Nytt i Postkodföreningen och Postkodstiftelsen

Styrelserna i Svenska Postkodföreningen och Postkodstiftelsen möbleras om. Göran Hägglund lämnar vice ordförandeskapet i stiftelsen och blir ledamot i Postkodföreningens styrelse i augusti. Thomas Fogdö blir ny vice ordförande i Postkodstiftelsen.

Bakgrunden till ändringarna i styrelserna är att den tidigare styrelsemedlemmen Johan Menckel har tvingats avsäga sig sitt uppdrag sedan han tackat ja till en annan styrelsepost som är oförenlig med uppdraget i Postkodföreningen.

Göran Hägglund har arbetat i drygt 25 år i den svenska politikens centrum samtidigt som han har en stark passion för civilsamhället. Postkodföreningen, där han nu tar plats, har lotteritillstånden för samtliga Postkodlotteriets produkter och har också till uppgift att fördela överskottet samt att välja in nya medlemmar som också blir förmånstagare till lotteriet.

Thomas Fogdö har varit ledamot sedan 2016. Först i dåvarande Idrottsstiftelsens styrelse och från mars 2017 i Postkodstiftelsens, där han nu alltså blir vice ordförande. Stiftelsens uppdrag är att snabbt, flexibelt och kunnigt stötta främst nya aktörer för en positiv samhällsutveckling

Alexander af Jochnick fortsätter som ordförande i Postkodföreningen och Elisabeth Tarras-Wahlberg som ordförande i stiftelsens styrelse.

Roger Magnergård
roger.magnergard@postkodlotteriet.se