Pressinbjudan: Sveriges Arkitekters branschrapport med inriktning Sydsverige

Fack- och branschförbundets årliga branschrapport presenteras vid ett lunchseminarium den 17 november kl 12–13 på Form/Design Center, Lilla torg 9 i Malmö. Er redaktion är varmt välkommen att delta.

På seminariet redogör Jens Andersson och Tobias Olsson från Sveriges Arkitekter för hur arkitektbranschen har klarat det senaste årets pandemi och hur prognosen framåt ser ut.

Vi har ett särskilt fokus på södra Sverige: Åsa von Malortie, vd på landskapsarkitektkontoret Sydväst och sammankallande i Sveriges Arkitekters kontorsnätverk i Malmö, berättar om den sydsvenska marknaden.

Dessutom medverkar Joakim Kaminsky från Kaminsky Arkitektur som talar på temat ekologiskt hållbart byggande.

Representanter för media är välkomna! Efter seminariet finns tillfälle till intervjuer. Vi kommer att ta pressbilder under seminariet för fri användning.

Anmäl närvaro till Elisabet Näslund.

Sveriges Arkitekter är fack- och branschorganisationen för alla Sveriges arkitekter och arkitektstudenter. Vi organiserar omkring 90 procent av den samlade arkitektkåren och är därigenom en stark röst för yrket. Vi arbetar på uppdrag av medlemmarna för att arkitekter ska ha en bred och ledande roll, goda förutsättningar för att verka och bra arbetsvillkor – för en bättre arkitektur. Vår vision är arkitektur som möter samtida och framtida behov – väl gestaltad, ändamålsenlig, hänsynstagande och hållbar.