Organon lanserar ett nytt företag för kvinnohälsa

Organon (NYSE: OGN) har idag startat som det enda globala hälsoföretaget i sin storlek, med en vision: att göra varje dag bättre och hälsosammare för varje kvinna. Med en majoritet av kvinnor i ledningsgruppen kommer företaget att ha sitt huvudkontor i USA, med kontor över hela världen, inklusive ett i Köpenhamn, Esbo, Oslo och Stockholm. Organon har mer än 60 produkter med en internationell närvaro som kommer att betjäna människor i mer än 140 länder, och nästan 80 % av dess årliga intäkter på cirka 6,5 miljarder dollar genereras utanför USA.

"Det är spännande att ta över rodret i ett nytt och dynamiskt företag med ett så starkt syfte, ett engagemang för att förbättra kvinnors hälsa", säger Simon Nicholson, VD för Organon UK&ENI Cluster (Storbritannien, Irland, Israel, Sverige, Danmark, Norge, Finland, Lettland, Litauen, Estland och Island). "Nya förvärv och partnerskap kommer att hjälpa Organon att expandera utöver våra kärnverksamheter inom preventivmedel och fertilitet för att tillgodose kvinnors hälsobehov i alla skeden av livet. Detta kommer att drivas av ett förnyat fokus på vår portfölj för kvinnors hälsa, ytterligare lanseringar av biosimilarer och en förnyad energi som läggs bakom våra pålitliga varumärken inom dermatologi, smärta, andningsvägar och kardiovaskulära sjukdomar."

"Vår styrka kommer inte bara att komma från våra läkemedel och lösningar, utan också från det mångsidiga team av Organon-grundare som vi har samlat för att starta detta unika företag. Vi är alla personligen investerade i den här möjligheten och det vi gör är verkligen viktigt."

Mångsidig portfölj kommer att driva hållbar tillväxt: Organon kommer att utforska nya möjligheter och partnerskap inom sina tre huvudpelare: kvinnohälsa, biosimilarer och etablerade varumärken.:

• Kvinnors hälsa: Organon har ett engagerat team som fokuserar på att förbättra tillgången till preventivmedel och fertilitetsprodukter, och ett omfattande utbildnings- och träningsprogram för att hjälpa kvinnor och sjukvårdspersonal att förstå de valmöjligheter som står till buds. Det finns en fortsatt övergång till långtidsverkande reversibla preventivmedel och en stor fertilitetsmarknad med outnyttjad potential som drivs av förändrade sociala demografiska förhållanden.
  • Biosimilarer: Med utgångspunkt i vår nuvarande tillväxtverksamhet är detta en dynamisk marknad med flera lanseringsmöjligheter under de kommande åren. Ett centralt tillväxtområde med potential att skapa värde för både Organon, hälso- och sjukvårdssystemen och patienterna i Danmark, Finland, Norge och Sverige.
  • Etablerade varumärken: Portföljen med etablerade varumärken kommer att stärkas för att maximera marknadsledande, välkända varumärken som omfattar viktiga terapiområden som kardiovaskulära, respiratoriska, smärta, ben och dermatologi.

Kvinnor i centrum: Organons strategi för innovation: Organons FoU-filosofi är att bygga en verksamhet kring patienternas behov, med målet att identifiera och utveckla vårdalternativ för kvinnor som gör det möjligt för dem att leva sina bästa liv varje dag.

Företagets omfattande globala kapacitet inom klinisk utveckling och patientsäkerhet, regulatoriska och medicinska frågor gör det väl positionerat för att identifiera lovande läkemedel, diagnostik och utrustning som har störst potential att påverka kvinnors hälsa.

“Alltför länge har kvinnor fått höra att de ska acceptera många vanliga tillstånd, som tunga, smärtsamma och oregelbundna menstruationsblödningar, inkontinens och klimakteriet", säger Jennifer Olovson Nordic Business Unit Director, Organon UK&ENI. "Organons uppdrag är att ändra på detta. Vi tror att vi genom att identifiera sjukdomar tidigare och ändra sjukdomsförloppet eller hälsotillståndet kan förbättra livskvaliteten för kvinnor i varje skede av deras liv.”

