Organon lanserar ett nytt företag för kvinnohälsa

Organon (NYSE: OGN) har idag startat som det enda globala hälsoföretaget i sin storlek, med en vision: att göra varje dag bättre och hälsosammare för varje kvinna. Med en majoritet av kvinnor i ledningsgruppen kommer företaget att ha sitt huvudkontor i USA, med kontor över hela världen, inklusive ett i Köpenhamn, Esbo, Oslo och Stockholm. Organon har mer än 60 produkter med en internationell närvaro som kommer att betjäna människor i mer än 140 länder, och nästan 80 % av dess årliga intäkter på cirka 6,5 miljarder dollar genereras utanför USA.

"Det är spännande att ta över rodret i ett nytt och dynamiskt företag med ett så starkt syfte, ett engagemang för att förbättra kvinnors hälsa", säger Simon Nicholson, VD för Organon UK&ENI Cluster (Storbritannien, Irland, Israel, Sverige, Danmark, Norge, Finland, Lettland, Litauen, Estland och Island). "Nya förvärv och partnerskap kommer att hjälpa Organon att expandera utöver våra kärnverksamheter inom preventivmedel och fertilitet för att tillgodose kvinnors hälsobehov i alla skeden av livet. Detta kommer att drivas av ett förnyat fokus på vår portfölj för kvinnors hälsa, ytterligare lanseringar av biosimilarer och en förnyad energi som läggs bakom våra pålitliga varumärken inom dermatologi, smärta, andningsvägar och kardiovaskulära sjukdomar."

"Vår styrka kommer inte bara att komma från våra läkemedel och lösningar, utan också från det mångsidiga team av Organon-grundare som vi har samlat för att starta detta unika företag. Vi är alla personligen investerade i den här möjligheten och det vi gör är verkligen viktigt."

Mångsidig portfölj kommer att driva hållbar tillväxt: Organon kommer att utforska nya möjligheter och partnerskap inom sina tre huvudpelare: kvinnohälsa, biosimilarer och etablerade varumärken.:

• Kvinnors hälsa: Organon har ett engagerat team som fokuserar på att förbättra tillgången till preventivmedel och fertilitetsprodukter, och ett omfattande utbildnings- och träningsprogram för att hjälpa kvinnor och sjukvårdspersonal att förstå de valmöjligheter som står till buds. Det finns en fortsatt övergång till långtidsverkande reversibla preventivmedel och en stor fertilitetsmarknad med outnyttjad potential som drivs av förändrade sociala demografiska förhållanden.
  • Biosimilarer: Med utgångspunkt i vår nuvarande tillväxtverksamhet är detta en dynamisk marknad med flera lanseringsmöjligheter under de kommande åren. Ett centralt tillväxtområde med potential att skapa värde för både Organon, hälso- och sjukvårdssystemen och patienterna i Danmark, Finland, Norge och Sverige.
  • Etablerade varumärken: Portföljen med etablerade varumärken kommer att stärkas för att maximera marknadsledande, välkända varumärken som omfattar viktiga terapiområden som kardiovaskulära, respiratoriska, smärta, ben och dermatologi.

Kvinnor i centrum: Organons strategi för innovation: Organons FoU-filosofi är att bygga en verksamhet kring patienternas behov, med målet att identifiera och utveckla vårdalternativ för kvinnor som gör det möjligt för dem att leva sina bästa liv varje dag.

Företagets omfattande globala kapacitet inom klinisk utveckling och patientsäkerhet, regulatoriska och medicinska frågor gör det väl positionerat för att identifiera lovande läkemedel, diagnostik och utrustning som har störst potential att påverka kvinnors hälsa.

“Alltför länge har kvinnor fått höra att de ska acceptera många vanliga tillstånd, som tunga, smärtsamma och oregelbundna menstruationsblödningar, inkontinens och klimakteriet", säger Jennifer Olovson Nordic Business Unit Director, Organon UK&ENI. "Organons uppdrag är att ändra på detta. Vi tror att vi genom att identifiera sjukdomar tidigare och ändra sjukdomsförloppet eller hälsotillståndet kan förbättra livskvaliteten för kvinnor i varje skede av deras liv.”

