Pentera tillkännager värdering på 1 miljard USD och 150 miljoner USD finansiering i C-runda för att fortsätta förändra marknaden för sårbarhetshantering

Pentera, marknadsledaren inom automatiserad säkerhetsvalidering (ASV) har idag tillkännagivit att de har samlat in 150 miljoner USD finansering i C-runda med medel från K1 Investment Management, med deltagande från Evolution Equity Partners och Insight Partners. Tidigare investeringsrundor har inkluderat Awz Ventures och The Blackstone Group. C-rundan höjer Penteras värdering till 1 miljard amerikanska dollar, efter endast 3 år på marknaden efter debuten för automatiserad penetrationstest-teknik.

Investeringen gör Pentera till det högst värderade företaget i sin kategori. Med 400 företagskunder och det senaste tillskottet kan Pentera skala upp sin organisation i alla funktioner och regioner samt växa från 150 till 300 anställda innan slutet av 2022, på resan mot en börsintroduktion.

“Den här investeringsrundan placerar Pentera som marknadsledande i sin kategori", sade Amitai Ratzon, VD på Pentera. “Penteras exponentiella tillväxt har bevisat att företag inte längre är villiga att kompromissa med antaganden och simulationer, utan snarare kräver en verklighetsförankrad validering av sin skyddsnivå mot de senaste hackerattackerna. På den här speciella dagen i vår resa, vill jag tacka våra anställda, våra kunder, partners och investerare, för att ni delar vår passion i revolutionen som vi leder inom IT-säkerhetsvärlden.”

“Plattformar för traditionell sårbarhetshantering har gett marknaden en falsk känsla av säkerhet," sade Christian Grant, Ledningsgruppen, K1 Investment Management. “Med tanke på den konstant föränderliga hotbilden och de i högsta grad dynamiska föränderliga datornätverken, är ett konstant och ihärdigt testande det enda sättet att verkligen upprätthålla en säker profil. Pentera är normen och standarden inom industrin och vi är överlyckliga över att ingå samarbete inför nästa fas av företagets tillväxt.”

“Säkerhetsteam kämpar med ett växande antal CVE:s och tillvägagångssätt för att hantera traditionella sårbarheter - och alltsomoftast utan att åstadkomma mer än att köra slut på sina begränsade sårbarhetsteam utan att lyckas korrigera de verkliga problemen" sade Dr. Arik Liberzon, medgrundare och CTO på Pentera. “Penteras agentlösa plattform hjälper dessa team att finna sina verkliga säkerhetsluckor. Våra kunder kan äntligen lita på effektiviteten i sina säkerhetslösningar och bevisa för sina VD:ar och ledningsgrupper att de är säkrade mot cyberattacker.”

Pentera kommer att använda de nya medlen dedikerat för att öka sin globala verksamhet och sina produktlinjer, med målet att hjälpa alla företag och organisationer i alla tänkbara storlekar och vertikaler att ett säkert sätt minska sina cyberrisker och göra sig redo för motattack. Senare tillägg till produkt-portföljen inkluderar RansomwareReady™ och Log4Shell valideringsmoduler.

Ytterligare stödjande citat

“Pentera är banbrytande genom sitt sätt att hantera manuell penetrationstestning, de möjliggör automatiserad, kontinuerligt testning och säkerhetsvalidering, vilket utökar dess totala adresserbara marknad för både Penteras återförsäljare och säkerhetstjänsteleverantörer," sade Thomas Krane, MD på Insight Partners. “Företaget har genomgått en otrolig tillväxt och haft en enorm efterfrågan på bara några få år, Pentera har verkligen revolutionerat industrin. Vi är stolta över att fortsätta vårt samarbete med Amitai och teamet på Pentera.”

“Penteras kontinuerliga och automatiserade pen-test-plattform gör det möjligt för säkerhetsteam att göra mer på mindre tid för att lindra riskerna som traditionella penetrationstestmetoder inte var skapade för att ta sig an," sade Richard Seewald, Grundade och MD på Evolution Equity Partners. “Företaget har oändliga möjligheter att förstärka sin cyberprofil världen över och vi är glada att samarbeta med Amitai och teamet på Pentera.”

