Res med Ving till Medelhavet direkt från Luleå i sommar

I sommar kan Ving erbjuda alla soltörstande norrbottningar resor till flera populära Medelhavsdestinationer direkt från Luleå Airport. Från mitten av juni drar resorna igång till Rhodos och Cypern samt till Kroatien, som blir en nyhet i Luleåprogrammet. Vings sommarresor från Luleå Airport går under perioden juni till oktober.

Sunprime Miramare Beach, Rhodos. Fotograf Matina Tsogas, Ving

Vi vet hur uppskattat det är att resa direkt från sin regionalflygplats. Vi är därför väldigt glada över att kunna återuppta trafiken från Luleå Airport och erbjuda alla norrbottningar resor till några av våra mest populäraste destinationer i sommar. Extra roligt är det att vi kan erbjuda Kroatien som en nyhet. Just nu har vi väldigt generösa villkor, vilket gör att man både kan känna sig flexibel och trygg att boka en resa med oss, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Efter fjolårets uteblivna trafik från Luleå Airport blickar Ving nu framåt och erbjuder avgångar varje fredag, lördag och söndag från mitten av juni till början av oktober.

Vi är självklart glada över att vi nu, när vaccinationerna är igång, kan börja blicka framåt igen och att Ving väljer att satsa på charterresor från Luleå Airport till sommaren. Att flyga direkt är något som ger resenärerna ett mer smidigt och tryggt resande, säger Ann-Christin Viklund, flygstationschef Luleå Airport.

Vings avgångar från Luleå Airport:

Cypern 11 juni – 1 oktober

Rhodos 13 juni – 3 oktober

Kroatien 12 juni – 2 oktober

Vings sommarprogram

I Vings program för sommaren 2021 finns, förutom de destinationer som erbjuds från Luleå Airport, en rad olika resmål att välja mellan från de större avreseflygplatserna - från de fem mest populära destinationerna; Mallorca, Rhodos, Cypern, Kreta och Turkiet till mindre resmål i Grekland och på Balkan, som Skiathos, Parga, Lefkas och Kroatien. I utbudet finns ett stort utbud av hotell att välja mellan där de allra populäraste är Vings egna koncepthotell med familjehotellen Sunwing Family Resorts och Ocean Beach Club samt vuxenhotellen Sunprime Hotels, som bland annat återfinns på Cypern och Rhodos.

Safe Travel – tryggt och säkert resande

När man bokar en resa med Ving ingår Safe Travel, Vings program för ett tryggt och säkert resande – både före, under och efter resan med bland annat utökade säkerhetsrutiner på hotellen och på flygen. Därutöver innebär ett tryggt resande med Ving bla nedan.

• Återbetalningsgaranti - pengarna tillbaka inom 7 dagar vid inställd resa.
  • Fri avbokning fram till 30 dagar före avresa, oavsett anledning, vid bokning av en charterresa med avresa senast 15 juni 2021. Därefter gäller 60 dagar.
  • Gratis av- och ombokningsskydd vid bokning av en charterresa.
  • Möjlighet till obegränsat antal ombokningar fram till 30 dagar före avresa.

Sunprime Miramare Beach, Rhodos. Fotograf Matina Tsogas, Ving

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie.

Ving utökar tillgängligheten av egna Lollo & Bernie-produkter genom nytt partnerskap8.4.2021 10:14:25 CEST | Pressmeddelande

Genom ett licenssamarbete med Teddykompaniet blir Vings populära maskotar Lollo & Bernie nu mer tillgängliga än någonsin tidigare. Förutom i Vings egen Lollo & Bernie-shop kommer bla pussel, kramdjur och handdukar att finnas till försäljning hos stora återförsäljare som Jollyroom, Babyland, Boozt, Adlibris, Babyland samt i utvalda leksaksbutiker. Ving planerar även för fler nya och spännande produkter på hyllorna inom kort med fler licenspartners.

Ving förlänger samarbetet med TCS Lidingöloppet6.4.2021 10:17:22 CEST | Pressmeddelande

Ving satsar stort på aktiv semester och det står nu klart att researrangören fortsätter som officiell leverantör till TCS Lidingöloppet i ytterligare tre år. Samarbetet sker på flera plan, där Ving ska hjälpa till att sprida varumärket TCS Lidingöloppet och lyfta löpning som motionsform bland annat genom att arrangera löparresor. Ving kommer även aktivt att delta som en viktig partner under Lidingöloppen.

Ving släpper sommarresorna för 202225.3.2021 10:53:36 CET | Pressmeddelande

Om drygt en månad drar Vings sommarsäsong igång, men det är inte bara årets sommarresor som finns bokningsbara. Redan nu är siktet inställt på sommaren 2022 och från och med idag går det att boka nästa års sommarresa på Ving.se till de mest populära destinationerna vid Medelhavet. Först ut är Vings egna koncepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels och O.B. C by Sunwing, samt ett antal andra omtyckta hotell. Fler bokningsbara hotell släpps upp löpande framöver.

Nu vill pensionärerna ut och resa17.3.2021 14:26:08 CET | Pressmeddelande

Till nästa vinter har Ving redan nu fler inbokade resor än ett normalt år och ressuget är stort. I takt med att allt fler blir vaccinerade ökar lusten att åter upptäcka världen och många passar då på att boka sin drömresa. Och det är de äldre åldersgrupperna som sticker ut jämfört med snittet. I åldersgruppen 65 år och uppåt har bokningarna hos Ving ökat med 30 procent jämfört med i fjol, då vinterbokningarna vid samma tid låg i linje med ett ”normalt år”. Störst ökning står dock 50-64-åringarna för, där bokningarna har ökat med över 40 procent.