För att markera den första handelsdagen samlade Organon hundratals röster från hela världen för att skapa "Wall of Voices", en multimedieinstallation utanför New York-börsen som symboliserar Organons engagemang för att lyssna på kvinnors behov och utmaningar. ”Wall of Voices" visar kraftfulla perspektiv, röster och bilder av kvinnor som lyfter fram de hälsofrågor som är viktiga för dem.

Installationen "Wall of Voices" kommer att finnas tillgänglig på HereForHerHealth.com. Kvinnor runt om i världen kan lägga till sina röster genom att ta till mikrofonen på HereForHerHealth.com.

Om du vill veta mer om Organon kan du besöka organon.com.

Om Organon

Organon (NYSE: OGN) är ett globalt hälsovårdsföretag som bildades genom en avknoppning från Merck för att fokusera på att förbättra kvinnors hälsa under hela livet. Här för hennes hälsa har företaget en portfölj med mer än 60 läkemedel och produkter inom en rad terapeutiska områden. ledd av portföljen för reproduktiv hälsa i kombination med en expanderande biosimilarverksamhet och en stabil franchise av etablerade läkemedel, ger Organons produkter starka kassaflöden som kommer att stödja investeringar i framtida tillväxtmöjligheter inom kvinnors hälsa, inklusive affärsutveckling. Dessutom söker Organon möjligheter att samarbeta med biofarmaceutiska innovatörer som vill kommersialisera sina produkter genom att utnyttja sin skala och närvaro på snabbväxande internationella marknader.

Organon har en global närvaro med betydande skala och geografisk räckvidd, kommersiell kapacitet i världsklass och cirka 9 000 anställda med huvudkontor i Jersey City, New Jersey.

För mer information, gå in på www.organon.com och kontakta oss på LinkedIn och Instagram.

Framåtblickande uttalande från Organon & Co., Jersey City, N.J., USA

Detta pressmeddelande från Organon & Co., Jersey City, N.J., USA ("företaget") kan innehålla "framåtblickande uttalanden" i den mening som avses i safe harbor-bestämmelserna i den amerikanska Private Securities Litigation Reform Act från 1995. Dessa uttalanden är baserade på företagets lednings nuvarande uppfattningar och förväntningar och är föremål för betydande risker och osäkerheter. Om underliggande antaganden visar sig vara felaktiga eller om risker eller osäkerheter förverkligas, kan de faktiska resultaten skilja sig väsentligt från dem som anges i de framåtblickande uttalandena.

Risker och osäkerhetsfaktorer inkluderar, men är inte begränsade till, allmänna branschförhållanden och konkurrens, allmänna ekonomiska faktorer, inklusive ränte- och valutakursfluktuationer, effekterna av det senaste globala utbrottet av ny coronavirus-sjukdom (COVID-19), effekterna av läkemedelsindustrins reglering och hälsovårdslagstiftning i USA och internationellt, globala trender mot kostnadsbegränsning inom hälsovården, tekniska framsteg, nya produkter och patent som konkurrenterna har uppnått; Utmaningar i samband med utveckling av nya produkter, inklusive att erhålla myndighetsgodkännande, företagets förmåga att korrekt förutse framtida marknadsförhållanden, tillverkningssvårigheter eller förseningar, finansiell instabilitet i internationella ekonomier och statsrisker, beroende av effektiviteten hos företagets patent och andra skydd för innovativa produkter samt exponering för tvister, inklusive patenttvister, och/eller myndighetsåtgärder.

Bolaget åtar sig inte att offentligt uppdatera något framåtblickande uttalande, vare sig till följd av ny information, framtida händelser eller på annat sätt. Ytterligare faktorer som kan leda till att resultaten skiljer sig väsentligt från dem som beskrivs i de framåtblickande uttalandena finns i företagets dokument som lämnats in till Securities and Exchange Commission (SEC) och som finns tillgängliga på SEC:s webbplats (www.sec.gov).

Detta meddelandes ursprungliga källspråkstext är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och skall jämföras med källspråkstexten, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.

