Pressinbjudan – premiär för Stockholms första laddgata för elbilar

16.5.2017 14:14 | E.ON Sverige AB

Strandvägen är först ut i Stockholm att få en laddgata för elbilar och laddhybrider. Fler laddstationer kommer i centrala Stockholm under maj och juni, exempelvis på Slottskajen och Jarlaplan.

Snart invigs även laddstationen för elbilar och laddhybrider på Slottskajen i Stockholm.

E.ON med partners inviger laddgatan på Strandvägen 27 på torsdag den 18 maj kl. 10.00 – 11.30, vid kajen.

Det blir samtal om företagens och politikernas satsningar på fossilfritt, el och biogas: Stockholms trafikborgarråd Daniel Helldén, Gröna Bilisters ordförande Johanna Grant och E.ONs anvariga för e-mobility Karin Waldén.

Vi presenterar nyheter från en färsk YouGov-undersökning om stockholmarnas inställningar till elbilar, tänder upp stationen och premiärladdar en elbil.

E.ON etablerar laddgator och snabbladdare på följande adresser i centrala Stockholm under maj och juni: Gustav Adolfs Torg 1, Scheelegatan 7, Slottskajen 1, Kungsholms Hamnplan 1, Jarlaplan 1, Kungsbro Strand 23 och Strandvägen 27. Etableringarna sker delvis inom EU-projektet GREAT.

Både GREAT, Stockholms stad och våra partners inom e-mobilitet och g-mobilitet är på plats: Nissan, GARO, ABB, Taxi Stockholm, Drive Now och Easypark.

E.ON Sverige ingår i den internationella E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag och har cirka 2 200 medarbetare i Sverige. Som energibolag bidrar vi till att bygga det hållbara samhället. E.ON investerar i svensk energidistribution och förnybar produktion, i utvecklingsprojekt inom hållbara städer, transporter och kundlösningar.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.