Ola Salos IT TAKES A FOOL TO REMAIN SANE sätter nytt rekord, med 100 shower på mindre än ett år

I kväll spelas den 100:e showen av den ultimata succén It takes a fool to remain sane, på anrika Hamburger Börs i Stockholm. I enlighet med showens signum firas detta extravagant, med en absolut sista förlängning av vårens spelperiod. Ytterligare 11 shower släpps, men sedan är äventyret definitivt slut. “Ola och hela ensemblen är så värda detta! Han är en unik artist med en lika unik låtskatt, allt paketerat i ett bombastiskt Rock n´ Roll-uttryck. Det var en fullkomlig dröm att arbeta med.”, säger showens regissör, Edward Af Sillén.

Ola Salo "It takes a fool to remain sane"

Tokhyllad show av framgångsrik trio

Framgångssagan som heter Ola Salo, och hans fenomenala krogshow It takes a fool to remain sane, har spelats för fulla hus sedan januari 2019.

Förväntningarna på showen var höga redan från början, men Ola och hans fantastiska ensemble och band har överträffat de förväntningarna med råge. Det merittunga och kunniga teamet bakom showen, bestående av Henrik Schyffert, Edward Af Sillén och Mikael Gordon-Solfors, har skapat modern svensk popkonst som kommer att gå till historien. Krogshowen beskrivs med ord som enastående, spektakulär och extravagant, och som det bästa man någonsin sett på en svensk scen. Den tokhyllas av både publik och kritiker, och biljettrycket har varit enormt från start.

105 000 personer - ingen oberörd

Ola Salos rockshow extravaganza, kryddad med extra allt, har hittills setts av 105 000 personer, och nu ges ännu fler chansen. “Det är en mäktig känsla att inse att vi spelat 100 shower. Men jag är inte förvånad över detta. Ola Salo är unik som artist, och efter varje show går publiken frälsta ifrån Hamburger Börs.”, säger Mikael Gordon-Solfors, som är showens producent.

Höstens säsong av It takes A fool to remain sane avslutas den 21 december, men spelplanen har sedan tidigare förlängts med föreställningar i både januari och februari. Nu höjer vi taket ytterligare och ger publiken möjlighet att njuta av showen ända fram till den 14 mars!

En mäktig närhet

Ola, som tveklöst är en av Sveriges ödmjukaste och mest karismatiska artister, är överväldigad av showens mottagande under året som har gått. ” Jag är verkligen tagen av all respons och all kärlek vi får kväll efter kväll för denna föreställning. Just på Börsen blir närheten med publiken väldigt påtaglig och det skapar en härlig energi. Känner en tacksamhet över att få vara med om detta! Jag trivs som fisken i vattnet i den här uttrycksformen och gläds åt att det finns utrymme för såväl bombasm som spontanitet. Vissa menar att de tycker det här är det bästa jag gjort, och vissa dagar känner jag att jag är benägen att hålla med!”, säger Ola, redo att i kväll jubilera med den 100:e showen av fantastiska It takes a fool to remain sane, på Hamburger Börs. Och jubileet firas så klart med en bombastisk tårta i sann Ola Salo-anda!

Showen produceras av 2Entertain och Live Nation, och spelas på Hamburger Börs fram till den 21 december, med nypremiär den 17 januari 2020, efter ett kortare vinteruppehåll. Den allra sista showen ges den 14 mars.

För högupplösta pressbilder klicka här >

Ensemble och band

Ljuddesign - Alexander Alexandersson

Videodesign - David Nordström

Mask/kostymdesign - Magnus Flobecker

Ola Salo "It takes a fool to remain sane"
Ola Salo firar 100 shower!

Första Långgatan 3

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

SANNA NIELSEN ÅKER PÅ STOR JULKONSERTTURNÉ25.5.2021 12:00:00 CEST | Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group I år firar Sanna Nielsen 25 år som artist. Det firar hon genom att åka på en stor rikstäckande turné med julkonserten ”MIN SANNA JUL”, där hon besöker hela 20 städer, från Ystad i söder till Luleå i norr, med start den 19 november. En av Sveriges absolut starkaste röster bjuder på en musikalisk och innerlig julkonsertkväll med ambitionen av att skapa ett kärleksfullt och musikaliskt rum för alla. Biljetterna släpps den 27 maj kl 12.00. ”För mig blir det, med denna konsertturné, första gången på 6 år som jag möter publiken med min egna ”Sanna Jul”. Jag brukar säga att ingen älskar julen lika mycket som jag och den känslan och kärleken till Julen vill jag naturligtvis genomsyrar hela konserten”, säger Sanna Nielsen. I konserten “MIN SANNA JUL” bjuder Sanna på ett musikaliskt fyrverkeri av julmusik, tillsammans med några av Sveriges absolut mest begåvade musiker. Julens låtar förpackas på ett nytt sätt, med musik och musikalitet i alla tempon. Musiken var

