Nytt datum för Ulf Kristerssons jultal

Onsdagens jultal av Moderaternas partiledare, Ulf Kristersson, är flyttat på grund av sjukdom. Nytt datum för talet kommer att meddelas i januari.

Gunnar Strömmer besöker Helsingborg, Sjöbo och Växjö12.8.2022 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Idag, fredag den 12 augusti, besöker Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer Helsingborg och Sjöbo. Imorgon, lördagen den 13 augusti, besöker Strömmer Växjö. Fredag 12 augusti 11.30-12.30: Kampanj med Moderaterna i Helsingborg Plats: Stortorget, Helsingborg 18.00-21.30: Valupptakt med Skånemoderaterna i Sjöbo Plats: Sjöbo Padelcenter, Ommadalsvägen 2B, Sjöbo Lördag 13 augusti 09.30-10.00: Livesändning med Växjöpodden Plats: Stortorget 11.30: Tal på valupptakt med Moderaterna i Kronoberg Plats: Speakers Corner, Växjö Media är välkomna att närvara på aktiviteterna. Anmälan sker till caroline.opsahl@moderaterna.se eller 0722-074220

Ulf Kristersson och Ebba Busch besöker Sundsvall11.8.2022 10:17:03 CEST | Pressmeddelande

Imorgon, fredagen den 12 augusti, besöker Moderaternas partiledare Ulf Kristersson, och Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch, Sundsvall. De träffar Stig Högberg, skogsägare och ordförande i Norra Skog, för att sedan laga en krismåltid ihop hos Friluftsfrämjandet. Partiledarerna deltar även i Moderaternas och Kristdemokraternas gemensamma kampanj på Stora Torget. Besök hos Stig Högberg, skogsägare och ordförande i Norra Skog Tid: Fredag den 12 augusti klockan 08.30 Plats: Torsboda 132A, 861 95 Söråker Matlagning med Friluftsfrämjandet Tid: Fredag den 12 augusti klockan 10.15 Plats: Gustav Adolfsvägen 11, 856 40 Sundsvall Kampanj med Moderaterna och Kristdemokraterna Tid: Fredag den 12 augusti klockan 11.10 Plats: Stora Torget, Sundsvall Media är välkomna att närvara på samtliga besök. Anmälan sker till Ulf Kristerssons pressekreterare Siri Steijer på siri.steijer@moderaterna.se eller till Ebba Busch pressekreterare AndiaGemsjö på andia.gemsjo@kristdemokraterna.se

Ulf Kristersson och Johan Forssell besöker Gävle Stadsfest11.8.2022 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Idag, torsdagen den 11 augusti, besöker Moderaternas partiledare Ulf Kristersson och Moderaternas rättspolitiske talesperson Johan Forssell, Gävle Stadsfest. Under besöket håller de en pressträff tillsammans med William Elofsson, moderat oppositionsråd i Gävle, för att presentera lokala nyheter på rättsområdet. Tid och plats för pressträffen Tid: Torsdagen den 11 augusti klockan 16:00 Plats: Moderaternas tält på Drottninggatan (vid Subway), Gävle

Elisabeth Svantesson besöker Kungälv, Stenungsund och Uddevalla10.8.2022 14:33:36 CEST | Pressmeddelande

I morgon, torsdagen den 11 augusti, besöker Elisabeth Svantesson, vice partiledare och ekonomiskpolitisk talesperson för Moderaterna, Kungälv, Stenungsund och Uddevalla. Schema: Besök hos Goopy by Spot Tid: 12.00 Plats: Älvebacken 20, 442 47 Kungälv Besök hos Hogia Tid: 14.00 Plats: Hakenäs 101, 444 47 Stenungsund Torgmöte Tid: 16.30 Plats: Norra Drottninggatan 6, 451 31 Uddevalla ____ Media är välkomna att närvara, tid för intervjuer finns. Obligatorisk föranmälan till pressekreterare Hanna Strömberg.