Nypremiär för lördagsnöje med BingoLotto

Lördag Live – efterlängtad nypremiär Lördagskvällen blev för miljontals TV-tittare helig med ”Loket”, spel och underhållning. Nu återvänder vi till vårt lyckosamma ursprung. Nypremiär 7 januari 2023 med start 18.00. Lördag Live är här.
Marcus och Martinus gästar nypremiären i Sjuan Foto:Sandra Thorsson

När Sverige varvar ner, varvar BingoLotto och Lördag Live upp. Efter en genomförd arbetsvecka erbjuder vi nu den perfekta inledningen på en ledig kväll.

Precis som det var från 1991 fram till 2004.

Då var Leif ”Loket” Olsson och Lasse Kronér programledare, nu är det Lotta Engberg och Stefan Odelberg som leder aftonen och som båda kommer att finnas med i de sex första programmen.

– Jag och Stefan är så taggade på detta. Känns som vi ska få förfesta med svenska folket med mer bingospel och mer tid att lära känna våra gäster. Helt enkelt ett längre partaj, säger Lotta.

I Lördag Live kommer det dessutom att bli fler inslag från föreningslivet. Sedan starten 1991 har över 17,5 miljarder kronor betalats ut till de klubbar och organisationer som sålt lotter från Folkspel. Bara under nyligen genomförda Uppesittarkvällen (117 miljoner) och BingoLottos Nyårskväll (33 miljoner) uppgick överskottet till 150 miljoner kronor.

Med ett utökat program på bästa sändningstid ska det bli ännu mer pengar framöver.

– Då vi inte behöver göra avbrott för nyheter innebär sändningstiden utökade möjligheter till spel, underhållning och artister. Allt i syfte att sälja ännu fler lotter och därmed stärka föreningslivet ytterligare. Det är möjligt då vi utan privata ägarintressen kan betala tillbaka varenda överskottskrona till de föreningar och organisationer vi representerar och finns till för, säger Henrik Lindroth, marknads– och kommunikationsansvarig på Folkspel.

Naturligtvis blir det även spel och spänning. I det tredje bingospelet handlar det om att vara extra framåtlutad då det kommer att innehålla dubbla brickor att dutta på.

En favorit som är tillbaka är finalspelet ”Högre eller lägre” där det är möjligt att vinna upp till två miljoner.

Artister och gäster är också ett stående inslag i nya BingoLotto. Premiären bjuder på:

Jill Johnson, en av våra populäraste sångerskor och aktuell med ny krogshow.

Loa Falkman, baryton och skådespelare.

Marcus & Martinus. Norsk tvillingduo med miljontals fans.

Maria Sur. Ukrainsk sångerska som flydde kriget för ett år sedan och är med i den svenska melodifestivalen senare i vår.

Senare i januari blir det även besök av Kalle Moraeus och Frida Örn.

Vi får träffa årets vinnare av Idol, Nike Sellmar.
Peter Johansson ska ut på turné med sin bejublade hyllning till Queen, Champions of Rock. Klart det blir smakprov hos Lotta och Stefan.

Nypremiären sker lördag 7 januari, 18.00–20.00 i TV4:s systerkanal Sjuan och i TV4 Play.

För mer information:

John Sarafian, PR-ansvarig Uppesittaren/BingoLotto

john.sarafian@folkspel.se

0733–608480.

Henrik Lindroth, marknads– och kommunikationsansvarig, Folkspel

henrik.lindroth@folkspel.se

0730–914422.

Folkspel är en ideell organisation som har 72 riksorganisationer som medlemmar i Sverige. Folkspel erbjuder svenskt föreningsliv möjligheten att sälja lotter och på så sätt dra in pengar till sin verksamhet. Sedan starten 1991 har Folkspel betalat ut över 17,5 miljarder kronor till svenskt föreningsliv, bland annat genom att föreningarna sålt Bingolotto och Sverigelotten.

Folkspel har 140 anställda och huvudkontoret ligger i Göteborg.

Läs mer på www.Folkspel.se

Marcus och Martinus gästar nypremiären i Sjuan Foto:Sandra Thorsson