Per Schlingmann blir rådgivare till Skogsindustrierna

Skogsindustrierna har utsett Per Schlingmann till rådgivare. Han kommer att stödja organisationen med rådgivning inom kommunikation och framtidsfrågor.

Per Schlingmann

Per Schlingmann är författare, föreläsare, rådgivare och entreprenör. Han är senast aktuell med boken Momentum, författad med Kjell A Nordström. Per har tidigare varit partisekreterare (M) och statssekreterare i statsrådsberedningen.

– Med en alarmerande klimatkris får skogsindustrin en viktigare roll att bidra till omställningen. Som bransch gör vi det genom att agera själva när det gäller frågor som transporter och att utveckla ännu smartare fossilfria produkter. Vi kommer att ta fler initiativ till samarbeten med andra branscher, forskning och politiken. Och vi ska sprida mer kunskap om skogsråvaran och hur vi tillsammans skapar ett cirkulärt och fossilfritt samhälle. I allt detta kommer Per att kunna spela en viktig roll, säger Skogsindustriernas vd Viveka Beckeman.

Per Schlingmann