Ny ordförande i Telekområdgivarna

Ann-Sofie Fahlgren, enhetschef konsumenträttigheter, Post- och telestyrelsen (PTS), har valts till ny ordförande i Telekområdgivarna.

Ann-Sofie Fahlgren, Post- och telestyrelsen (PTS). Foto: PTS

- Jag är först och främst tacksam för förtroendet att väljas till ny ordförande i Telekområdgivarna. Jag känner en trygghet i att det är en välskött och effektiv verksamhet med kunniga, engagerade och drivna medarbetare som gör skillnad för konsumenterna, säger Ann-Sofie Fahlgren, enhetschef konsumenträttigheter, Post- och telestyrelsen (PTS).

- Det känns bra att få vara en del av Telekområdgivarnas viktiga arbete med att bidra till att konsumenter kan fatta väl grundade beslut vid tecknande av tillexempel ett telefonabonnemang eller bredbandstjänst. Genom Telekområdgivarna ska konsumenterna kunna tillvarata sina rättigheter, säger Ann-Sofie Fahlgren.

- I Ann-Sofie Fahlgren får Telekområdgivarna en mycket engagerad och kompetent ordförande. Jag är övertygad om att hon tillsammans med styrelsen kommer att utveckla verksamheten ytterligare, säger Kajsa Frisell näringspolitisk expert IT&Telekomföretagen och ägarrepresentant i styrelsen.

Nuvarande ordförande Sara Andersson lämnar över ordförandeskapet i och med att hon lämnat PTS. I styrelsen valdes även två nya operatörsledamöter in – Ulrika Steg, affärsområdeschef, Telenor och Robert Liljeström, PA-ansvarig, Telia.

Om Telekområdgivarna
Telekområdgivarna ger opartisk och kostnadsfri hjälp till konsumenter om abonnemang för tv, telefoni och bredband. Genom aktivt samarbete med myndigheter och operatörer bidrar de till målbilden att skapa Sveriges bästa konsumentmarknad.

Telekområdgivarna ägs av IT&Telekomföretagen och finansieras av de operatörer inom tv, telefoni och bredband som har valt att vara med. För att garantera opartiskhet är Konsumentverket och Post- och telestyrelsen representerade och har utslagsröst i Telekområdgivarnas styrelse.

www.telekomradgivarna.se

Ann-Sofie Fahlgren, Post- och telestyrelsen (PTS). Foto: PTS

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Kompetensbrist hotar utvecklingen av IT- och telekombolag4.4.2019 11:12:36 CESTPressmeddelande

Bristen på kompetens är det största hindret i företagens verksamheter. Under det fjärde kvartalet i fjol angav 31 procent av tjänsteföretagen att just brist på kompetens är det största hindret för deras verksamhet och dess utveckling. För bolag inom IT- och telekom är situationen än värre. Bland datakonsulter är siffran alarmerande där 80 procent av företagen ser kompetensbrist som verksamhetens största hinder.