För att markera den första handelsdagen samlade Organon hundratals röster från hela världen för att skapa "Wall of Voices", en multimedieinstallation utanför New York-börsen som symboliserar Organons engagemang för att lyssna på kvinnors behov och utmaningar. ”Wall of Voices" visar kraftfulla perspektiv, röster och bilder av kvinnor som lyfter fram de hälsofrågor som är viktiga för dem.

Installationen "Wall of Voices" kommer att finnas tillgänglig på HereForHerHealth.com. Kvinnor runt om i världen kan lägga till sina röster genom att ta till mikrofonen på HereForHerHealth.com.

Om du vill veta mer om Organon kan du besöka organon.com.

Om Organon

Organon (NYSE: OGN) är ett globalt hälsovårdsföretag som bildades genom en avknoppning från Merck för att fokusera på att förbättra kvinnors hälsa under hela livet. Här för hennes hälsa har företaget en portfölj med mer än 60 läkemedel och produkter inom en rad terapeutiska områden. ledd av portföljen för reproduktiv hälsa i kombination med en expanderande biosimilarverksamhet och en stabil franchise av etablerade läkemedel, ger Organons produkter starka kassaflöden som kommer att stödja investeringar i framtida tillväxtmöjligheter inom kvinnors hälsa, inklusive affärsutveckling. Dessutom söker Organon möjligheter att samarbeta med biofarmaceutiska innovatörer som vill kommersialisera sina produkter genom att utnyttja sin skala och närvaro på snabbväxande internationella marknader.

Organon har en global närvaro med betydande skala och geografisk räckvidd, kommersiell kapacitet i världsklass och cirka 9 000 anställda med huvudkontor i Jersey City, New Jersey.

För mer information, gå in på www.organon.com och kontakta oss på LinkedIn och Instagram.

Framåtblickande uttalande från Organon & Co., Jersey City, N.J., USA

Detta pressmeddelande från Organon & Co., Jersey City, N.J., USA ("företaget") kan innehålla "framåtblickande uttalanden" i den mening som avses i safe harbor-bestämmelserna i den amerikanska Private Securities Litigation Reform Act från 1995. Dessa uttalanden är baserade på företagets lednings nuvarande uppfattningar och förväntningar och är föremål för betydande risker och osäkerheter. Om underliggande antaganden visar sig vara felaktiga eller om risker eller osäkerheter förverkligas, kan de faktiska resultaten skilja sig väsentligt från dem som anges i de framåtblickande uttalandena.

Risker och osäkerhetsfaktorer inkluderar, men är inte begränsade till, allmänna branschförhållanden och konkurrens, allmänna ekonomiska faktorer, inklusive ränte- och valutakursfluktuationer, effekterna av det senaste globala utbrottet av ny coronavirus-sjukdom (COVID-19), effekterna av läkemedelsindustrins reglering och hälsovårdslagstiftning i USA och internationellt, globala trender mot kostnadsbegränsning inom hälsovården, tekniska framsteg, nya produkter och patent som konkurrenterna har uppnått; Utmaningar i samband med utveckling av nya produkter, inklusive att erhålla myndighetsgodkännande, företagets förmåga att korrekt förutse framtida marknadsförhållanden, tillverkningssvårigheter eller förseningar, finansiell instabilitet i internationella ekonomier och statsrisker, beroende av effektiviteten hos företagets patent och andra skydd för innovativa produkter samt exponering för tvister, inklusive patenttvister, och/eller myndighetsåtgärder.

Bolaget åtar sig inte att offentligt uppdatera något framåtblickande uttalande, vare sig till följd av ny information, framtida händelser eller på annat sätt. Ytterligare faktorer som kan leda till att resultaten skiljer sig väsentligt från dem som beskrivs i de framåtblickande uttalandena finns i företagets dokument som lämnats in till Securities and Exchange Commission (SEC) och som finns tillgängliga på SEC:s webbplats (www.sec.gov).

Detta meddelandes ursprungliga källspråkstext är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och skall jämföras med källspråkstexten, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.

