Pressträff i samband med Nooshi Dadgostars sommartal

På onsdag sommartalar Vänsterpartets partiledare Nooshi Dadgostar i Majorna i Göteborg. Välkomna till en pressträff med Nooshi Dadgostar direkt efter sommartalet.

Plats: Plaskis vid Mariaplan, Göteborg

Tider: Talet hålls klockan 11.00, därefter pressträff

Media är välkomna att delta på plats. Tänk på att hålla avstånd.

Presskontakt till Nooshi Dadgostar, Hanne Wolden, 072-208 40 69

Vänsterpartiets presstjänst, 070-620 00 64

Nooshi Dadgostar: ”Gärna sida vid sida, men aldrig mer ett passivt stöd”4.7.2021 11:20:00 CEST | Pressmeddelande

När Nooshi Dadgostar höll sitt första Almedalstal handlade det om en ny offensiv industripolitik för hela landet, om sjukförsäkringen, om klimatomställningen, men också om demokratin och att det måste vara slut på marknadsexperimenten. - Vill socialdemokraterna fortsätta att vara stödparti till Annie Lööf är det deras val. Men Vänsterpartiet kommer inte vara en dörrmatta. Det har ni mitt ord på, sa Nooshi Dadgostar. Nooshi Dadgostar betonade nödvändigheten av stora offentliga investeringar för att möta klimatutmaningen och människors oro på landsbygden och i bruksorten. - Under en längre tid har industrier drabbats av varsel om neddragningar och nedläggningar. SCA och Stora Enso. Ortviken, Hylte bruk och Kvarnsveden är tre platser som varslats. Närbutiken, lunchserveringen och annan lokal service läggs ner. - Så behöver det inte fortsätta, jobben kommer och industrin kan växa på nytt, om vi inte slarvar bort det läge vi nu står inför. Politiken måste leverera och investera, i infrastru