Padelsatsning hos Ving 2021

I förra veckan lanserade Ving en ny varumärkesidentitet med fokus på fler personliga upplevelser. Ving storsatsar sig ur krisen och lanserar nu padelresor, bygger nya padelbanor på sina hotell och fokuserar på fler hotell med padel som den första nyheten i raden av många framöver. Padel har tagit Sverige och världen med storm och få träningsformer har sett en sådan ökning de senaste åren. Ving lanserar nu 8 arrangerade padelresor till 2021 och gör det samtidigt enklare för kunderna att hitta just det hotell och de resmål där de kan spela padel. Totalt kommer 50-100 hotell med padelmöjligheter världen över att erbjudas, bland annat Vings egna koncepthotell.

Green Garden, Alanya, Turkiet.

Padel är en av världens snabbast växande sporter och bara i Sverige har det registrerats nära en halv miljon (485 000) unika spelare som bokat en padelbana under 2020. För bara tre år sedan var den siffran knappt 34 000, enligt statistik från Svenska Padelförbundet. Och Sverige är inget undantag, intresset i många andra länder är om än större, likaså möjligheterna att utöva sporten. Ving lanserar nu bland annat 8 renodlade padelresor till Mallorca och Kroatien 2021.

-Vi breddar vårt utbud med fler personliga upplevelser, och med det stora intresset för padel som vi ser känns det väldigt roligt att vi nu kan lansera vår satsning på sporten. Från padelresor för både erfarna spelare och nybörjare till ökat fokus på padelbanor på eller i anslutning till våra koncepthotell, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Vings satsning innefattar även padel på de egna koncepthotellen, där vuxenhotellet Sunprime Ocean View på Teneriffa är först ut bland hotellen att få en egen padelbana. Framöver kommer fler av Vings egna vuxen- och familjehotell, Sunprime Hotels, Sunwing Family Resorts och OBC by Sunwing, att kunna erbjuda sina gäster möjlighet att spela padel.

Vings 8 padelresor till Mallorca och Kroatien sker i samarbete med välrenommerade arrangörer och instruktörer och resorna passar alla nivåer av spelare. I utbudet finns bla en arrangerad tjejvecka och även specifika nybörjarveckor. På Mallorca bor man på Vings eget vuxenhotell Sunprime Waterfront alternativt ett närliggande hotell och spelar sedan på öns finaste och populäraste padelklubb, Pins Padel Club. Resorna till Kroatien går till ön Brac och hotellet Waterman Supetrus, som är ett av Vings mest populära i Kroatien. Här både bor och spelar man på hotellet. Hälften av Vings padelresor anordnas under våren, under april-maj, och resterande resor till hösten under perioden september-oktober. Resorna varvar teori och spel med tid för avkoppling och upplevelser, bl a vandring.

Flera av Vings mest populära Family Garden-hotell, Waterman Supetrus Resort i Kroatien och Green Garden i Turkiet, har också satsat på padel. Nyrenoverade Green Garden har inte bara byggt en utan två banor för att möta den ökade efterfrågan. Och Waterman Supetrus Resort kan erbjuda hela tre banor. Bland de hotell i Vings program som satsat kan även nämnas familjevänliga Arminda i Hersonissos på Kreta, populära Radisson Blue Resort & Spa i Puerto de Mogán på Gran Canaria samt Jardin Tecina på lugna och natursköna kanarieön La Gomera.

Ving kommer succesivt att uttöka sitt padelerbjudande med hotell som antingen har egen padelbana eller ligger nära ett padelcenter, med 50-100 hotell, både på klassiska sol- och baddestinationer och exotiska resmål. Bor man på ett hotell med egna banor sker bokning på plats och bor man på ett hotell som ligger i närheten av ett padelcenter sker bokning via respektive padelcenters online-bokningssystem.

Green Garden, Alanya, Turkiet.
Sunprime Ocean View, Teneriffa
Sunprime Ocean View, Teneriffa
Arminda, Hersonissos, Kreta
Waterman Supetrus, Brac, Kroatien

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie.

Allt fler väljer trygghet genom en paketresa21.1.2021 12:09:06 CETPressmeddelande

Efter snart ett år med coronavirus och nedstängningar finns en ökad optimism om att det kan bli möjligt att komma iväg på en semesterresa under 2021, det märks i bokningarna av resor till sommaren. Med osäkerhet kring resandet har samtidigt paketresan blivit mer relevant än någonsin när många vill boka tryggt. Det visar Vings resepanel där 43 procent svarar att de är mer benägna eller ganska benägna att boka en paketresa idag jämfört med för ett år sedan.

Vings nya sommarkampanj fokuserar på välmående och personliga upplevelser23.12.2020 09:40:51 CETPressmeddelande

Med start den 26 december drar Ving igång årets sommarkampanj där fokus, precis som i Vings nya varumärkesidentitet, läggs på välmående och personliga upplevelser. Vad som är välmående skiljer sig dock från olika personer och olika tillfällen. Det nya manéret ”Find your wave” handlar om att manifestera detta och att varje kund ska ges möjligheter att hitta just sin ”wave”, sin resa och upplevelse.

Högt tryck på bokningarna när Ving släpper vinterresorna för 2021/2222.12.2020 09:34:31 CETPressmeddelande

I onsdags släppte Ving upp försäljningen av nästa vinters resor och bara efter några dagar ser Ving en fördubbling på vinterresorna jämfört med samma period i fjol. Mest populära är resorna till Gran Canaria och Teneriffa, men även till Thailand ökar efterfrågan. Gemensamt är att man på de destinationerna kan hitta flera av Vings mest populära koncepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels och O.B.C by Sunwing, och många säkrar sina favorithotell redan nu. Förutom Kanarieöarna och Thailand finns även resor till bland annat Gambia, Kap Verde och Madeira bokningsbara.

Workation på Gran Canaria – Ving satsar på hotellrum för distansarbete i kombination med semesterkänsla18.12.2020 09:27:27 CETPressmeddelande

I tider av distansarbete och restriktioner arbetar många svenskar hemifrån samtidigt som reslusten är stor. Nu lanserar Ving en unik möjlighet att kombinera distansarbete och semester med ett ”Workation-paket” på vuxenhotellet Sunprime Atlantic View på Gran Canaria. Med paketet får man tillgång till alla de nödvändigheter man kan tänkas behöva för att hotellrummet ska bli till det perfekta distanskontoret.