Ny kommunikationschef på Riksteatern

Maureen Hoppers blir Riksteaterns nya avdelningschef för förening, försäljning och kommunikation. Hon tillträder tjänsten den 10 december. Maureen Hoppers arbetar idag på Axfoundation med särskilt fokus på integration & mångfald. Hon har tidigare bland annat arbetat som kommunikationschef på Mångkulturellt Centrum.

Fotograf: Linda Prieditis

- Riksteatern lyckas kombinera det nationella uppdraget, det ideella engagemanget och ett mångfaldsperspektiv. Med alla engagerade föreningar och kunniga medarbetare är Riksteatern en fantastisk folkrörelse som jag ser fram emot vara med och utveckla vidare, säger Maureen Hoppers.

Som avdelningschef för förening, försäljning och kommunikation på Riksteatern kommer Maureen Hoppers att ingå i ledningsgruppen.

- I Maureen Hoppers har Riksteatern rekryterat en avdelningschef för förening, försäljning och kommunikation som på ett engagerat sätt kommer kunna bidra till att vidareutveckla Riksteatern som folkrörelse. Hennes erfarenhet av jämlikhets- och mångfaldsarbete kommer att vara en stor tillgång för Riksteaterns fortsatta arbete med att skapa scenkonst som når ut och engagerar så många som möjligt, säger Magnus Aspegren, vd Riksteatern

Maureen Hoppers har arbetat med internationell mobilitet, breddad rekrytering samt mångfalds- och integrationsfrågor i snart 20 år. Mellan 2013 och 2015 var hon kommunikationschef på Mångkulturellt Centrum. Hon har även arbetat på Svenska Institutet med kommunikation och varumärkesbyggande, i nära samarbete med UD, svenska högskolor och svenska företag i utlandet. Maureen Hoppers har länge varit engagerad i CinemAfrica och sitter bland annat i styrelsen för Stockholms konstnärliga högskola.

För mer information: Emma Englund Press- och PR-ansvarig Tel: 08-531 99 408 Mob: 070-637 5940 E-post: emma.englund@riksteatern.se

Fotograf: Linda Prieditis