minPension

Odla din pensionskunskap – en ny bok gör pension begriplig

Idag lanserar minPension den nya digitala boken ”Ge pensionen växtkraft”. I den varvas pensionsfakta med odlingstips, recept och spännande möten med pensionssparare som delar sina tankar kring pension.

Hör du till dem som tycker att pensionsspråket är svårt att förstå? Har du bättre koll på vad dina växter heter och hur de vill bli ompysslade?

För dig har minPension tagit fram den digitala boken ”Ge pensionen växtkraft”. Att ta hand om och planera för din pension kan på många sätt jämföras med att sköta trädgården. Jordmånen ska vara bra, det krävs sol, vatten, näring och tålamod för att det ska bli bra. Men du har också många möjligheter att få den trädgård som passar just för din ambitionsnivå.

I boken ”Ge pensionen växtkraft” varvas pensionsfakta med ett och annat odlingstips och recept och berättelser om hur pensionstankarna går hos företagaren, småbarnspappan med flera. Den digitala boken når du utan inloggning i fliken ”Allt om pension” på minPension.

minPension är ett samarbete mellan staten och pensionsbolagen. Här kan du även logga in och se vad du kan förväntas få i pension och var pengarna finns. När det blir dags att planera för hur pengarna ska tas ut får du stöd och hjälp i Uttagsplaneraren på minPension.

Läs boken "Ge pensionen växtkraft"

Pressrum: http://via.tt.se/pressrum/minpension/

Kontorsväxel: 08-522 785 40
Postadress: Min Pension i Sverige AB, Box 24043, 104 50 STOCKHOLM
Besöksadress: Karlavägen 108, plan 6 i Stockholm

Lyssna på minPensionsPodden

Läs nyheter och inlägg på blogg.minPensions.se

Om minPension

På minPension kan pensionssparare få hjälp att se den egna pensionen och förstå vad som påverkar den. Under det senaste året har minPension vidareutvecklats för att också möta den blivande pensionärens behov i planeringen inför pensionsuttagen. Tjänsten är ett oberoende samarbete mellan staten och pensionsbolagen. Tillsammans driver, utvecklar och finansierar parterna den.

Följ minPension

Senaste pressmeddelandena från minPension