Olof Lavesson ny kommunikationschef på Postkodlotteriet

Olof Lavesson blir ny kommunikationschef på Postkodlotteriet. Hans uppdrag blir att ytterligare utveckla både den externa och interna kommunikationen och därigenom ytterligare stärka varumärket Postkodlotteriet.

Olov Lavesson, ny kommunikationschef på Postkodlotteriet efter årsskiftet.

Med sin bakgrund som riksdagsledamot och ordförande i kulturutskottet under spelutredningen hade Olof Lavesson en nyckelroll i arbetet med att skapa en ny spellagstiftning.

-       Postkodlotteriet är ett av Sveriges största folknöjen, konstaterar han. Vart femte svenskt hushåll är engagerat i lotteriet och sedan starten har tio miljarder kronor förmedlats till ideella organisationer av det som är ett av Sveriges starkaste varumärken.

Eva Struving, Managing Director på Postkodlotteriet, är mycket nöjd över den nya rekryteringen och ser fram emot att han börjar som kommunikationschef.

-       Olof Lavesson kommer att tillföra mycket. Han har gedigna kunskaper om den svenska spelmarknaden och stor kunskap inom public affairs – vilka båda är viktiga ingredienser i den nya rollen.

Olof Lavesson tillträder som ny kommunikationschef efter årsskiftet.

Olov Lavesson, ny kommunikationschef på Postkodlotteriet efter årsskiftet.

Svenska Postkodlotteriet är ett av Sveriges största lotterier. Sedan starten 2005 har Postkodlotteriet genererat mer än tio miljarder kronor till ideella organisationer - tack vare alla som köpt lotter. Samtidigt har över 1 100 svenskar blivit miljonärer.

Postkodlotteriet står dessutom bakom flera populära tv-program, till exempel Postkodmiljonären. Lotteriet finns i fem länder, förutom Sverige i Norge, Holland, Storbritannien och Tyskland. Sedan det första lotteriet startade har över 100 miljarder kronor förmedlats till ideella organisationer från lotterierna gemensamt.

Novamedia Sverige AB driver lotteriet på uppdrag av Svenska Postkodföreningen, som innehar lotteritillstånd utfärdade av Lotteriinspektionen, nuvarande Spelinspektionen. Konceptet ägs av Novamedia B.V.