Pentera tillkännager värdering på 1 miljard USD och 150 miljoner USD finansiering i C-runda för att fortsätta förändra marknaden för sårbarhetshantering

Pentera, marknadsledaren inom automatiserad säkerhetsvalidering (ASV) har idag tillkännagivit att de har samlat in 150 miljoner USD finansering i C-runda med medel från K1 Investment Management, med deltagande från Evolution Equity Partners och Insight Partners. Tidigare investeringsrundor har inkluderat Awz Ventures och The Blackstone Group. C-rundan höjer Penteras värdering till 1 miljard amerikanska dollar, efter endast 3 år på marknaden efter debuten för automatiserad penetrationstest-teknik.

Investeringen gör Pentera till det högst värderade företaget i sin kategori. Med 400 företagskunder och det senaste tillskottet kan Pentera skala upp sin organisation i alla funktioner och regioner samt växa från 150 till 300 anställda innan slutet av 2022, på resan mot en börsintroduktion.

“Den här investeringsrundan placerar Pentera som marknadsledande i sin kategori", sade Amitai Ratzon, VD på Pentera. “Penteras exponentiella tillväxt har bevisat att företag inte längre är villiga att kompromissa med antaganden och simulationer, utan snarare kräver en verklighetsförankrad validering av sin skyddsnivå mot de senaste hackerattackerna. På den här speciella dagen i vår resa, vill jag tacka våra anställda, våra kunder, partners och investerare, för att ni delar vår passion i revolutionen som vi leder inom IT-säkerhetsvärlden.”

“Plattformar för traditionell sårbarhetshantering har gett marknaden en falsk känsla av säkerhet," sade Christian Grant, Ledningsgruppen, K1 Investment Management. “Med tanke på den konstant föränderliga hotbilden och de i högsta grad dynamiska föränderliga datornätverken, är ett konstant och ihärdigt testande det enda sättet att verkligen upprätthålla en säker profil. Pentera är normen och standarden inom industrin och vi är överlyckliga över att ingå samarbete inför nästa fas av företagets tillväxt.”

“Säkerhetsteam kämpar med ett växande antal CVE:s och tillvägagångssätt för att hantera traditionella sårbarheter - och alltsomoftast utan att åstadkomma mer än att köra slut på sina begränsade sårbarhetsteam utan att lyckas korrigera de verkliga problemen" sade Dr. Arik Liberzon, medgrundare och CTO på Pentera. “Penteras agentlösa plattform hjälper dessa team att finna sina verkliga säkerhetsluckor. Våra kunder kan äntligen lita på effektiviteten i sina säkerhetslösningar och bevisa för sina VD:ar och ledningsgrupper att de är säkrade mot cyberattacker.”

Pentera kommer att använda de nya medlen dedikerat för att öka sin globala verksamhet och sina produktlinjer, med målet att hjälpa alla företag och organisationer i alla tänkbara storlekar och vertikaler att ett säkert sätt minska sina cyberrisker och göra sig redo för motattack. Senare tillägg till produkt-portföljen inkluderar RansomwareReady™ och Log4Shell valideringsmoduler.

Ytterligare stödjande citat

“Pentera är banbrytande genom sitt sätt att hantera manuell penetrationstestning, de möjliggör automatiserad, kontinuerligt testning och säkerhetsvalidering, vilket utökar dess totala adresserbara marknad för både Penteras återförsäljare och säkerhetstjänsteleverantörer," sade Thomas Krane, MD på Insight Partners. “Företaget har genomgått en otrolig tillväxt och haft en enorm efterfrågan på bara några få år, Pentera har verkligen revolutionerat industrin. Vi är stolta över att fortsätta vårt samarbete med Amitai och teamet på Pentera.”

“Penteras kontinuerliga och automatiserade pen-test-plattform gör det möjligt för säkerhetsteam att göra mer på mindre tid för att lindra riskerna som traditionella penetrationstestmetoder inte var skapade för att ta sig an," sade Richard Seewald, Grundade och MD på Evolution Equity Partners. “Företaget har oändliga möjligheter att förstärka sin cyberprofil världen över och vi är glada att samarbeta med Amitai och teamet på Pentera.”

Om Pentera

Pentera är marknadsledande inom området automatiserad säkerhetsvalidering och ger varje företag möjligheten att med enkelhet testa företagets cybersäkerhet och ge en verklig aktuell bild av sin exakta hotbild, när som helst, i vilken skala som helst. Tusentals experter inom IT-säkerhet och IT-tjänster runt om i världen använder Pentera för att guida dem i hur man hittar och täpper till säkerhetsbrister innan de utnyttjas. För mer information, besök: pentera.io.

Om K1

K1 är en global investeringsfirma som bygger upp ledande företag som utvecklar företagsprogramvaror. K1 samarbetar med starka ledningsgrupper i teknikföretag med hög tillväxt, för att hjälpa dem uppnå framgångsrika resultat. Med över 110 yrkesutövande, kan K1 och diftssamarbetspartnern, K1 Operations LLC, förändra marknaden med operationellt fokuserade tillväxtstrategier, utformade för att snabbt skala upp portföljföretag. Sedan företagets start har K1 samarbetat med över 1760 programvaruföretag, inklusive marknadsledare så som Apttus, Buildium, Checkmarx, Clarizen, ControlUp, Emburse, FMG Suite, Granicus, IronScales, Litera Microsystems, Onit, Rave Mobile Safety, RFPIO, Smarsh, WorkForce Software och Zapproved. För mer information, besök k1capital.com och följ på LinkedIn.

Jake Schuster
fama PR för Pentera
E: Pentera@famapr.com

RevBio Launches an Experiment for its Regenerative Biomaterial on the International Space Station9.12.2022 20:04:00 CET | Press release