Porsche Carrera Cup Scandinavia: Prince Carl Philip and Jacques Villeneuve compete in Kanonloppet ("The Cannon Race").

On 17th and 18th August, Sweden's leading motor racing championship is back after the summer break. The final dash in this year's championship starts at the Gelleråsen Arena and features very distinguished guest drivers.

Sweden's leading motor racing championship is back after the summer break. The final dash in this year's championship starts at the Gelleråsen Arena with Kanonloppet ("The Cannon Race").

The summer holidays are over in the Porsche Carrera Cup Scandinavia and all eyes are now on Kanonloppet ("The Cannon Race"), which takes place at the Gelleråsen Arena on 17th and 18th August. With three race weekends remaining of the 2019 season, reigning champion Lukas Sundahl (151 points) leads the field, ahead of Robin Hansson (133 points) and Pontus Fredricsson (111 points).

The spectators at this weekend's races can look forward to seeing the next chapter in a keenly fought contest for the championship, as well as highly distinguished guest drivers who will be competing in the Porsche Carrera Cup Scandinavia. Early in the spring, Prince Carl Philip announced that he would be competing in his only motor racing event of the year as number 911 in Porsche Sweden's guest car.

At the opening race of the season at Ring Knutstorp in May, the 1997 Formula 1 world champion Jacques Villeneuve made a sensational debut in this racing series as a VIP guest entry. Today, Porsche Sweden announces that Villeneuve is making a comeback in the Carrera Cup at Gelleråsen.

– We are proud of the drivers who decide to compete in our guest cars in Porsche Carrera Cup Scandinavia, says Raine Wermelin, Director of Porsche Sweden. The upcoming race weekend will be very special in every aspect.

– We welcome Prince Carl Philip's decision to drive with us at the Gelleråsen Arena, says Wermelin. The fact that we can now also announce that Jacques Villeneuve will be making a comeback and will be competing for the second time in this year's championship makes this year's Kanonloppet a landmark event in the history of the series.

Images

Download
Prince Carl Philip of Sweden is competing in Kanonloppet ("The Cannon Race") as a guest driver in Porsche Carrera Cup Scandinavia.
Download
1997 Formula 1 world champion Jacques Villeneuve will be driving Porsche Sweden's guest car at the Gelleråsen Arena - as number 97.
Download
1997 Formula 1 world champion Jacques Villeneuve will be driving Porsche Sweden's guest car in Porsche Carrera Cup Scandinavia at the Gelleråsen Arena - as number 97. Photo: Motorsport Images

About Porsche

Porsche är en av världens mest framgångsrika sportbilstillverkare med modellserierna 911, 718 Boxster, 718 Cayman, Macan, Cayenne och Panamera. År 2018 registrerades 1 830 Porsche i Sverige. Porsches största marknader är Kina, USA och Tyskland. I Sverige säljs nya Porsche genom Porsche Center som finns i Borås, Danderyd, Göteborg, Helsingborg, Kalmar, Malmö, Stockholm, Umeå och Örebro.

Subscribe to releases from Porsche

Subscribe to all the latest releases from Porsche by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Porsche

Världspremiär för Porsche Taycan på tre kontinenter4.9.2019 16:00:00 CESTPressmeddelande

Porsche presenterade idag inför publik sin första helt eldrivna sportbil vid en spektakulär världspremiär som hölls samtidigt på tre kontinenter. - Taycan länkar vårt arv till framtiden. Den för vidare vårt märkes framgångssaga - ett märke som fascinerat och förtjust människor över hela världen i mer än 70 år, sade Oliver Blume, styrelseordförande i Porsche AG, när han invigde världspremiären i Berlin. - Den här dagen är början på en ny era. Fyrdörrars sportsedanen är ett unikt paket, som kombinerar typiska Porsche-prestanda och uppkoppling med användbarhet i vardagen. Samtidigt sätter nya avancerade tillverkningsmetoder och Taycans egenskaper en ny standard när det gäller hållbarhet och digitalisering. - Vi lovade en ny Porsche för en tid av elektrisk mobilitet – en fascinerande sportbil som inte bara entusiasmerar i termer av teknologi och e-mobilitet men också väcker starka känslor hos människor över hela världen, på samma sätt som dess föregångare gjort. Nu lever vi upp till vårt l

Starkare, snabbare, smidigare: nya Macan Turbo med 440 hk29.8.2019 09:31:24 CESTPressmeddelande