Owl Labs inleder samarbete med Ingram Micro för ökad distribution av Meeting Owl Pro i Europa

Owl Labs, den prisbelönta ledaren inom avanceradteknologi och tjänster för samarbete genom videokonferenser, tillkännager idag ett samarbete med Ingram Micro, världens största distributör och leverantör av tekniska tjänster och lösningar. Det nya distributionsavtalet ökar Owl Labs räckvidd i Europa och stärker företagets närvaro på de viktiga europeiska marknaderna.

Owl Labs samarbete med Ingram Micro ger nu företaget möjlighet att utöka räckvidden och tillgången till dess prisbelönta huvudprodukt, Meeting Owl Pro, via det centraliserade distributionslagret i Straubing, Tyskland. Från distributionslagret stöds sedan alla 28 länder i försörjningskedjan till 17 olika distributionscenter placerade runt om i Europa. Ingram Micro arbetar med en varierad bas av återförsäljare och med fler än 2 000 av världens mest erkända varumärken inom IT- och mobilteknologi.

Med den snabba anpassningen till hybrid- och distansarbete är det viktigare än någonsin att upprätthålla effektiv kommunikation och samarbete, oavsett plats. När mer diversifierade och flexibla arbetssätt ökar i popularitet behöver företag hitta bättre sätt att koppla ihop medarbetarna, oavsett om de arbetar på kontoret eller hemifrån. Företag kan med Meeting Owl Pro skapa team som arbetar helt integrerat, oavsett var medarbetarna befinner sig. Meeting Owl Pro drivs av Owl Labs egenutvecklade intelligenta teknologi. Systemet fokuserar automatiskt på den person som pratar i ett rum, med hjälp av ljud och visuella signaler från sin högupplösta 360-graders kamera, samt med tri-högtalare och åtta mikrofoner som fångar upp ljudet på upp till fem meter. Teknologin i den smarta enheten skapar en miljö där alla deltagare upplever att de befinner sig ansikte mot ansikte med varandra. Teknologin är också kompatibel med alla andra populära videokonferensplattformar.

“Vi är glada över att samarbeta med Ingram Micro, vilket ökar vår räckvidd och närvaro i hela Europa för att expandera och stärka vår verksamhet. Denna allians gör det lättare för företag och utbildningsinstitutioner baserade i Europa att använda Owl Labs samarbetsteknik för att bidra till att upprätthålla och underlätta tydlig och effektiv kommunikation med anställda eller studenter, oavsett var de befinner sig”, säger Frank Weishaupt, vd för Owl Labs. “Eftersom hybrid- och distansarbete ökar i popularitet finns det ett ökat behov av produkter och tjänster som hjälper till att upprätthålla produktiviteten och som gör det möjligt för hybridteam att kommunicera effektivt. Vi ser fram mot att möta detta behov genom vårt partnerskap med Ingram Micro.”

Produkter från Owl Labs används idag av mer än 50 000 företag i 156 länder över en mängd olika kategorier och inbegriper organisationer som Ogilvy, ClearScore, universitet i Bern för tillämpad vetenskap och Prague Collegue. Owl Labs tilldelades nyligen ett pris för årets kommunikationsteknik från AV Technology Awards, samt vann German Design Award och fick motta Red Dot Award. Owl Labs Meeting Owl Pro har även tagit sig in på TIMES lista över de 100 bästa innovationerna under 2020.

“Möjligheten att kunna arbeta var som helst och kommunicera tydligt och säkert från alla håll är avgörande för framtidens arbete”, konstaterar Joost Boon, chef för Advanced Solutions, UCC Supply Chain and Business Operations, Pan Europe GmbH, Ingram Micro. “Vi välkomnar med glädje Owl Labs till Ingram Micro Pan Europe-portföljen och ser fram emot att arbeta tillsammans med våra kanalpartners för att skapa en större medvetenhet om och efterfrågan på Owl Labs innovativa och fördjupade lösningar för videokonferenser.”

Om Owl Labs

Owl Labs är ett företag som utvecklar teknik för samarbete och revolutionerar vårt sätt att arbeta på distans. Owl Labs skapar djupgående och inkluderande mötesupplevelser för dagens hybridteam och virtuella klassrum. Företagets flaggskeppsprodukt, det prisbelönta Meeting Owl, är utrustat med en WiFi-uppkopplad 360 graders kamera, mikrofon och högtalare som drivs av patenterad teknik samt en automatisk zoom som visar den aktuella talaren. Under 2020 listades Meeting Owl Pro som en av TIMES 100 bästa innovationer.

Owl Labs fortsätter att främja den hybrida arbetskulturen genom sin årliga Rapport om distansarbete. Lär dig mer om Owl Labs hela produktutbud och bli en del av rörelsen för valfri arbetsplats (Work From Anywhere Movement). Läs mer, www.owllabs.com.

Om Ingram Micro

Ingram Micro hjälper företag att omsätta den moderna teknikens möjligheter. Ingram Micro levererar hela spektrat av globala teknik- och logistiktjänster till företag runt om i världen. En omfattande expertis inom teknik-, mobilitets-, moln- och logistiklösningar gör det möjligt för affärspartner till Ingram Micro att fungera effektivt och framgångsrikt på sina respektive marknader. Oöverträffad snabbhet, djupa marknadsinsikter samt tillit och pålitlighet baserad på årtionden av beprövade relationer gör Ingram Micro till en ledare som utmärker sig. Upptäck hur Ingram Micro kan hjälpa dig att omsätta teknikens möjligheter. Läs mer på www.ingrammicro.com.

Detta meddelandes ursprungliga källspråkstext är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och skall jämföras med källspråkstexten, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.

Chloe Parker
e-post: owluk@clarity.pr
Telefon: +44 (0)7305252756

Colicity Inc. Announces Closing of $345 Million Initial Public Offering26.2.2021 23:00:00 CETPress release