Qred i nytt samarbete med Ehandel

Qred inleder ett nytt samarbete med portalen och communityn Ehandel, där målet är mer tillgänglig finansiering för e-handlare. Att handla online och använda sig av hemleveranser har under det senaste året ökat markant. Genom det nya partnerskapet ska Qred och Ehandel tillhandahålla resurser och verktyg för att supportera utvecklingen.

Stockholm, 3 februari 2021 - Qred fortsätter att utöka antalet partnerskap och inleder nu ett samarbete med plattformen Ehandel och deras medlemstjänst Edge. Ehandel är en community och mötesplats för alla som arbetar och verkar inom digital handel. Ehandel och Qred kommer tillsammans tillhandahålla erbjudanden för plattformens medlemmar för att ytterligare hjälpa dem att investera i sin utveckling.

“E-handel som bransch slog många rekord under förra året. Vi har sett att många av våra medlemmar utvecklat och anpassat sina verksamheter efter omständigheterna. Ibland är företagslån en förutsättning för att man ska kunna göra detta. Därför känns samarbetet med Qred mycket bra och ytterst aktuellt både för våra medlemmar och oss”, säger Johan Svensson, VD på Ehandel.

Att svenskars köpbeteende har ändrats och i många fall förflyttats online kan, inte helt oväntat, förklaras av Coronans utbrott. I november i fjol ökade e-handeln med 25 % enligt en undersökning från HUI och Postnord. Samma undersökning visar också att 85 % av Sveriges befolkning handlade online under november.

“Digitalisering och onlinehandel har det senaste året blivit en naturlig beståndsdel av de flesta branscher. Att börja arbeta tillsammans med Ehandel för att stötta utveckling av framtidens digitala handel är för oss en given väg att gå”, säger Helena Rissel, Partnership Manager på Qred.

Partnerskapet inleddes i januari 2021.

Qred grundades 2015 av entreprenörer för entreprenörer och är nu Sveriges snabbast växande fintechföretag samt marknadsledande i Norden. Med verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Nederländerna, Brasilien och Belgien har Qred lånat ut mer än 3 miljarder kronor till växande företag och därmed skapat fler än 5000 jobb. Vårt egna, helautomatiserade kreditsystem gör det möjligt för oss att snabbt tillhandahålla företagare med det som behövs för dem att kunna växa sina verksamheter.
För att läsa mer, vänligen besök: Om Qred

Qred publicerar årsredovisning29.4.2021 20:30:00 CEST | Pressmeddelande

Stockholm, 29 april 2021 - Idag släpper Qred årsredovisningen för 2020. Qred rapporterar en ökning av rörelsens intäkter på 57 procent jämfört med föregående år och antalet aktiva användare steg med 29 procent. Trots ett år som har präglats av pandemi och restriktioner har fintechbolaget dubblat antalet medarbetare genom att anställa nya 60 kollegor. Dessutom har Qred hjälpt tiotusentals företagare på sex marknader genom en mycket turbulent tid. Under 2020 erhöll Qred en AIS/PIS-licens, vilket möjliggör utveckling av nya smarta tjänster. Utöver det lanserade Qred på bolagets sjätte marknad; Belgien. “Qred behövs mer än någonsin för att stötta småföretagen och hjälpa nästa generations hjältar. Vi vill dra vårt strå till stacken. Tillsammans skapar vi förutsättningar för små företag att kunna utvecklas” säger Emil Sunvisson, VD på Qred. Läs rapporten i sin helhet här: Qreds årsredovisning 2020