Samhall välkomnar Helena Salomonson och Susanna Stubberöd

Från vänster: Helena Salomonson, Susanna Stubberöd, Sabina Rasiwala. Fotograf: Magnus Skoglöf

Samhall välkomnar Helena Salomonson som kommunikationschef och hon tillträder tjänsten den 1 januari 2023. Helena kommer närmast från Socialdemokraterna där hon arbetat som kommunikationschef, dessförinnan har hon bland annat varit vice VD på Riksteatern.

Samhall välkomnar också Susanna Stubberöd som marknadschef. Susanna kommer närmast från Sveriges Television där hon arbetat som chef för digital marknadsföring. Susanna tillträdde tjänsten den 1 oktober.

Både marknadschefen och kommunikationschefen rapporterar till HR- och kommunikationsdirektör Sabina Rasiwala.

- Det är ett privilegium att få välkomna Helena och Susanna till Samhall. De båda kliver in med efterfrågad kompetens och energi på HR- & Kommunikationsavdelningen. Helena kommer att arbeta tillsammans med mig och vår marknadschef Susanna Stubberöd med uppdraget att synliggöra Samhalls värde på arbetsmarknaden, säger Sabina Rasiwala.

- Att få komma till Samhall och arbeta under ledning av Sabina Rasiwala var för spännande att säga nej till, säger Helena Salomonson. Jag ser fram emot att få fler att upptäcka all fantastisk verksamhet som görs och se vilken otrolig kraft Samhall kan vara för ett bättre samhälle där allas förmåga tas i anspråk. Vi kommer driva ett offensivt och inkluderande kommunikationsarbete, säger Helena Salomonson.

- Alla ska ses som en tillgång på arbetsmarknaden, och det känns inspirerande att få marknadsföra något så viktigt. Samhall är dessutom ett bolag som rymmer så många berättelser som fler borde få höra. Det är en ynnest att få kliva in i rollen som marknadschef, säger Susanna Stubberöd.

Helena Salomonson. Fotograf: Magnus Skoglöf
Susanna Stubberöd. Fotograf: Magnus Skoglöf