Qred AB

Qred emitterar obligationsram på EUR 100 miljoner

Qred, Nordens största långivare till småföretag, fortsätter växa med ny finansiering. För att möta den fortsatta efterfrågan och öka utlåningen har Qred gett ut en obligation. Obligationen har tecknats av institutionella investerare så som banker, försäkringsbolag och kreditfonder.

Emil Sunvisson, vd och medgrundare

Qred AB (publ) har emitterat en obligation med en ram på upp till €100 miljoner, varav €40 miljoner faller ut direkt. Obligationen kommer att noteras på NASDAQ.

Det känns väldigt roligt att vi fått så stort intresse från ledande institutioner – det är ett kvitto på att vi har en hållbar och skalbar affärsmodell. Småföretag är en sektor som har varit förbisedd av de gamla bankerna, och småföretagarna förtjänar bättre finansiering. Qred är redan ett av Sveriges snabbast växande företag. Nu kan vi öka takten ytterligare,” säger Emil Sunvisson, vd på Qred.

Emil Sunvisson, vd och medgrundare

Qred AB

Qred erbjuder lån till småföretag i Sverige, Finland, Danmark och Nederländerna. Pengarna används för investeringar och rörelsekapital. Qred har sedan starten 2015 lånat ut över två miljarder SEK, vilket beräknas ha skapat över 4 000 nya jobb i småföretag. Genom att använda en helt digitaliserad process håller bolaget hanteringskostnader och kreditförluster nere, samtidigt som kunden får en bättre upplevelse.

Följ Qred AB