Pressinbjudan: Siemens på digitala Hannovermässan 2021 – Infinite opportunities from infinite data

To meet today’s urgent and rapidly changing challenges, industry must take decisive steps to consistently digitalize and automate its processes and make intelligent use of the resulting data.

In line with the motto “Infinite opportunities from infinite data”, Siemens will show how data can help you emerge from the crisis quickly and sustainably at the virtual Hannover Messe 2021, which takes place from April 12 to 16.

Experience products, solutions, and concrete application examples in an almost real 3D environment at the Digital Enterprise Virtual Experience. Save the date now!

You can register here: www.siemens.com/VE-Registration

In addition, you will have the opportunity to participate in a Q&A session with Cedrik Neike, Member of the Managing Board of Siemens AG and CEO of Digital Industries. The Q&A session will take place in English on

Tuesday, April 13 at 3:45 p.m. / Wednesday, April 14 at 10 a.m.

via Microsoft Teams Meeting.

The Q&A session will be moderated, i.e. you need to submit your questions in advance, and they will be presented by the moderator during the Q&A session. Please send your questions to lisa.frykman@siemens.com latest by April 1st. We are very sorry for the short deadline!

Best regards,

Your Siemens Media Relations Team
through Lisa Frykman, press officer at Siemens AB

Siemens AG (Berlin och München) är ett ledande globalt teknikföretag som har stått för teknisk spetskompetens, innovation, kvalitet och tillförlitlighet i mer än 170 år. Verksamt runt om i världen fokuserar företaget på intelligent infrastruktur för byggnader och distribuerade energisystem, samt på automation och digitalisering inom process- och tillverkningsindustrin. Siemens sammanför de digitala och fysiska världarna för att gynna kunder och samhälle. Genom det separat förvaltade företaget Siemens Mobility, en ledande leverantör av smarta mobilitetslösningar för järnvägs- och vägtransporter, hjälper Siemens till att forma världsmarknaden för person- och godstrafik. Via sin majoritetsandel i det börsnoterade bolaget Siemens Healthineers är Siemens även en världsledande leverantör av medicinteknik och digitala hälsotjänster. Dessutom har Siemens en minoritetsandel i Siemens Energy, en global ledare inom överföring och generering av elkraft som börsnoterades den 28 september 2020. Under räkenskapsåret 2020, som avslutades den 30 september 2020, genererade Siemens-koncernen intäkter på 57,1 miljarder euro och ett nettoresultat på 4,2 miljarder euro. I slutet av räkenskapsåret 2020 hade företaget cirka 293 000 anställda världen över. Mer information finns på www.siemens.com

Siemens AG (Berlin och München) är ett ledande globalt teknikföretag som har stått för teknisk spetskompetens, innovation, kvalitet och tillförlitlighet i mer än 170 år. Verksamt runt om i världen fokuserar företaget på intelligent infrastruktur för byggnader och distribuerade energisystem, samt på automation och digitalisering inom process- och tillverkningsindustrin. Siemens kopplar samman de digitala och fysiska världarna för att gynna kunder och samhälle. Genom det separat förvaltade företaget Siemens Mobility, en ledande leverantör av smarta mobilitetslösningar för järnvägs- och vägtransporter, hjälper Siemens till att forma världsmarknaden för person- och godstrafik. Via sin majoritetsandel i det börsnoterade bolaget Siemens Healthineers är Siemens även en världsledande leverantör av medicinteknik och digitala hälsotjänster. Dessutom har Siemens en minoritetsandel i Siemens Energy, en global ledare inom överföring och generering av elkraft som börsnoterades den 28 september 2020. Under räkenskapsåret 2020, som avslutades den 30 september 2020, genererade Siemens-koncernen intäkter på 57,1 miljarder euro och ett nettoresultat på 4,2 miljarder euro. I slutet av räkenskapsåret 2020 hade företaget cirka 293 000 anställda världen över. Mer information finns på www.siemens.com.

Det första Siemensbolaget i Sverige grundades 1893. Från och med den 1 oktober 2020 består Siemens i Sverige av Siemens AB, Siemens Mobility AB, Siemens Financial Services AB, Siemens Healthcare AB, Siemens Industry Software AB och Mentor Graphics AB. Medarbetarantalet uppgår till runt 1 450 och under räkenskapsåret 2020 var omsättningen drygt 5,7 miljarder kronor. Mer information finns på www.siemens.se.