Ny Sverigechef på E.ON

Den 1 april tillträder Marc Hoffmann rollen som Sverigechef och Chef Customer Solutions. Han kommer närmast från rollen som Senior Vice President Group Accounting & Controlling vid E.ONs tyska huvudkontor i Essen.

- Jag är mycket nöjd med att få utnämna Marc Hoffman till Sverigechef. Han har en gedigen erfarenhet från både svensk och internationell marknad som kommer att öka takten i förändringsarbetet i de svenska försäljnings- och kundlösningsverksamheterna, säger Karsten Wildeberger Chief Operation Officer Commercial i E.ONs tyska koncernledning.

Marc Hoffmann är civilekonom och har en lång bakgrund inom E.ON-koncernen där han arbetat sedan 2001. Han har även arbetat på E.ON Sverige mellan åren 2006 – 2014, först som chef för Finance & Controlling och från 2010 i den svenska företagsledningen som Chief Financial Officer. Från 2014 har han arbetat vid det tyska huvudkontoret i Essen i rollen som Senior Vice President i Group Accounting & Controlling.

- Det känns riktigt bra att komma tillbaka till Sverige igen. Jag ser mycket fram emot att få vara med och bidra till att göra E.ON till den mest gillade partnern för hållbara energilösningar, säger Marc Hoffmann.

Marc Hoffman bor i Lomma, strax utanför Malmö, med fru och två barn.

E.ON och Online Group i samarbete kring nytt datacenter8.11.2017 09:01Pressmeddelande

Online Group blir första partner att etablera sig på E.ONs nya datacenter i Bällstaberg, Stockholm. Med hållbarhet som grund erbjuder E.ON all teknisk infrastruktur som krävs, samtidigt som överskottsvärmen från datorhallen tillvaratas och levereras som fjärrvärme till kunderna i Vallentuna. Fullt utbyggd kommer överskottsvärme från sajten att kunna stå för cirka en tredjedel av Vallentunas fjärrvärmebehov.

Ny innovation kan förändra hela energimarknaden7.11.2017 10:00Pressmeddelande

Nu lanserar E.ON en innovation som tar vara på den energi som redan finns i våra städer. Systemet kopplar samman och balanserar olika aktörers energibehov med varandra, där en aktörs energiöverskott kan komma till nytta hos en annan. Först ut blir Medicon Village Science Park i Lund. − Vi tror att vår uppfinning kan förändra den globala marknaden för uppvärmning och kyla i städerna, säger Fredrik Rosenqvist, chef för Business Innovation på E.ON.