Om Pentera

Pentera är marknadsledande inom området automatiserad säkerhetsvalidering och ger varje företag möjligheten att med enkelhet testa företagets cybersäkerhet och ge en verklig aktuell bild av sin exakta hotbild, när som helst, i vilken skala som helst. Tusentals experter inom IT-säkerhet och IT-tjänster runt om i världen använder Pentera för att guida dem i hur man hittar och täpper till säkerhetsbrister innan de utnyttjas. För mer information, besök: pentera.io.

Om K1

K1 är en global investeringsfirma som bygger upp ledande företag som utvecklar företagsprogramvaror. K1 samarbetar med starka ledningsgrupper i teknikföretag med hög tillväxt, för att hjälpa dem uppnå framgångsrika resultat. Med över 110 yrkesutövande, kan K1 och diftssamarbetspartnern, K1 Operations LLC, förändra marknaden med operationellt fokuserade tillväxtstrategier, utformade för att snabbt skala upp portföljföretag. Sedan företagets start har K1 samarbetat med över 1760 programvaruföretag, inklusive marknadsledare så som Apttus, Buildium, Checkmarx, Clarizen, ControlUp, Emburse, FMG Suite, Granicus, IronScales, Litera Microsystems, Onit, Rave Mobile Safety, RFPIO, Smarsh, WorkForce Software och Zapproved. För mer information, besök k1capital.com och följ på LinkedIn.

Jake Schuster
fama PR för Pentera
E: Pentera@famapr.com

ABB Acquires Controlling Interest in InCharge Energy, Strengthening its EV Charging Solutions in the U.S.27.1.2022 12:00:00 CET | Press release

ABB today announced the acquisition of a controlling stake in electric vehicle (EV) commercial charging infrastructure solutions company InCharge Energy. The addition of InCharge Energy will strengthen ABB’s E-mobility Division in the North American market by broadening its customer base and expanding its fleet electrification software and digital services offering. The transaction is part of ABB E-mobility’s growth strategy and is intended to accelerate the expansion of its portfolio to include turnkey EV infrastructure solutions to private and public commercial fleets, EV manufacturers, ride-share operators, municipalities, and commercial facilities owners. Financial terms of the transaction were not disclosed. InCharge Energy tailors end-to-end EV charging infrastructure solutions, from initial consultancy and recommendations on required energy upgrades to the procurement, installation, operation, and maintenance of charging systems. It also provides cloud-based software services fo

How difficult was the journey of iDenfy?27.1.2022 10:47:00 CET | Press release

iDenfy, which began its journey in 2017 as a Lithuanian startup, takes a look back to share about the company’s early days and the road it took to get to where it is today. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20220121005320/en/ iDenfy team (Photo: Business Wire) Even though iDenfy started to run in 2017, the idea goes back to 2015. Many industries, especially banking, weren't regulated to the extent they are now. Automated identity verification solutions dominated the marketplace but lacked security. The people behind the company decided to develop a supervised ID verification solution, and the decision remains at the core of the company today. Innovations and adaptations Even though iDenfy’s solution was rather primitive and the company only had three employees, the demand for a more secure verification was there. It allowed the company to secure its first clients and investments. “The marketplace was constantly ch

Ola Announces Futurefoundry27.1.2022 10:00:00 CET | Press release

Ola Electric, India’s leading manufacturer of EVs, today announced Ola Futurefoundry, its global center for advanced engineering and vehicle design. This center will be based in Coventry, UK, a global hub for the best automotive design and engineering talent in the world. Ola Futurefoundry will work in-synch with the design and engineering teams based at Ola Campus in Bangalore, India. It will house global talent across multiple disciplines of 2W and 4W vehicle design, advanced high performance automotive engineering, digital & physical modeling and more. It will also house talent that will focus on vehicle R&D around new energy systems including cell technologies. Ola will invest £100M over the next 5 years into the state of the art center and staff it with over 200 designers and automotive engineers. The centre will also partner with world class education and research institutions in the UK to collaborate on technology research and development. Bhavish Aggarwal, Founder & CEO, Ola sa

