Pistvakt i BingoLotto

På söndag bjuder Rickard Olsson in skådespelarna i Pistvakt och sångerskan Jasmine Kara till BingoLotto. Husbandet leds av Mattias Bylund.
Foto: Joakim Strömholm

Pistvakt firar 20 år

I år är det 20 år sedan bröderna Sven-E, Jan- E och Olle från Svartlien tog svenska folket med storm i SVT-serien Pistvakt med skådespelarna Lennart Jähkel, Jacob Nordenson och Tomas Norström i rollerna. För att fira 20-årsjubileet av Pistvakt släpper de för första gången på 17 år helt nyinspelad musik, till exempel Creedence Clearwater Revivals låt ’Have You Ever Seen The Rain’ har fått den nya titeln ’Har ni nånsin sett en ren’.

28 september släpps första singeln Nere hos Beng-Ha och den 12 oktober kommer ett minialbum med samma titel. På söndag uppträder de i Bingolotto.

Jasmine Kara gästar från New York

Jasmine Kara stod på scen för första gången på sin elvaårsdag i samband med en talangjakt i Örebro. Arton år gammal reste Jasmine Kara till New York för att uppfylla drömmarna om musiken och i USA började hon bli uppmärksammad för sin musik och så småningom fick hon också sitt första skivkontrakt i Sverige.

2010 släpptes hennes debutalbum och 2013 släppte Jasmine Kara sin första singel med eget material. Jasmine Kara tävlade i Melodifestivalen 2017 med låten "Gravity" och hon har även medverkat i Let’s dance. Kara har precis släppt nya singeln Smile med musikvideo som släpps på 3 olika språk och på söndag ser vi henne i BingoLotto.

Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Rickard Olsson.

BingoLotto – Söndag 14 oktober kl. 18 i TV4.

Foto: Joakim Strömholm

Visste du att Folkspel är en ideell och politiskt obunden organisation, med 72 riksorganisationer som medlemmar? Vi är helt enkelt föreningslivets eget lotteribolag och drivs helt utan privata vinstintressen. Allt överskott går tillbaka till Sveriges fantastiska och unika föreningsliv.

Sedan starten 1991 har 17 miljarder kronor gått tillbaka till våra medlemmar. Det är medel som vi vet gör en enorm nytta, såväl för samhället som alla verksamheter runt om i landet. Det är den nyttan som driver oss framåt.