Recruitee och Sympa ingår samarbete för att forma framtiden för HR tech

Sympa, en ledande leverantör av HR-system i Norden, och Recruitee, en ledande leverantör av rekryterings- och ATS-system i Centraleuropa och USA, ingår samarbete för att skapa ett premiumutbud för digitala HR-lösningar.

Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20210216005457/sv/

För att se det här innehållet från mms.businesswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

“Vi njuter grundligt av att arbeta med teamen på Recruitee och PSG och är otåliga att fortsätta detta starka partnerskap på en spännande – för att inte tala om kul – resa”, säger Keijo Karjalainen, VD och medgrundare till Sympa. Bild av Sympa Marketing. (Photo: Business Wire)

Samarbetet för samman bolagens systemlösningar under ett gemensamt tak och skapar en heltäckande HRM-plattform med allt från rekrytering och talent management till core HR och stöd för automatiskerade HR-processer. Utöver ett bredare produktutbud kommer kunderna också dra nytta av bolagens utökade geografiska räckvidd.

Systerbolagen kommer tillsammans att ha över 4 000 kunder över hela Europa och USA och ett team på över 250 anställda. Framstående globala varumärken som Autobahn, Red Bull Media House, Innocent Drinks, Breitling, Oatly, BMW, Toyota, Dustin och Byggmax använder systemen idag för att attrahera de bästa kandidaterna, anställa mer effektivt, förbättra medarbetarupplevelsen och fatta smartare strategiska beslut.

Keijo Karjalainen, VD och medgrundare av Sympa, kommenterade: “Vi är glada över att samarbeta med Recruitee, en av de ledande ATS-leverantörerna, för att kunna erbjuda ett heltäckande produktpaket. Vi trivs bra med teamen på Recruitee och PSG och glädjer oss över partnerskapet och en spännande och rolig resa framöver.

“Vi ser fram emot att arbeta med teamet på PSG och Sympa när vi nu går in i nästa tillväxtfas. Samarbetet är ett viktigt steg mot att nå vår vision att förse företag med bästa möjliga HR-verktyg. Med PSG som stöd siktar vi på att bygga en bättre global närvaro och förbättra vårt Marketplace för integrationer”, kommenterade Perry Oostdam, VD och medgrundare av Recruitee. CTO och medgrundare Pawel Smoczyk tillade: “Vi är glada för kommande möjligheter eftersom vi vill bredda och utveckla vårt produktsortiment och fortsätta arbeta med både nya och befintliga partners inom HR-området.”

Kirsten ter Horst, HR-chef på FRISS, en långvarig kund till båda företagen, konstaterade ”Vi har använt båda produkterna med bra resultat och kan se att de passar bra ihop. Vi är mycket positiva till samarbetet och de möjligheter som uppstår.”

PSG, ett ledande investeringsbolaget med fokus på tillväxtbolag inom B2B-branschen, stöttar verksamheten som majoritetsägare efter investeringen i Sympa i juli 2020. Alfvén & Didrikson, en aktiv och långsiktig partner till nordiska företag med internationell tillväxtpotential, behåller sin minoritetsandel efter att ha investerat i Sympa 2016.

Inga finansiella detaljer har offentliggjorts.

Sympa

Sympa HR är ett heltäckande HR-system för digitala och automatiserade HR-processer som låter användarna fokusera på medarbetarna och smart beslutsfattande. Systemet ger en tydlig och enkel översikt över samtliga personuppgifter och lagrar all känslig HR-data på en säker plats. Idag används Sympa HR i genomsnitt 650 000 gånger varje månad i 800+ organisationer i över 100 länder. 2019 vann Sympa ”Årets HR-systemprojekt” och under 2020 har företag som Oatly, Loomis, Doktor24, Byggmax, Investor och Mathem.se valt Sympa HR.

Läs mer på företagets webbplats, www.sympa.com

Recruitee

Med huvudkontor i Amsterdam är Recruitee en leverantör av molnbaserade ATS- och rekryteringssystem. Företagets digitala lösningar omfattar integrering av jobbannonser, kandidatsökning, spårning av sökande, pipeline-automatisering, automatiserad schemaläggning och avancerad rekryteringsanalys. Sedan starten 2015 har Recruitee vuxit snabbt och har fler än 3 200 kunder från över 75 länder, varav en majoritet är från företagets kärnmarknader i Benelux, DACH, Storbritannien och USA.

Läs mer på företagets webbplats www.recruitee.com

PSG

PSG är ett investeringsbolag som samarbetar med ledande tech-bolag för att hjälpa dem att navigera i tillväxtfaser, dra nytta av strategiska möjligheter och bygga starka team. Efter att ha givit stöd till fler än 65 företag och underlättat över 275 tilläggsförvärv medför PSG investeringserfarenhet, djup kompetens inom IT och HR tech och ett nära samarbete med ledningsgrupper. PSG grundades 2014 och har kontor i Boston, Kansas City och London.

Läs mer på företagets webbplats www.psgequity.com.

Alfvén & Didrikson

Alfvén & Didrikson är en aktiv och långsiktig partner till entreprenörer och bolag med internationella tillväxtambitioner. Sedan starten 2010 har teamet på Alfvén & Didrikson investerat i snabbväxande nordeuropeiska bolag så som Trustly, Quinyx, Mentimeter, Acast, Offerta, PE Accounting, Ftrack, Joint Academy, Transfer Galaxy, Airmee och Paligo.

Läs mer på företagets webbplats www.alfvendidrikson.com.

Denna text är en översättning. Originalversionen på engelska är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och ska jämföras med originalet, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.

Kati Tammisto
Chef för CX
kati.tammisto@sympa.com

EAG Expands Medical Device Testing Services with New Laboratory7.5.2021 17:22:00 CEST | Press release