Terralpha harnesses ADVA TeraFlex ™ for 600G transport throughout France27.1.2022 09:00:00 CET | Press release

ADVA (FSE: ADV) today announced that Terralpha has deployed its FSP 3000 TeraFlex™ terminal to transport data at speeds up to 600Gbit/s between cities across France. The solution enables Terralpha – the new service provider arm of France’s SNCF railway group – to use its spare fiber capacity to offer low-latency, ultra-high-speed connectivity to customers. Now, enterprises, mobile network operators and government institutions can leverage flexible, highly reliable services for edge computing and 5G applications. What’s more, Terralpha’s network will enable homes and businesses in many underserved areas to access next-generation broadband and mobile connectivity. The new solution also features ADVA’s FSP 3000 OLS, flexgrid multi-degree ROADMs, its ALM fiber monitoring technology and its Ensemble Controller network management and control solution. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20220126005706/en/ ADVA’s TeraFlex™

Xsolla Expands Into India With Paytm Payment Gateway to Help Developers Sell Games to the India Market27.1.2022 08:56:00 CET | Press release

Xsolla, the video game business engine that helps developers and publishers launch and operate games globally, today announced it teamed up with Paytm Payment Gateway, India's leading payments solutions provider, to bring gaming payments solutions to India. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20220126006130/en/ Xsolla expands into India with Paytm payment gateway (Graphic: Business Wire) Xsolla integrated Paytm’s Digital Wallet, Unified Payment Interface (UPI), and online banking payment solutions into its Pay Station platform. Video game developers and publishers can monetize their products in India giving them access to the massive gaming marketplace of more than 400 million gamers, second only to China’s playerbase. “India has become one of the fastest-growing game economies in Asia, bringing in approximately $1.5B annually, with growth expected to nearly triple by 2024,” said Xsolla’s Head of Payments and Commer

2022 SPIE and Photonics Media Prism Awards Celebrate Innovative Photonics Technologies27.1.2022 07:10:00 CET | Press release

Earlier this evening, following a festive reception during SPIE Photonics West, SPIE, the international society for optics and photonics, and Photonics Media recognized the top optics and photonics products on the market with their industry-focused Prism Awards. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20220126005964/en/ 2022 SPIE and Photonics Media Prism Awards celebrate innovative photonics technologies at SPIE Photonics West. (Graphic: Business Wire) The 14th annual ceremony showcased a dynamic range of companies — from Luxexcel, PlenOptika, and Lumotive, to SWIR, LightPath Technologies, and ColdQuanta — applying innovative and creative solutions to critical problems in areas such as augmented and virtual reality, biomedical devices, autonomous vehicles, quantum, and industrial lasers. In addition, the 2021 Prism Award winners of last year’s virtual ceremony were recognized in person at the beginning of the program.

SAP to Acquire Leading Working Capital Management Company Taulia27.1.2022 07:01:00 CET | Press release

SAP SE (NYSE: SAP) today announced its intent to acquire a majority stake of Taulia, a leading provider of working capital management solutions. The move is aimed at giving companies better access to liquidity and improving their cash flows. The acquisition further expands SAP’s Business Network and strengthens SAP’s solutions for the CFO office. Taulia will operate as an independent company with its own brand in the SAP Group; Cédric Bru will remain CEO of Taulia, SAP CFO Luka Mucic will become Chairman of the Board. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20220126006120/en/ Taulia offers early payment through supply chain finance, dynamic discounting and accounts receivable finance. Challenging economic conditions and disruptions in supply chains have significantly increased demand for early payment and the market for working capital management has seen strong growth. Taulia is recognized for its leading technology an