Pressvisning av höstens och vinterns nya kollektioner samt nyheter inför 2023

BRAV Sverige med varumärkena Lundhags, Ulvang och Helsport bjuder in till ett inspirerande sensommarevent där vi visar produktnyheter för FW22/23, en sneak peek av sommaren 2023, trendspaningar, hållbarhet & material på den nordiska outdoormarknaden och mycket annat.

Tid: 15.00-17.00, 8 september 2022
Plats: Fiskartorpet, Björnnäsbacken 15, Stockholm
Föredrag & presentationer börjar 15.30.

• Välkommen och introduktion av Brav
  • Ulvang & Helsport presenterar varumärkes- och produktnyheter
  • Lundhags berättar om varumärkes- och butiksnyheter följt av presentation av kollektionerna FW22/23 & SS23.
  • Produktutvecklingsteamet presenterar trendspaningar, nya material, fibrer och
    hållbarhet.

Efter programmet finns givetvis möjlighet till enskilda intervjuer. På plats finns produktutvecklare/designers, marknadschefer & andra kollegor. Våra showrooms står
öppna innan och efter presentationerna och är fyllda med de nya kollektionerna.
Vi kommer delvis att vara utomhus, medtag kläder efter väder.

Det bjuds på tilltugg & dryck. Johan Hedberg - Matgeek finns på plats och delar med
sig av enkla & inspirerande tips för utomhusmatlagning i säsongens anda.

För frågor, vänligen kontakta PR- & eventansvarig Madeleine Lithvall på
madeleine.lithvall@brav.com

Varmt välkomna!

O.S.A Via länken nedan senast den 18 augusti 2022
Inbjudan är personlig men har du en kollega eller någon annan du vet skulle vara
intresserad av att följa med, kan du anmäla en +1 med dennes namn och mailadress.O.S.A via länken

Lundhags grundades 1932 då Jonas Lundhag startade ett litet skomakeri på Frösön utanför Östersund. Jonas tillverkade tåliga kängor som skulle hålla en livstid - en ambition som leder oss än idag. Vi har fört Jonas arv vidare och tillverkar även kläder och ryggsäckar för vandring och friluftsliv samt långfärdsskridskor och turpjäxor. Vi vill bidra till en hållbar utveckling genom att inspirera människor att komma ut i naturen samt använda slitstarka produkter som håller länge och som kan lagas. Lundhags har skomakeri, butik och kontor i Järpen i Jämtland, butik i Insjön i Dalarna samt kontor i Fiskartorpet i Stockholm. Lundhags ingår av BRAV-koncernen.www.brav.com. Mer om Lundhagswww.lundhags.com

Lundhags firar 90 år med jakten på Sveriges äldsta (Lundhags)känga16.5.2022 13:25:41 CEST | Pressmeddelande

I år fyller Lundhags, ett av Sveriges mest ikoniska friluftsvarumärken, 90 år. Som 8-åring började Jonas Lundhag att rita kängor i barndomshemmet utanför Östersund och tillverkade sitt första par som 16-åring. Yrket ärvde han från sin far som ärvde det från sin far och så fortsätter det i många generationer. För att fira födelsedagen och manifestera Lundhags passion för att tillverka kängor som håller en livstid och som kan gå i arv i generationer så inleds jakten på den äldsta Lundhagskängan.

Ett varmare klimat ökar efterfrågan på svalare plagg31.1.2022 07:00:00 CET | Pressmeddelande

Vår- och sommarsäsongens nyheter för 2022 är delvis ett resultat av ett allt varmare klimat. Efterfrågan har ökat på lättare, smidigare och svalare produkter. Bland nyheterna finns lätta och svala vandringsbyxor (Makke Light), vandringsbyxor i fullstretch (Askro Pant), smidiga och välventilerade vandringsskor samt nya mellanlager i merinoullsblandning. Ett nyutvecklat lästsystem som gör det lättare att välja rätt känga kommer också att lanseras. I år firar Lundhags dessutom 90 år i outdoorbranschen.