Politisk lathet inom rättsområdet - och de kommer undan med det

I veckan kom ytterligare en utredning inom rättsområdet. Om allt går som det ska kommer det att bli lag från och med 2023. Det är bara det att det redan finns användbara lagar sedan 2014 inom området. Varför utreder och debatterar politikerna detta en gång till istället för att verkställa. Och varför låter vi dem komma undan med det.

Existerande lag:https://lagen.nu/begrepp/F%C3%B6rverkande

Ny utredning: https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2022/01/mer-effektiva-mojligheter-att-ta-brottsvinster-fran-kriminella/

Tidigare Pärs Minut på detta tema: https://youtu.be/EJwb-TRrx2I

Projektledarskola för politiker och polis17.6.2022 15:00:00 CEST | Pressmeddelande