Succéföreställningen ”The Sound Of Music” gör ny entré på Lisebergsteatern i Göteborg hösten 2021!25.5.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Publik- och kritikerrosade familjeversionen av ”The Sound Of Music” gör åter entré på Lisebergsteaterns scen hösten 2021. Föreställningen spelade för utsålda hus i både Stockholm, Göteborg och Falkenberg under 2018-2019 och nu när den förtrollande musikalupplevelsen för hela familjen tillbaka i Göteborg i höst med premiär den 4 september 2021.

Magnus Carlsson erövrar Hamburger Börs med en partyversion av succén ”Från Barbados till Gamla Stan”30.3.2021 09:01:06 CEST | Pressmeddelande

2Entertain - part of Moment Group Magnus Carlsson behöver knappast någon yvigare presentation. Med åtta tävlingsbidrag i Melodifestivalen och som sångare i det klassiska bandet Barbados är det få som inte har nynnat på hitsen ”Kom hem” och ”Se mig”. Mångsidigheten gav honom även en plats som en av fyra discodivor i världsgruppen Alcazar samtidigt som Magnus hela tiden varit en av Sveriges största soloartister. Med närmare 40 guld- och platinaskivor, tre Grammisar och en mängd andra utmärkelser, programledarjobb och musikalroller är han en våra mest folkkära artister. Därtill har han turnerat över hela världen under sin gedigna karriär och har en låtskatt likt få andra i branschen. Nu laddar Magnus Carlsson för ett av sina största projekt någonsin - med anrika Hamburger Börs i Stockholm som adress med premiär den 16 september. ”Jag kommer äntligen få chansen att leverera extra allt med extra allt. En show som inbjuder till fest och ren glädje, och jag ger mig inte förrän hela Hamburger

Martin du Hane har utsetts till ny tf VD och Koncernchef för Moment Group22.3.2021 11:18:35 CET | Pressmeddelande

Styrelsen har utsett Martin du Hane till ny tf VD/Koncernchef för Moment Group. Han är sedan februari 2020 tf Group CFO i bolaget och kommer att inneha båda befattningarna tills en permanent VD/Koncernchef är på plats. Martin du Hane tar över som tf VD/Koncernchef idag den 22 mars och tidigare tf VD/Koncernchef Otto Drakenberg kommer att vara kvar i bolaget fram till den 31 maj för att bistå i specifika frågor. Styrelsen har påbörjat rekryteringsprocessen för att finna en permanent VD/Koncernchef med målsättningen att ha en person på plats under hösten.

SUPERHYLLADE  ”OH WHAT A NIGHT” BLIR ONLINE EVENT 16 APRIL 22.3.2021 09:00:00 CET | Pressmeddelande

2Entertain - part of Moment Group För nästan precis ett år sen spelades ”Oh What a Night” med fyra av Sveriges främsta musikalartister David Lindgren, Peter Johansson, Robert Rydberg och Bruno Mitsogiannis för utsålda arenor runt om i Sverige. Arenaturnén sågs av över 50.000 fans och kröntes med spelning i ett fullsatt Ericsson Globe den 6 mars. Nu gör artisterna bakom succén ett efterlängtat online event, inspelat LIVE på China Teatern. Eventet sänds exklusivt fredagen den 16 april. - Vi fick så otroligt mycket fin feedback från alla håll när vi gjorde ”Oh What a Night” för ett år sen. Kändes verkligen som vi fyllde ett tomrum, berättar Peter Johansson. - Ja, och nu har ju folk ett tomrum till att fylla, abstinensen efter musik och upplevelser, så det ska bli fantastiskt kul att få göra detta, fyller David Lindgren i. Artisterna och de nära vännerna har lagt mycket tid på rätt upplägg för eventet. Det kommer att bjudas på en härlig mix av unika unplugged-versioner av artisternas favor