Siemens och Salesforce ingår partnerskap för att leverera framtidens säkra arbetsplats

Salesforce (NYSE: CRM) och Siemens har tillkännagivit ett strategiskt partnerskap för att utveckla en ny tekniksvit för framtidens arbetsplats. Partnerskapet kommer att kombinera Salesforces Work.com, som drivs av Customer 360, och Siemens Smart Infrastructures lösningar Comfy och Enlighted.

Centrala lösningar inkluderar ett "beröringslöst kontor" med mobila passerkort för inträde i fastighet och hissar, och ett säkert system för hantering av rumsanvändning och -rumsbokning som gör det möjligt för anställda att boka konferensrum och skrivbord via Comfys app, som skickar varningar i realtid när tröskelvärden nås. Genom att utnyttja beläggnings- och platsinformation från Enlighted och aggregera den med hjälp av Comfy, inklusive incheckning av anställda och skrivbords- och rumsbokningar, kommer företagen dessutom att kunna utöka sin manuella kontaktspårning genom Work.com. Det i sin tur möjliggör snabbare och mer precisa akutåtgärder. Kontaktspårning kommer att vara en valbar lösning för att respektera användarnas integritet.

"En säker tillbakagång till arbetsplatsen är en global utmaning, och det är viktigt att företag skyddar sina anställda för att bygga upp förtroendet och skapa trygghet", säger Roland Busch, vice vd och medlem i styrelsen för Siemens AG. "Tillsammans med Salesforce kan vi snabbt stödja företag runt om i världen att implementera teknik som stödjer medarbetare när de återvänder till kontoret, samtidigt som vi lägger grunden för långsiktig digital omvandling på arbetsplatser."

Texten ovan är en förkortad version av det ursprungliga pressmeddelandet på engelska. Vill du veta mer? Klicka här för att läsa hela versionen: https://sie.ag/3dsXf47

Siemens Smart Infrastructure formar marknaden för intelligent, adaptiv infrastruktur för idag och framtiden. Den tar itu med de akuta utmaningar som kommer utav urbanisering och klimatförändringar genom att koppla samman energisystem, byggnader och industrier. SI erbjuder kunder en omfattande portfölj som utgår från en enda plattform – med produkter, system, lösningar och tjänster för kraftproduktion hela vägen till konsumtion. Genom ett allt mer digitaliserat ekosystem hjälper SI kunder att växa och samhällen utvecklas samtidigt som de bidrar till att skydda planeten. Siemens Smart Infrastructure har sitt globala huvudkontor i Zug i Schweiz, och har cirka 72 000 medarbetare världen över.

Mikael Leksell ny chef för Siemens Digital Industries i Sverige7.4.2020 08:00:00 CESTPressmeddelande

Mikael Leksell, vd för Siemens AB, tar över rollen som chef för affärsområdet Digital Industries efter Göran Persson som går i pension. Mikael Leksell, vd för Siemens AB, kommer i tillägg till sin nuvarande roll att ta över rollen som chef för Siemens affärsområde Digital Industries efter Göran Persson som väljer att gå i pension. Förändringen verkställs den 1 april. Göran kommer därefter att stanna på företaget i en roll som rådgivare fram till den 30 september. – Jag ser fram emot att jobba nära svensk industri igen efter nio år utomlands, säger Mikael Leksell, vd för Siemens AB. Med vårt kunnande och portfölj av produkter och lösningar erbjuder vi både nuvarande och nya kunder stöd i deras arbete med att framtidssäkra sin verksamhet, för att bevara konkurrenskraft i morgondagens allt mer digitaliserade produktionslandskap. Siemens Digital Industries ska vara förstahandsvalet för ett industriföretag som söker en partner för sin digitala transformation, oavsett storlek eller bransch.