Padelsatsning hos Ving 2021

I förra veckan lanserade Ving en ny varumärkesidentitet med fokus på fler personliga upplevelser. Ving storsatsar sig ur krisen och lanserar nu padelresor, bygger nya padelbanor på sina hotell och fokuserar på fler hotell med padel som den första nyheten i raden av många framöver. Padel har tagit Sverige och världen med storm och få träningsformer har sett en sådan ökning de senaste åren. Ving lanserar nu 8 arrangerade padelresor till 2021 och gör det samtidigt enklare för kunderna att hitta just det hotell och de resmål där de kan spela padel. Totalt kommer 50-100 hotell med padelmöjligheter världen över att erbjudas, bland annat Vings egna koncepthotell.

Green Garden, Alanya, Turkiet.

Padel är en av världens snabbast växande sporter och bara i Sverige har det registrerats nära en halv miljon (485 000) unika spelare som bokat en padelbana under 2020. För bara tre år sedan var den siffran knappt 34 000, enligt statistik från Svenska Padelförbundet. Och Sverige är inget undantag, intresset i många andra länder är om än större, likaså möjligheterna att utöva sporten. Ving lanserar nu bland annat 8 renodlade padelresor till Mallorca och Kroatien 2021.

-Vi breddar vårt utbud med fler personliga upplevelser, och med det stora intresset för padel som vi ser känns det väldigt roligt att vi nu kan lansera vår satsning på sporten. Från padelresor för både erfarna spelare och nybörjare till ökat fokus på padelbanor på eller i anslutning till våra koncepthotell, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Vings satsning innefattar även padel på de egna koncepthotellen, där vuxenhotellet Sunprime Ocean View på Teneriffa är först ut bland hotellen att få en egen padelbana. Framöver kommer fler av Vings egna vuxen- och familjehotell, Sunprime Hotels, Sunwing Family Resorts och OBC by Sunwing, att kunna erbjuda sina gäster möjlighet att spela padel.

Vings 8 padelresor till Mallorca och Kroatien sker i samarbete med välrenommerade arrangörer och instruktörer och resorna passar alla nivåer av spelare. I utbudet finns bla en arrangerad tjejvecka och även specifika nybörjarveckor. På Mallorca bor man på Vings eget vuxenhotell Sunprime Waterfront alternativt ett närliggande hotell och spelar sedan på öns finaste och populäraste padelklubb, Pins Padel Club. Resorna till Kroatien går till ön Brac och hotellet Waterman Supetrus, som är ett av Vings mest populära i Kroatien. Här både bor och spelar man på hotellet. Hälften av Vings padelresor anordnas under våren, under april-maj, och resterande resor till hösten under perioden september-oktober. Resorna varvar teori och spel med tid för avkoppling och upplevelser, bl a vandring.

Flera av Vings mest populära Family Garden-hotell, Waterman Supetrus Resort i Kroatien och Green Garden i Turkiet, har också satsat på padel. Nyrenoverade Green Garden har inte bara byggt en utan två banor för att möta den ökade efterfrågan. Och Waterman Supetrus Resort kan erbjuda hela tre banor. Bland de hotell i Vings program som satsat kan även nämnas familjevänliga Arminda i Hersonissos på Kreta, populära Radisson Blue Resort & Spa i Puerto de Mogán på Gran Canaria samt Jardin Tecina på lugna och natursköna kanarieön La Gomera.

Ving kommer succesivt att uttöka sitt padelerbjudande med hotell som antingen har egen padelbana eller ligger nära ett padelcenter, med 50-100 hotell, både på klassiska sol- och baddestinationer och exotiska resmål. Bor man på ett hotell med egna banor sker bokning på plats och bor man på ett hotell som ligger i närheten av ett padelcenter sker bokning via respektive padelcenters online-bokningssystem.

Green Garden, Alanya, Turkiet.
Sunprime Ocean View, Teneriffa
Sunprime Ocean View, Teneriffa
Arminda, Hersonissos, Kreta
Waterman Supetrus, Brac, Kroatien

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Fullbokade charterflyg när Ving drar igång sommarsäsongen5.5.2021 07:43:19 CEST | Pressmeddelande

Nu på morgonen lyfter Vings första flyg för sommarsäsongen från Arlanda och avgången, som går till Gran Canaria, är helt fullbokad. Och trenden fortsätter även de närmaste veckorna där de kommande tre avgångarna är så gott som fulla. På övriga flyg senare i maj finns fortsatt platser kvar, men det gäller att vara snabb då platserna går åt snabbt. Gran Canaria är först ut att öppna av Vings sommarresmål, därefter kommer Mallorca, Kreta och Rhodos, följt av övriga Medelhavsdestinationer.

EU:s Covid-19-certifikat öppnar för resor i sommar30.4.2021 13:45:58 CEST | Pressmeddelande

Den 29 april 2021, röstade EU-parlamentet igenom förslaget om ett gemensamt certifikat inom EU för att möjliggöra ökat rörlighet inom unionen. Ving välkomnar det nya certifikatet som i tillägg till företagets omfattande trygghetsprogram, Safe Travel, möjliggör för ett säkert och tryggt resande för alla resenärer i sommar. Vaccinutrullningen och att allt fler länder nu öppnar upp ger också ett tydligt uppsving i bokningarna hos Ving.

Sverigesuccén fortsätter – Vings maskotar Lollo & Bernie ger sig ut på turné27.4.2021 07:30:00 CEST | Pressmeddelande

När många barnfamiljer i fjol fick semestra på hemmaplan, lanserade Ving ”Hemester med Lollo & Bernie” i samarbete med Nordic Choice. Satsningen blev en succé och i sommar blir maskotarna och deras populära Kids Club fasta inslag på tre hotell i Stockholm, Göteborg och Malmö där Ving erbjuder prisvärda hotellpaket för hela familjen. I tillägg lanseras även ”Lollo & Bernie On Tour” där maskotarna ger sig ut på Sverigeturné med besök på ett tiotal Quality-hotell från norr till söder.

Ving utökar tillgängligheten av egna Lollo & Bernie-produkter genom nytt partnerskap8.4.2021 10:14:25 CEST | Pressmeddelande

Genom ett licenssamarbete med Teddykompaniet blir Vings populära maskotar Lollo & Bernie nu mer tillgängliga än någonsin tidigare. Förutom i Vings egen Lollo & Bernie-shop kommer bla pussel, kramdjur och handdukar att finnas till försäljning hos stora återförsäljare som Jollyroom, Babyland, Boozt, Adlibris, Babyland samt i utvalda leksaksbutiker. Ving planerar även för fler nya och spännande produkter på hyllorna inom kort med fler licenspartners.