Kontakt media:
Priya Lakhani-Quiling
Priya.lakhani-quiling@organon.com
Tel: +44 (0) 7957 234632 / +44 (0) 7812 743 644

ReNAgade Therapeutics Continues Commitment to GanNA Bio and Glycan Biology27.4.2024 02:09:00 CEST | Press release

ReNAgade Therapeutics, a company unlocking the limitless potential for RNA medicines,today announced its ongoing commitment to exploring the therapeutic opportunity of glycobiology through support for ongoing research at GanNA Bio, and the integration of key individuals of GanNA Bio into the ReNAgade ecosystem. GanNA founders Carolyn Bertozzi, Ph.D., and Richard D. Cummings, Ph.D, will now serve as advisors to ReNAgade. “ReNAgade will continue to benefit tremendously from GanNA’s promising work in developing extra-hepatic delivery technology that helps expand the breadth and potential of our own RNA medicines,” said Brian Goodman, Co-founder of ReNAgade. “Delivery is foundational to ReNAgade’s mission to overcome the current limitations of RNA medicines. We believe the technology developed within GanNA will help further solidify ReNAgade’s leadership position as we continue advancing our unique, integrated therapeutic platform.” Formed in 2021 and invested in by ReNAgade, GanNA Bio har

HCLTech Reports FY24 Revenue of $13.3 Billion, up 5.4% YoY26.4.2024 22:06:00 CEST | Press release

HCLTech, a leading global technology company, today reported financial results for the fourth quarter and the full year ended March 31, 2024. The company reported full year revenue of $13.3 billion, up 5.4% YoY. Digital Services revenue grew by 5.3% (CC) and now contributes to 37.3% of IT Services revenue. HCLSoftware’s Annual Recurring Revenue came in at $1.02 billion. During FY24, the company won 73 large deals – 36 in Services and 37 in Software - that translated into TCV (new deal wins) of $9.76 billion, up 10% YoY. For the quarter, revenue came in at $3.43 billion, up 6% YoY. HCLTech won 21 large deals – 13 in Services and eight in Software, with a TCV of $2.29 billion during the quarter. In terms of geographies, Americas was the fastest growing region with 6.8% YoY (CC) growth followed by Europe, which grew by 5.5% YoY (CC). Industry vertical growth was led by Financial Services and Telecommunications, Media, Publishing & Entertainment. While Financial Services grew at 12.1% YoY

Kinaxis Positioned Highest on Ability to Execute in the Gartner® Magic Quadrant™ for Supply Chain Planning Solutions26.4.2024 18:03:00 CEST | Press release

Kinaxis® Inc. (TSX:KXS), a global leader in end-to-end supply chain orchestration, today announced it has been named a Leader in the 2024 Gartner® Magic Quadrant™ for Supply Chain Planning Solutions. Of the 20 vendors evaluated, Gartner positioned Kinaxis highest on Ability to Execute, marking the company’s 10th consecutive Leaders Quadrant within the report, a complimentary copy of which can be downloaded here. Kinaxis attributes its position to its patented concurrency approach and a proven track record of delivering innovative solutions against the foundation of its leading vision through the use of advanced technology such as AI, ML, and an intuitive user experience. Bolstered by a rich ecosystem of third-party implementation partners, Kinaxis continues to demonstrate that regardless of a customer’s industry, size, or maturity level, the company can be counted on to seamlessly orchestrate supply chain networks end-to-end from strategic planning to last-mile delivery. The recognitio

Vertex Announces European Commission Approval for KALYDECO ® to Treat Infants With Cystic Fibrosis Ages 1 Month and Older26.4.2024 17:43:00 CEST | Press release

Vertex Pharmaceuticals (Nasdaq: VRTX) today announced that the European Commission has granted approval for the label expansion of KALYDECO® (ivacaftor) for the treatment of infants down to 1 month of age with cystic fibrosis (CF) who have one of the following mutations in the cystic fibrosis transmembrane conductance regulator (CFTR) gene: R117H, G551D, G1244E, G1349D, G178R, G551S, S1251N, S1255P, S549N or S549R. “Today’s approval is an important milestone for the cystic fibrosis community. Treating CF early in life can potentially slow the progression of the disease, which is why it is so important to start treatment from a very young age,” said Carmen Bozic, M.D., Executive Vice President, Global Medicines Development and Medical Affairs, and Chief Medical Officer, Vertex. As a result of existing access agreements in Austria, Czech Republic, Denmark, Ireland, Norway, Sweden, and The Netherlands, eligible patients will have access to the expanded indication of KALYDECO® (ivacaftor)