Ny ordförande i Telekområdgivarna

Ann-Sofie Fahlgren, enhetschef konsumenträttigheter, Post- och telestyrelsen (PTS), har valts till ny ordförande i Telekområdgivarna.

Ann-Sofie Fahlgren, Post- och telestyrelsen (PTS). Foto: PTS

- Jag är först och främst tacksam för förtroendet att väljas till ny ordförande i Telekområdgivarna. Jag känner en trygghet i att det är en välskött och effektiv verksamhet med kunniga, engagerade och drivna medarbetare som gör skillnad för konsumenterna, säger Ann-Sofie Fahlgren, enhetschef konsumenträttigheter, Post- och telestyrelsen (PTS).

- Det känns bra att få vara en del av Telekområdgivarnas viktiga arbete med att bidra till att konsumenter kan fatta väl grundade beslut vid tecknande av tillexempel ett telefonabonnemang eller bredbandstjänst. Genom Telekområdgivarna ska konsumenterna kunna tillvarata sina rättigheter, säger Ann-Sofie Fahlgren.

- I Ann-Sofie Fahlgren får Telekområdgivarna en mycket engagerad och kompetent ordförande. Jag är övertygad om att hon tillsammans med styrelsen kommer att utveckla verksamheten ytterligare, säger Kajsa Frisell näringspolitisk expert IT&Telekomföretagen och ägarrepresentant i styrelsen.

Nuvarande ordförande Sara Andersson lämnar över ordförandeskapet i och med att hon lämnat PTS. I styrelsen valdes även två nya operatörsledamöter in – Ulrika Steg, affärsområdeschef, Telenor och Robert Liljeström, PA-ansvarig, Telia.

Om Telekområdgivarna
Telekområdgivarna ger opartisk och kostnadsfri hjälp till konsumenter om abonnemang för tv, telefoni och bredband. Genom aktivt samarbete med myndigheter och operatörer bidrar de till målbilden att skapa Sveriges bästa konsumentmarknad.

Telekområdgivarna ägs av IT&Telekomföretagen och finansieras av de operatörer inom tv, telefoni och bredband som har valt att vara med. För att garantera opartiskhet är Konsumentverket och Post- och telestyrelsen representerade och har utslagsröst i Telekområdgivarnas styrelse.

www.telekomradgivarna.se

Ann-Sofie Fahlgren, Post- och telestyrelsen (PTS). Foto: PTS

IT&Telekomföretagen rekryterar näringspolitisk chef28.11.2019 06:55:00 CETPressmeddelande

IT&Telekomföretagen inom Almega har anställt Christina Ramm-Ericson som näringspolitisk chef. Christina har tidigare arbetat som statssekreterare på både Arbetsmarknadsdepartementet och Socialdepartementet. Hon har också bland annat arbetat som biträdande samordningschef på Statsrådsberedningen. - Digitaliseringen är en av vår tids främsta möjligheter och samtidigt en stor samhällsutmaning. Det är ett område där Sverige och svenska företag ska vara världsledande. I rollen som näringspolitisk chef ser jag fram emot att vara med och forma landskapet för denna dynamiska bransch, säger Christina Ramm-Ericson. IT&Telekomföretagen inom Almega anställer även Frida Faxborn som förbundets projektkoordinator. Hon kommer också att arbeta som näringspolitisk expert med fokus på säkerhet. Frida har mångårig erfarenhet från Justitiedepartementet och arbetar i dag som kansliråd med frågor rörande informationssäkerhet och har tidigare erfarenhet från bland annat Arbetsmarknadsdepartementet och Rikspol