Service till Sveriges nöjdaste butikshyresgäster

Axcell Fastighetspartner kan stolt konstatera att samarbetspartnern Kvarteret Giraffen har utsetts till det köpcentrum som har Sveriges nöjdaste hyresgäster. Även Asces köpcentrum i Jönköping, där Axcell sköter den tekniska driften, höjer sitt betyg i årets undersökning.
Kvarteret Giraffen i Kalmar. Foto: Axcell Fastighetspartner

Fastighetsbarometerns undersökning Nöjd Butiks Index (NBI), arrangeras av Fastighetsägarna tillsammans med CFI Group och mäter butikernas uppfattning om sitt köpcentrum och service från centrumledning och fastighetsägare. Kvarteret Giraffen i Kalmar hamnar högst på listan med ett index på hela 86 på en hundragradig skala. Miljö och sopsortering samt Städning och skötsel är några av de områden som hyresgästerna är extra nöjda med.

– Vi har ett mycket tätt samarbete med Axcell och våra drifttekniker dagligen. Tillsammans har vi alltid våra hyresgästers välmående som det viktigaste fokuset. Vi har tillsammans tagit fram en handlingsplan för att hitta lösningar på områden som vi känner att vi kan förbättra oss mer på. I år har till exempel Återkoppling och Felanmälansprocessen varit områden som vi lagt lite extra tid på, vilket också visat sig gett goda resultat i årets butiksindex, säger Martina Adolfsson Nyström, centrumchef Kvarteret Giraffen.

Högt betyg även för Asecs i Jönköping

Asecs köpcentrum i Jönköping, där Axcell sköter den tekniska driften, har ökat sitt betyg i NBI trots omständigheter kring ombyggnation och pandemi. Asecs landar på 77 av 100. Högst betyg ger Asecs butiker för områdena Städning och skötsel, Felanmälningar och Trygghet/säkerhet.

Kvarteret Giraffen i Kalmar. Foto: Axcell Fastighetspartner

Axcell Fastighetspartner är en heltäckande leverantör av tjänster inom fastighetsförvaltning. Vi levererar tjänster till kommersiella, offentliga och privata fastighetsägare samt bostadsrättsföreningar. Vi är personliga och nytänkande och vårt mål är alltid att skapa ett lönsamt fastighetsägande med nöjda hyresgäster för våra kunder. Axcell finns på ett 20-tal orter i södra Sverige samt Luleå och Örnsköldsvik.