Pistonhead lanserar Regular Lager på Sweden Rock Festival
Pistonhead kommer till Sweden Rock med sin nya och uppdaterade svarta design och attraktiva förpackningar – det blir Back to Black på festivalen. Pistonheads filosofi bygger på kärlek till musik, kaxighet, äventyr och fest – en opretentiös attityd som passar Sweden Rocks egen filosofi om att vara sig själv, ha kul och leva ut precis så mycket som man själv vill.
Regular Lager är en smakrik öl med unik attityd där karaktär och ryggrad kommer från Pilsner- och Münchnermalt. Smaken byggs på av humlesorter som Select, Spalter och Tettnanger. Resultatet är en njutbar väl balanserad ljus lager där smaken av sirapslimpa möter en väl balanserad beska. Allt väl finjusterat in i minsta detalj.
- Pistonhead har funnits på den svenska marknaden sedan 2010 och har blivit ikonisk med sin dödskalle – ett öl som inte är så stillsamt, utan mer rebelliskt och stökigt än det vanliga livet. En liten rebell med ett stort hjärta - en subkultur som visar vem du är och vad du står för. För Regular Lager har vi tagit fram en ny PET, burk och svarta Pistonhead pappersmuggar. Vi ser fram mot att göra ett riktigt bra festival- och dryckesupplevelse – som speglar denlivsstil och filosofi som festivalbesökarna har. För de som lever livet fullt ut helt enkelt, säger Rickard Edman, Produktchef Pistonhead på Spendrups.
Under fyra dagar i juni samlas över 40.000 rockälskare dagligen för att lyssna på ikoner som t ex Iron Maiden, Def Leppard, Deep Purple och Mötley Crüe. Pistonhead kommer att ha installationer som Pistonhead Stage, finnas på alla stora barer, stora öltältet och aktiveringar på området. Kulturscenen är inget nytt för Pistonhead. 2015startades Pistonhead Foundation som är ett sätt att peppa talangfulla människor som gör livet bättre och roligare. Stiftelsen stöttar unga kreatörer som utmanar normerna, som skruvar till vår bild av samtidens kultur. För alla de som vågar välja nya, svåra vägar att nå ut med sina tankar och sin kreativitet.
Doft: Maltig doft med inslag av sirapslimpa
Smak: Balanserad och maltig smak med markerad humlebeska och lång eftersmak.
Utseende: Ljust gyllengul
Malt: Pilsnermalt, Münchnermalt
Humle: Spalter Select och Tettnanger
Passar till: Törstsläckare som kan serveras till såväl hamburgare som husmanskost
Producent: Brutal Brewing
Land: Sverige
Alkoholhalt: 5,1 %
Typ: Ljus Lager
Säljes på 50cl PET samt Fat på Sweden Rock Festival.
Säljes på Systembolaget (beställningssortimentet) fr o m den 22 maj: 33cl Burk, 12,90kr ex pant. Art.nr 51828
Kontakter
För mer information, kontakta:
Bilder
Om
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4,6 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Därför ska du ”skära” ditt ölskum18.4.2024 09:02:59 CEST | Pressmeddelande
Heineken® går till botten med konsten att servera den perfekta ölen. Med fokus på ölskummet som en nyckelkomponent för smakupplevelsen avslöjar Thomas van Boheemen, Manager Heineken® Global Star Quality, varför det är avgörande att "skära" ölskummet innan servering.
Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande
Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e
Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande
Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.
Desirée Jaks lanserar Melleruds Mästarbrygd 2024 – en mörk stout11.3.2024 10:00:58 CET | Pressmeddelande
Vinnaren av Årets Kock 2023, Desirée Jaks, har traditionsenligt tagit fram sin egen Mästarbrygd tillsammans med Melleruds. Till sin hjälp har hon haft Richard Bengtsson, chefsbryggmästare på Spendrups. Årets Mästarbrygd är en kolsvart stout med utsökt rostig maltighet och vitt, krämigt skum.
Spendrups och Trioworld satsar på återvunnen plast22.2.2024 12:00:00 CET | Pressmeddelande
Efter omfattande tester under de två senaste åren har nu Spendrups gått över till 30 procent återvunnen plast i all plast som används runt pallar och dryckestråg. Det kommer att ge en besparing på 150 ton ny plast och 200 ton koldioxidekvivalenter årligen.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum