P19-trupp uttagen till landslagsläger i Uppsala

Förbundskapten Jesper Larsson och assisterande förbundskapten Joakim Björkman har valt ut 22 spelare till kommande landslagsläger i Uppsala den 31 oktober till 2 november. P19-VM spelas i Katrineholm den 19-23 januari 2022.

Ledarteamet består av:

Elias Davidsson

Marius Åström

Jesper Larsson

Här är spelarna som är uttagna till damlandslagets läger i Skövde inför Dam-VM i januari 202226.11.2021 15:42:24 CET | Pressmeddelande

Förbundskapten Olle Wiberg och assisterande förbundskapten Hanna Dahlström har valt ut 20 spelare till kommande landslagsläger för damlandslaget i Skövde den 3 – 5 december. Lägret är den sista gemensamma samlingen inför Dam-VM i Stockholm den 9 – 16 januari 2022. Samlingen är den största landslagssamlingen någonsin då samtliga flick- och damtrupper samlas för landskamper och träningsmatcher i samband med invigningen av det nya taket över Arena Billingens isbana.

Förbundskaptener utsedda till ny historisk U21 Dam-landslagstrupp4.11.2021 11:41:44 CET | Pressmeddelande

Christer Andersson har utsetts till förbundskapten och Frida Rutqvist till assisterande förbundskapten för den helt nya, och därmed historiska, U21 Dam-truppen. Tidigare i höstas kunde Svenska Bandyförbundet berätta att ett nytt landslag har inrättats. Luckan mellan F17 och damlandslaget kompletteras nu med en U21 Dam-trupp och Andersson och Rutqvist har fått förtroendet att leda truppen.