Ny mottagning för vaccination mot Covid-19

Den 17 januari öppnar Vårdcentralen Ekeby Hälsocenter i Uppsala en ny mottagning för vaccination mot Covid-19 för alla åldrar från 12 år.

Som första privata vårdcentral i Uppsala öppnar Ekeby Hälsocenter en vaccinationsmottagning på uppdrag av Region Uppsala.

Vaccination mot Covid-19, dos 1, 2 och 3 kommer att erbjudas alla från 12 år och uppåt.

Vaccinationsmottagningen ligger i Ekeby bruk ingång 6F och kommer att ha öppet vardagar 9-16 och även kvällsöppet 16-20, inledningsvis på torsdagar.

Bokning sker i första hand digitalt via 1177.se, men det går även att ringa Ekeby Hälsocenter 018 611 08 00  för att få vägledning och hjälp med bokning.

- Vi är glada att kunna erbjuda god tillgänglighet i våra lokaler på Ekeby bruk centralt i Uppsala och bidra till att alla som vill ska kunna vaccinera sig. Vi har skaffat oss god erfarenhet av att vaccinera då vi deltog i vaccinationsarbetet både i våras och i somras, säger Charlotta Hagström, ansvarig för vaccinationsverksamheten på Ekeby Hälsocenter.

Verksamheten är ett samarbete mellan Ekeby Hälsocenter och dess systermottagningar Aros Hälsocenter och FrisQa, som alla tillhör Ekebygruppen.

018-419 91 02http://www.ekebygruppen.se

Ekebygruppen är en koncern som är verksam inom vård och omsorg.
Våra verksamheter finns i Uppsala med omnejd. Där bedriver vi hälso- och sjukvård, främst primärvård samt boendeverksamhet för ungdomar och unga vuxna.

Ekebygruppen har två affärsområden:

1. Hälso- och sjukvård

- Ekeby Hälsocenter

- Aros Hälsocenter

- Uppsala Hälsocenter

- FrisQa Företagshälsa

- Digitala Vårdhjälpen i Sverige

- LinkEtta

2. Social omsorg

- Ability Care

Ekeby Hälsocenter och Aros Hälsocenter är systervårdcentraler inom Ekebygruppen. Verksamheterna har avtal med Region Uppsala för vårdcentral, barnmorskemottagning, barnavårdscentral och gynekologi.

Tillsammans har våra primärvårdsenheter drygt 20.000 listade.

FrisQa erbjuder hälso- och sjukvård till myndigheter, företag och privatpersoner.

Uppsala Hälsocenter är en mottagning för psykisk hälsa, belägen centralt i Uppsala.

Ability Care bedriver HVB, stödboende och familjehem för ungdomar med missbruksproblematik och med andra behov.

Vårdhjälpen är en digital tjänst med app och webbplats. Vårdhjälpen erbjuder digifysisk vård. Den digitala vården utförs genom ett underleverantörsavtal med Vårdcentralen Smeden i Region Sörmland.

LinkEtta är en tjänst för bemanning och rekrytering för vårdgivare och vårdpersonal.

Ekebygruppen har cirka 150 medarbetare och en koncernomsättning på drygt 100 mkr. Koncernens fokus ligger på hög kvalitet i de tjänster som erbjuds, hög tillgänglighet och god arbetsmiljö för våra medarbetare.

Mer information finns på www.ekebygruppen.se.

DIGITAL HÄLSA (201028): Ekebygruppen lanserar rikstäckande digital primärvård9.11.2020 16:35:16 CET | Pressmeddelande

Nyhetsbrevet DIGITAL HÄLSA. Hela Sveriges befolkning utgör målgrupp när Ekebygruppen i Uppsala den 10 november lanserar den nya appen Vårdhjälpen. Den nationella satsningen bygger på ett underleverantörsavtal med Vårdcentralen Smeden Eskilstuna i Region Sörmland. Ekebygruppen hade dock föredragit att använda Region Uppsala som bas för satsningen på digital vård.