Pressinbjudan – premiär för Stockholms första laddgata för elbilar

Strandvägen är först ut i Stockholm att få en laddgata för elbilar och laddhybrider. Fler laddstationer kommer i centrala Stockholm under maj och juni, exempelvis på Slottskajen och Jarlaplan.

Snart invigs även laddstationen för elbilar och laddhybrider på Slottskajen i Stockholm.

E.ON med partners inviger laddgatan på Strandvägen 27 på torsdag den 18 maj kl. 10.00 – 11.30, vid kajen.

Det blir samtal om företagens och politikernas satsningar på fossilfritt, el och biogas: Stockholms trafikborgarråd Daniel Helldén, Gröna Bilisters ordförande Johanna Grant och E.ONs anvariga för e-mobility Karin Waldén.

Vi presenterar nyheter från en färsk YouGov-undersökning om stockholmarnas inställningar till elbilar, tänder upp stationen och premiärladdar en elbil.

E.ON etablerar laddgator och snabbladdare på följande adresser i centrala Stockholm under maj och juni: Gustav Adolfs Torg 1, Scheelegatan 7, Slottskajen 1, Kungsholms Hamnplan 1, Jarlaplan 1, Kungsbro Strand 23 och Strandvägen 27. Etableringarna sker delvis inom EU-projektet GREAT.

Både GREAT, Stockholms stad och våra partners inom e-mobilitet och g-mobilitet är på plats: Nissan, GARO, ABB, Taxi Stockholm, Drive Now och Easypark.

E.ON Sverige ingår i den internationella E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag och har cirka 2 200 medarbetare i Sverige. Som energibolag bidrar vi till att bygga det hållbara samhället. E.ON investerar i svensk energidistribution och förnybar produktion, i utvecklingsprojekt inom hållbara städer, transporter och kundlösningar.

Stora pengar att spara på rätt kunskap22.3.2018 10:00Pressmeddelande

Det svenska elnätet håller en hög standard. God elkvalitet och relativt få avbrott för den vanlige elanvändaren. Men för industrikunder med känslig utrustning, kan en genomlysning av företagets elsystem och proaktiva åtgärder, snabbt vara betald. En spänningsdipp är ett tapp i spänningen under en bråkdels sekund. Ofta är dessa dippar helt inom myndigheternas ramar för spänningskvalitet, men ändå kan de skapa bekymmer i produktionen.

Grönare fjärrvärme när E.ON ersätter fossil olja med förnybar bioolja i Norrköping15.3.2018 08:27Nyheter

Redan i dag är i stort sett all fjärrvärme som E.ON producerar och levererar i Norrköping återvunnen eller förnybar, men det finns en liten fossil andel kvar. Nu tar E.ON ett steg närmare sitt mål – att senast 2025 bara producera och leverera hundra procent återvunnen eller förnybar energi – och ersätter den fossila oljan i reservanläggningen Navestad med förnybar bioolja.