Kontakt media:
Priya Lakhani-Quiling
Priya.lakhani-quiling@organon.com
Tel: +44 (0) 7957 234632 / +44 (0) 7812 743 644

Spirit of Wipro Run Brings Together Participants From Over 35 Countries26.9.2021 14:57:00 CEST | Press release

Wipro Limited (NYSE: WIT, BSE: 507685, NSE: WIPRO), a leading global information technology, consulting and business process services company, today organized the 16th annual ‘Spirit of Wipro’ (SOW) Run, drawing thousands of participants from over 35 countries to run together in spirit. For the past sixteen years, Wiproites around the world have come together to celebrate Wipro’s core values. The annual SOW run aims to inspire employees to be responsible citizens of the world. This year’s theme was “Together. To greatness,” inspired by the resilience demonstrated by Wiproites in a year of unprecedented disruption. Along with outperforming across all business parameters, Wipro teams have remained committed to supporting their colleagues and creating a lasting social impact across communities. Like last year, this year’s race was also virtual, and runners strictly adhered to the local COVID-19 guidelines and safety protocols while participating in the event. Even under these conditions,

Pencil Lab Inks Debut in ADIHEX 202125.9.2021 12:04:00 CEST | Press release

The 18th edition of the Abu Dhabi International Hunting and Equestrian Exhibition (ADIHEX) on September 27 - October 3 marks an opportune platform for Pencil Lab Design Studio’s first major participation in the massive event, the largest of its kind in the Middle East and Africa. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20210925005016/en/ Pencil Lab Inks Debut in ADIHEX 2021 (Photo: AETOSWire) Featuring more than 800 brands and companies, the event is held under the theme of ‘Sustainability and Heritage… A Reborn Aspiration’, highlighting heritage, culture and authentic sports and their strong relation with Arab history. As part of its inaugural participation in a major exhibition as a company, Pencil Lab, a UAE initiative, will showcase their artworks with three large oil paintings by Pencil Lab’s citizen artist, to highlight the strong connection of arts, like painting and photography, to Arab history and civilization.

DXC Technology Completes Refinancing Actions24.9.2021 22:30:00 CEST | Press release

DXC Technology Company (NYSE: DXC) (“DXC”) today announced the completion of its refinancing. DXC previously completed the offering of €1.35 billion Senior Notes priced on September 2, 2021 and $1.35 billion Senior Notes priced on September 7, 2021. DXC completed redemption of $2.5 billion principal of (i) EUR term loan in the amount of €400 million due FY23 and FY24, (ii) $500 million 4.25% Senior notes due FY25, (iii) £250 million 2.75% Senior notes due FY25, (iv) $467 million 4.125% Senior notes due FY26, (v) $500 million 4.75% Senior notes due FY28, and (vi) $234 million Senior notes due FY30. The applicable make whole premium for these redemptions was $300 million and accrued and unpaid interest was $40 million. Ken Sharp, Chief Financial Officer, DXC commented: “Our opportunistic debt refinancing of $2.5 billion of our high coupon debt further solidifies our financial foundation by extending our debt maturities, lowering our maturity towers and reducing our ongoing interest expen

Schlumberger Announces Third-Quarter 2021 Results Conference Call24.9.2021 16:00:00 CEST | Press release

Schlumberger Limited (NYSE:SLB) will hold a conference call on October 22, 2021 to discuss the results for the third quarter ending September 30, 2021. The conference call is scheduled to begin at 9:30 am US Eastern time and a press release regarding the results will be issued at 7:00 am US Eastern time. To access the conference call, listeners should contact the Conference Call Operator at +1 (844) 721-7241 within North America or +1 (409) 207-6955 outside of North America approximately 10 minutes prior to the start of the call and the access code is 8858313. A webcast of the conference call will be broadcast simultaneously at www.slb.com/irwebcast on a listen-only basis. Listeners should log in 15 minutes prior to the start of the call to test their browsers and register for the webcast. Following the end of the conference call, a replay will be available at www.slb.com/irwebcast until November 22, 2021, and can be accessed by dialing +1 (866) 207-1041 within North America or +1 (402