Pressinbjudan – premiär för Stockholms första laddgata för elbilar

Strandvägen är först ut i Stockholm att få en laddgata för elbilar och laddhybrider. Fler laddstationer kommer i centrala Stockholm under maj och juni, exempelvis på Slottskajen och Jarlaplan.

Snart invigs även laddstationen för elbilar och laddhybrider på Slottskajen i Stockholm.

E.ON med partners inviger laddgatan på Strandvägen 27 på torsdag den 18 maj kl. 10.00 – 11.30, vid kajen.

Det blir samtal om företagens och politikernas satsningar på fossilfritt, el och biogas: Stockholms trafikborgarråd Daniel Helldén, Gröna Bilisters ordförande Johanna Grant och E.ONs anvariga för e-mobility Karin Waldén.

Vi presenterar nyheter från en färsk YouGov-undersökning om stockholmarnas inställningar till elbilar, tänder upp stationen och premiärladdar en elbil.

E.ON etablerar laddgator och snabbladdare på följande adresser i centrala Stockholm under maj och juni: Gustav Adolfs Torg 1, Scheelegatan 7, Slottskajen 1, Kungsholms Hamnplan 1, Jarlaplan 1, Kungsbro Strand 23 och Strandvägen 27. Etableringarna sker delvis inom EU-projektet GREAT.

Både GREAT, Stockholms stad och våra partners inom e-mobilitet och g-mobilitet är på plats: Nissan, GARO, ABB, Taxi Stockholm, Drive Now och Easypark.

E.ON Sverige ingår i den internationella E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag och har cirka 2 200 medarbetare i Sverige. Som energibolag bidrar vi till att bygga det hållbara samhället. E.ON investerar i svensk energidistribution och förnybar produktion, i utvecklingsprojekt inom hållbara städer, transporter och kundlösningar.

Fastighetsbranschen bra men kan bli bättre3.7.2018 08:00Pressmeddelande

Fastighetsbranschen är en av de branscher som tagit stora kliv när det gäller att gå mot ökad hållbarhet. Det är helt förståeligt. Fastighetens värde ökar, hållbarhet är efterfrågat från hyresgäster och ett hållbart perspektiv sänker kostnaderna för fastighetsägaren. Samtidigt visar en undersökning som SB Insight gjort på uppdrag av E.ON att det finns mycket kvar att göra. Mest överraskande är att ingen av de fastighetsbolag som har deltagit i undersökningen har krav på återvunnet material i sina upphandlingar.