Ny Sverigechef på E.ON

Den 1 april tillträder Marc Hoffmann rollen som Sverigechef och Chef Customer Solutions. Han kommer närmast från rollen som Senior Vice President Group Accounting & Controlling vid E.ONs tyska huvudkontor i Essen.

- Jag är mycket nöjd med att få utnämna Marc Hoffman till Sverigechef. Han har en gedigen erfarenhet från både svensk och internationell marknad som kommer att öka takten i förändringsarbetet i de svenska försäljnings- och kundlösningsverksamheterna, säger Karsten Wildeberger Chief Operation Officer Commercial i E.ONs tyska koncernledning.

Marc Hoffmann är civilekonom och har en lång bakgrund inom E.ON-koncernen där han arbetat sedan 2001. Han har även arbetat på E.ON Sverige mellan åren 2006 – 2014, först som chef för Finance & Controlling och från 2010 i den svenska företagsledningen som Chief Financial Officer. Från 2014 har han arbetat vid det tyska huvudkontoret i Essen i rollen som Senior Vice President i Group Accounting & Controlling.

- Det känns riktigt bra att komma tillbaka till Sverige igen. Jag ser mycket fram emot att få vara med och bidra till att göra E.ON till den mest gillade partnern för hållbara energilösningar, säger Marc Hoffmann.

Marc Hoffman bor i Lomma, strax utanför Malmö, med fru och två barn.

E.ON bjuder in till diskussion kring hållbara energilösningar under Nordic Clean Energy Week21.5.2018 10:03Pressmeddelande

Den 21–25 maj samlas globala beslutsfattare i Öresundsregionen för att diskutera hållbar energi under Nordic Clean Energy Week, en mötesplats för energiministrar, näringsliv, forskning, civilsamhälle och internationella organisationer. E.ON deltar och delar med sig av erfarenheter kring smarta nät, innovation, hållbara transporter och omställningen till 100 procent återvunnen och förnybar energi.

Parkering Malmö och E.ON har skapat 100 nya laddpunkter för elbilar i Malmö17.5.2018 06:00Pressmeddelande

Samarbetsprojektet - Ladda för ett hållbart Malmö - som drivits av Parkering Malmö och E.ON är nu slutfört. Detta har resulterat i 100 nya publika laddpunkter för elbilar i Malmö. Laddpunkterna har installerats i Parkering Malmös parkeringsanläggningar samt på några markparkeringsytor som bolaget förvaltar. Projektet är ett led i det hållbarhetsarbete som både Parkering Malmö och E.ON fortsatt kommer att driva.