Ny mottagning för vaccination mot Covid-19

Den 17 januari öppnar Vårdcentralen Ekeby Hälsocenter i Uppsala en ny mottagning för vaccination mot Covid-19 för alla åldrar från 12 år.

Som första privata vårdcentral i Uppsala öppnar Ekeby Hälsocenter en vaccinationsmottagning på uppdrag av Region Uppsala.

Vaccination mot Covid-19, dos 1, 2 och 3 kommer att erbjudas alla från 12 år och uppåt.

Vaccinationsmottagningen ligger i Ekeby bruk ingång 6F och kommer att ha öppet vardagar 9-16 och även kvällsöppet 16-20, inledningsvis på torsdagar.

Bokning sker i första hand digitalt via 1177.se, men det går även att ringa Ekeby Hälsocenter 018 611 08 00  för att få vägledning och hjälp med bokning.

- Vi är glada att kunna erbjuda god tillgänglighet i våra lokaler på Ekeby bruk centralt i Uppsala och bidra till att alla som vill ska kunna vaccinera sig. Vi har skaffat oss god erfarenhet av att vaccinera då vi deltog i vaccinationsarbetet både i våras och i somras, säger Charlotta Hagström, ansvarig för vaccinationsverksamheten på Ekeby Hälsocenter.

Verksamheten är ett samarbete mellan Ekeby Hälsocenter och dess systermottagningar Aros Hälsocenter och FrisQa, som alla tillhör Ekebygruppen.

018-419 91 02http://www.meliva.se

Ekebygruppen Vård och Omsorg AB är en del av Meliva AB som är verksam inom hälso- och sjukvård.

Våra verksamheter finns i Uppsala med omnejd. Där bedriver vi hälso- och sjukvård, främst primärvård och företagshälsovård, samt social omsorg.

Ekeby HälsocenterAros Hälsocenter har avtal med Region Uppsala för vårdcentral, barnmorskemottagning, barnavårdscentral och gynekologi.

Uppsala Hälsocenter är filial till Aros Hälsocenter.

Tillsammans har våra primärvårdsenheter drygt 20.000 listade.

FrisQa Företagshälsa erbjuder hälso- och sjukvård till myndigheter, företag och privatpersoner.

Ekebygruppen Vård och Omsorg AB har cirka 150 medarbetare och en koncernomsättning på drygt 100 mkr.

Ekebygruppen Vård och Omsorg AB ägs av Meliva AB sedan 2022-02-07.

Mer information finns på www.ekebygruppen.se och www.meliva.se.