Ny Sverigechef på E.ON

Den 1 april tillträder Marc Hoffmann rollen som Sverigechef och Chef Customer Solutions. Han kommer närmast från rollen som Senior Vice President Group Accounting & Controlling vid E.ONs tyska huvudkontor i Essen.

- Jag är mycket nöjd med att få utnämna Marc Hoffman till Sverigechef. Han har en gedigen erfarenhet från både svensk och internationell marknad som kommer att öka takten i förändringsarbetet i de svenska försäljnings- och kundlösningsverksamheterna, säger Karsten Wildeberger Chief Operation Officer Commercial i E.ONs tyska koncernledning.

Marc Hoffmann är civilekonom och har en lång bakgrund inom E.ON-koncernen där han arbetat sedan 2001. Han har även arbetat på E.ON Sverige mellan åren 2006 – 2014, först som chef för Finance & Controlling och från 2010 i den svenska företagsledningen som Chief Financial Officer. Från 2014 har han arbetat vid det tyska huvudkontoret i Essen i rollen som Senior Vice President i Group Accounting & Controlling.

- Det känns riktigt bra att komma tillbaka till Sverige igen. Jag ser mycket fram emot att få vara med och bidra till att göra E.ON till den mest gillade partnern för hållbara energilösningar, säger Marc Hoffmann.

Marc Hoffman bor i Lomma, strax utanför Malmö, med fru och två barn.

E.ON bygger en av Europas största landbaserade vindkraftsparker i Västernorrland16.11.2018 10:05Pressmeddelande

Idag fattades beslut om att E.ON kommer att bygga en av Europas största landbaserade vindkraftsanläggningar i Sverige. Vindkraftsparkerna, som ligger cirka 4 mil nordväst om Härnösand och utgörs av de två projekten Hästkullen och Björnlandhöjden, i framför allt Härnösands kommun, får en installerad effekt på 475 megawatt, vilket ger energi motsvarande all hushållsel i Västernorrland.