PÅMINNELSE: Pressinbjudan till Vänsterpartiets EU-valskonferens i Norrköping

Välkommen att ackreditera dig till Vänsterpartiets EU-valkonferens i Norrköping den 16-17 februari.

Där kommer ett 70-tal ombud från hela landet sätta listan för EU-valet och besluta om den valplattform som ska vägleda Vänsterpartiet inför valet i maj.

Valkonferensen kommer att hållas i Louis De Geer Konsert och Kongress, Dalsgatan 16 i Norrköping.

Konferensen startar lördag den16/2 kl 13.00 och slutar söndagen den 17/2 kl 15.00.

Anmäl dig här för ackreditering till konferensen: https://www.vansterpartiet.se/eu-val-2019/pressackreditering/

Marie Antman
Kommunikationschef Vänsterpartiet
marie.antman@riksdagen.se

Inför avgiftsfri kollektivtrafik för unga på kvällar, helger och lov.26.4.2024 10:49:01 CEST | Pressmeddelande

Vänsterpartiet föreslår en avgiftsfri kollektivtrafik för unga mellan 12–18 år på kvällar, helger och lov, för att ungdomar ska kunna ta bussen till fotbollsträningen, ridhuset och sommarjobbet. Ingen ska behöva avstå en aktiv fritid eller ett sommarjobb för att hushållen har det ekonomiskt tufft. Satsningen skulle kosta ca 1 miljard kronor, pengar som Vänsterpartiet omfördelar i vårbudgeten från flygbolagen till ungdomar genom att slopa regeringens satsning på flyget.