dessutom fått förbättrade recept i rosteriet med bättre råvaror. Tillsammans med Nutisals unika tradition av torrostning, får produkterna därmed den speciella kvalitet, knaprighet och goda smak som gör dem till ett perfekt snacks för alla tillfällen!
Nutisal. Expect more.
Mer information
Vill du veta mer om Nutisals nya design är du välkommen att höra av dig till Fia Rasmusson, Brand Manager på Cloetta, via e-mail fia.rasmusson@cloetta.se.
Nyckelord
Kontakter
Helena AntonCommunication Project ManagerCloetta Sverige AB
Tel:040-32 42 18helena.anton@cloetta.seBilder




Om

Besöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö
040-32 42 00https://www.cloetta.se/
Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp och Sportlunch. I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt kontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen och i vår fabrik i Ljungsbro. Cloetta Sverige ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm.
Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.
Cloetta i sociala medier.
Följ Cloetta Sverige AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB
Mästarbagaren Ronja Sjölander bakom Pollys jubileumstårta – den unika godisfavoriten firar 60 år!22.4.2025 08:35:35 CEST | Pressmeddelande
Polly har länge varit en älskad produkt i godishyllan, där de härligt sega, dragerade skumtopparna bjudits in av konsumenter för att smaksätta och förgylla glädjerika stunder, år efter år. Det många inte vet är att Polly, med sin karakteristiska sega insida omsluten av en härlig smak av choklad, funnits i hela 60 år. För att fira jubilaren har Ronja Sjölander tagit fram ett sprudlande tårtrecept – perfekt för såväl kalaset och studentfesten som till Midsommarbordet.
Cloetta undersökte hur och när glädje uppstår i Sverige – ett av världens lyckligaste länder25.3.2025 07:39:08 CET | Pressmeddelande
Under det senaste decenniet har jakten på lycka dominerat populärkulturen, men eftersom glädje är mer tillgängligt i vardagen och även erbjuder många okända positiva fördelar, vill Cloetta öka medvetenheten om vilken betydelse stunder av glädje har. Därför presenteras idag första upplagan av Cloetta Joy Report, en omfattande rapport på temat glädje i samarbete med Ipsos.
Ahlgrens bilar Syrlig Frukt – en klassiker i smakrik nytappning!6.2.2025 09:45:00 CET | Pressmeddelande
År 1953 ville Ahlgrens godisfabrik i Gävle tillverka marshmallows, men resultatet blev inte som de hade tänkt sig. Istället blev det skumgodisbitar som liknade bilar och smakade fantastiskt gott. Därmed var Ahlgrens bilar – Sveriges mest köpta bil född! Nu, 72 år senare, presenterar Ahlgrens bilar sin senaste familjemedlem – Syrlig Frukt.
Visa uppskattning med nya Gott & Blandat With love från Malaco!6.2.2025 09:30:00 CET | Pressmeddelande
Lagom till Alla hjärtans dag kommer Malaco Gott & Blandat With love, en perfekt mix av kärleksfulla och smakrika godisbitar i gåvoförpackning – en fin present att ge till någon som förtjänar lite extra uppskattning.
Närmare varannan svensk har känt oro för andedräkten – Cloetta Sverige introducerar mintpastillen Mynthon Zip Mint för omedelbar effekt6.2.2025 09:15:00 CET | Pressmeddelande
Önskan om en fräsch andedräkt är åldersöverskridande, och oro kopplat till dålig andedräkt uppstår framför allt i sociala situationer där vi umgås med andra. Detta framkommer i en färsk undersökning framtagen av Kantar Media på uppdrag av Cloetta Sverige. Därför är Cloetta Sverige extra glada över att introducera den sockerfria mintpastillen Mynthon Zip Mints, i smakerna Mint och Salmiac, på den svenska marknaden. Mynthon är sedan tidigare en stor favorit bland konsumenter i Finland, och från och med vecka 7 2025 kommer pastillen även finnas tillgänglig i Sverige.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum